در این رهگذر بسیاری از سازمان ها و نهادهای دولتی، غیر دولتی و مردم نهاد هستند که همانند جهادگران در حفظ سلامت مردم سهیم شده اند و شاهد این مدعا گروه صنعتی پاکشو است که در روزهای کرونایی که ماسک ها و مواد شوینده در انبارها دپو می شد و با قیمت های هنگفتی به فروش میرسید اما آنها در آن برهه حساس تولید خود را افزایش دادند و به میدان آمدند تا سلامت مردم به خط نیفتد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: یکی از مقوله هایی که از اهمیت زیادی در جامعه به ویژه در حوزه سلامت برخوردار است نقش پررنگ و حائز اهمیت خیرین سلامت است که در کنار پرسنل بهداشت و درمان همیشه برای ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی ایفای نقش کرده اند.

دکتر عرفان مردانی افزود: خیرین عرصه سلامت در زمان زمان شیوع کرونا هم در کنار مدافعان سلامت برای تامین نیازهای لازم قرار گرفتند و کمکهای بسیار خوبی ارائه کردند. او ادامه داد: در همین راستا اخیرا یک محموله ٢٤ هزار عددی ژل ضدعفونی برای توزیع در مراکز بهداشتی و درمانی از طریق گروه صنعتی پاکشو در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، از متولیان این امر و کسانی که در امور خیر و نیکوکارانه در کنار مدافعان سلامت و مردم قرار گرفتند و مسئولیت های اجتماعی خود را به بهترین نحو انجام دادند، تقدیر کرد. مردانی خاطرنشان کرد: کمک های این گروه صنعتی توسط خود شرکت به اهواز منتقل و در مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش دانشگاه برای پرسنل بهداشت و درمان توزیع شد.

بنابر این گزارش، منطقه آزاد چابهار در استان سیستان و بلوچستان از دیگر موقعیتهایی است که در امور عامالمنفعه از نظر گروه صنعتی پاکشو دور نمانده و ١٢ هزار ژل ضدعفونی دست طی چندین محمولهبهداشتی به این منطقه ارسال شده است.

کمک به منطقه

المیرا اوجاقی، مدیرعامل بنیاد خیریه مهبان، ضمن تقدیر از عملکرد شرکت متبوع در دوران شیوع کرونا از گلرنگ به عنوان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین برندهایی که در این منطقه به صورت خودجوش وارد شد یاد کرد و افزود ژلهای ضدعفونی کننده دست دریافتی را به همراه دیگر اقلام شامل آرد، برنج، شکر، ماسک و روغن در اختیار نیازمندان قرار می‌دهیم.

مدیرعامل بنیاد خیریه مهبان با بیان اینکه فعالین حقیقی و حقوقی و شرکتها در قالب مسئولیت اجتماعی و فردی، کمکهایی کردند، گفت: جامعه هدف ما کارگران روزمزدی بود که معیشت آنها در ایام قرنطینه و تعطیل شدن کسب و کارها، دستخوش تغییر شد و از آنجا که چابهار، منطقه استراتژیکی به لحاظ وجود گمرگ، بندر، پایانههای مرزی برای ورود کالا و مراکز خرید تلقی میشود، طبیعتا با تعطیلی این مراکز، کارگران روزمزد دچار آسیب ناشی از این بیماری شدند و در این راستا مددجویان را از قبل شناسایی کردیم.

همچنین مدیر منابع انسانی گروه صنعتی پاکشو نیز با تایید دیدگاه فوق بیان کرد: با شیوع بحران کرونا نیاز و تقاضا در بازار برای دریافت این محصولات بالا رفت.

میثم سلماسی ادامه داد: در آن مقطع هم خود را مسئول میدانستیم که به سهم خود به نیازهای جامعه پاسخ دهیم و به سمت تولید محصولات ضروری مانند ژل ضدعفونی هم برویم که نیاز حیاتی بود و در همان روزهای ابتدایی نمایندگان ما در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی اقدام به توزیع رایگان بستههای بهداشتی در مراکز بهداشتی مختلف در استانهای تهران و قزوین کردند.

او با بیان اینکه مقوله مسئولیت اجتماعی این شرکت به چندین مرحله تقسیم میشود، گفت: اهدای کمکها از محصولاتی که تولید میشود تا مشارکت در هزینه نیازهای مناطق محروم مانند بازسازی مدرسه، اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند و بازسازی و تعمیر سیستم بهداشتی مناطق محروم در شمار این تقسیم بندی جای میگیرند.

مدیر منابع انسانی گروه صنعتی پاکشو، اهدای سه تن محصولات بهداشتی به بیمارستان شهدای کودکان مفید، توزیع ١٢ هزار ژل ضدعفونی در استان سیستان و بلوچستان، اهدای ١٠ هزار کوله پشتی به نقاط صفر مرزی، راهاندازی خط تولید ژل ضدعفونی کننده دست، توزیع بیش از ٨٠ هزار ژل ضدعفونی بین افراد بیشتر در معرض خطر و ...را از اقدامات شاخص این گروه صنعتی از ابتدای شیوع بحران کرونا تاکنون عنوان کرد.

سلماسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر با ١٧٠٠ نفر نیرو در حال فعالیت است، گفت: با توجه به گسترده شدن کار و تنوع تولید محصولات و نیاز بازار، اغلب تمایل مشتریان و ذی نفعان به سمت محصولات ما است. او خاطرنشان کرد: پارسال علیرغم مباحث اقتصادی و شیوع بحران کرونا اما با رشد حدود ٥٠ درصدی استخدام در این شرکت مواجه بودیم و امسال هم رشد استخدام ٣٠ درصدی پیشبینی شده است.

مدیر منابع انسانی گروه صنعتی پاکشو تصریح کرد: گروه صنعتی پاکشو در دوران سخت کرونایی از استراحت و از دورکاری صرف نظر کردند،  نیروها پای تولید ماندند و امروز ما از نظر تامین محصولات بهداشتی در بازار هیچگونه مشکلی نداریم.