موفقیت سامانه هشدار زلزله اندروید

منبع: برترین ها

56

1400/5/4

08:55


ماه گذشته، شرکت گوگل سیستم هشداردهنده زلزله اندروید را در 7کشور و پیش از ارائه جهانی در سال آینده میلادی، راه‌اندازی کرد.

همشهری: ماه گذشته، شرکت گوگل سیستم هشداردهنده زلزله اندروید را در 7کشور و پیش از ارائه جهانی در سال آینده میلادی، راه‌اندازی کرد.

به گزارش رویترز، فیلیپین یکی از کشورهایی است که هشدارهای مربوط به زلزله در آن فعال می‌شود و کاربران اندرویدی، روز جمعه از چنین امکانی بهره‌مند شدند.

موفقیت سامانه هشدار زلزله اندروید

براساس گزارش سازمان زمین‌شناسی آمریکا، زلزله‌ای به قدرت 7/6در مقیاس ریشتر، جمعه در ساعات اولیه صبح در تینگلو فیلیپین رخ داد. خبرگزاری رویترز گزارش داده که لرزش این زمین‌لرزه نزدیک به یک دقیقه به طول انجامیده است.

چند ثانیه پیش از شروع لرزش، برخی از مردم با صدای بلند تلفن‌های اندرویدی خود، از وقوع زمین‌لرزه مطلع شدند. موفقیت این سیستم در برخی از رسانه‌های شنبه و دیروز بازتاب فوق‌العاده‌ای داشته است. گوگل این سیستم را برای ایجاد «بزرگ‌ترین شبکه تشخیص زمین‌لرزه درجهان با استفاده از فناوری و حسگرهایی که هم‌اکنون به‌طور گسترده در آنجا وجود دارند، ایجاد کرده و این در حالی است که ایجاد یک شبکه سنتی از لرزه‌سنج‌های زمینی (مانند کالیفرنیا و ساحل غربی ایالات متحده) چنین کاری همیشه عملی نیست.

اگر چنین سیستم‌هایی وجود داشته باشد، اندروید، آن هشدارهای ارائه شده توسط دولت را نشان می‌دهد. سیستم هشدار با استفاده از شتاب‌‍‌سنج دستگاه شما برای شناسایی موج P اولیه و غیرمخرب کار می‌کند. سپس تلفن شما یک مکان در سطح شهر را که شامل کدپستی یا آدرس خیابان نیست، به سرور تشخیص زمین لرزه گوگل ارسال می‌کند.

این گزارش‌ها قبل از اینکه یک اعلان با صدای بلند که شامل نقشه، اندازه و یادآوری‌های افت، پوشش و شرایط نگهداری است ارسال کنند، تأیید می‌شود. این مهم چند ثانیه پیش از رسیدن موج مخرب S انجام می‌شود. گوگل عرضه این سیستم را در آگوست سال2020با یک دوره آزمایش اولیه، قبل از اینکه در آوریل امسال در 2 کشور فعال شود، اعلام کرد.

این سیستم در سال‌های آینده در مکان‌هایی با دسترسی گسترده، دستگاه‌های اندرویدی که خدمات گوگل‌پلی را اجرا می‌کنند، به‌صورت جهانی در دسترس خواهد بود. این شرکت ابتدا کارش را در کشورهایی که خطر زلزله در آنها بسیار زیاد است، آغاز کرده و خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو