رشد 85 درصدی کرونا در این استان

48

1400/5/4

11:47


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شاهد رشد ۸۵ درصدی موارد فوتی در سطح استان هستیم.

رشد 85 درصدی کرونا در این استان

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: با توجه به اینکه ویروس جهش یافته نوع دلتا سرعت تکثیر و شیوع بالاتری نسبت به جهش‌های قبلی ویروس کرونا دارد، براساس آخرین آمار اعلام شده متاسفانه شاهد افزایش چشمگیر موارد فوتی در سطح استان می باشیم به طوریکه ۱۳ مورد فوتی در هفته سوم تیرماه به ۲۴ مورد در هفته چهارم رسیده است.

وی در ادامه افزود: موارد بستری در استان از ۱۷۴ نفر به ۲۰۲ نفر و موارد سرپایی از ۱۸۶۹ نفر به ۱۸۹۸ نفر رسیده است که این آمار به ترتیب افزایش ۱۶ درصدی و ۲ درصدی موارد ذکر شده را نشان می دهد، از این رو شواهد حاکی از آن است که روند رو به ‌رشد شاخص‌ها سرعت بیشتری به خود گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه ضمن اشاره به اینکه تاکنون ۱۷ درصد از تست های رپید انجام شده در سطح استان مثبت بوده است، گفت: از ۱۴۰ هزار و ۳۴۳ تست رپید انجام شده، ۲۳ هزار و ۲۹۷ مورد مثبت اعلام شده است.

وی در ادامه ضمن ابراز نگرانی از رشد شاخص ها، گفت: بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در میان همشهریان سیر صعودی به خود گرفته و نگران‌کننده است و چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی به درستی رعایت نشود، شاهد وضعیت سختی در روزهای آینده خواهیم بود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو