تاریخ سازی خواهر و برادر ژاپنی با کسب مدال طلای المپیک در یک روز

منبع: روزیاتو

79

1400/5/4

12:11


آبه هیفومی و آبه اوتا، ورزشکاران ژاپنی، دیروز در المپیک توکیو مفهوم «اهداف خانوادگی» را به سطح جدیدی رساندند.

آن ها اولین خواهر و برادری هستند که مدال طلای ورزش های انفرادی المپیک را همزمان باهم در یک روز دریافت کردند و اینگونه تاریخ ساز شدند. جالب آنکه، آن ها مدال طلای خود را در یک رشته ی ورزشی و به فاصله ی تنها چند دقیقه از یکدیگر کسب کردند.

ماجرا از اوتا آغاز شد که با شکست حریف فرانسوی اش، در مسابقه ی فینال جودوی زنان در وزن ۵۲ کیلوگرم، مدال طلا را از آن خود کرد. اوتا که از برادرش کوچک تر است و ۲۱ سال دارد، در مرحله ی یک شانزدهم نهایی حریف برزیلی خود را شکست داد بود، سپس در مرحله ی یک چهارم نهایی از سد حریف انگلیسی اش عبور کرد و در نیمه نهایی بر حریف ایتالیایی اش پیروز شد. اوتا حریف فرانسوی اش را در وقت اضافه ی مسابقه فینال شکست داد.

تنها چند دقیقه بعد، هیفومی در مسابقه ی فینال جودوی مردان در وزن ۶۶ کیلوگرم بر حریف گرجستانی خود پیروز شد. هیفومی با پشت سر گذاشتن حریفان فرانسوی، مغول و برزیلی خود به مرحله ی فینال رسیده بود.

هیفومی درباره ی موفقیت خود و خواهرش گفت: «بهترین روز زندگی مان شد. فکر نمی کنم ما به عنوان خواهر و برادر می توانستیم بیشتر از این بر روی این صحنه که المپیک توکیو باشد بدرخشیم.»

هیفومی ۲۴ ساله پیش از المپیک درباره ی فشار کسب مدال طلا با توجه به اتمام مسابقات خواهرش پیش از او، به شوخی گفته بود: «به عنوان برادر بزرگ تر تحمل باخت را ندارم.»

اما هیفومی چیزی نمانده بود که اصلاً به المپیک راه پیدا نکند. او در ماه دسامبر در رقابت انتخابی المیپک که اولین تک مسابقه ی کسب سهمیه ی المپیک تاکنون محسوب می شود، شرکت کرد اما مسابقه به وقت اضافه کشید و او در نهایت در مدت ۲۰ دقیقه ی وقت اضافه موفق به شکست حریف خود شد و به عنوان نفر چهاردهم و آخر تیم ملی ژاپن، به المپیک توکیو راه یافت.

 

بیشتر بخوانید:

با خواهر و برادرهای معروف و تاریخ ساز دنیا آشنا شوید؛ از برادران جکسون تا خواهران ویلیامز

خواهر و برادرهای مشهور دنیا چقدر ثروت دارند؟

خواهر و برادرهای ما چه تأثیری در زندگی ما دارند؟

خواهر و برادرهای مشهور هالیوودی که باهم همکاری داشته اند

چرا داشتن خواهر و برادر برای سلامت ما مفید است؟

خواهر و برادر یا زوج؟ چالش جدید اینستاگرامی برای تشخیص نسبت ها

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو