بدترین رکورد آمار بیندگان تلویزیونی مراسم افتتاحیه المپیک در ۳۳ سال | فقط ۱۷ میلیون آمریکایی افتتاحیه توکیو را دیدند

82

1400/5/4

12:38


آمار بینندگان تلویزیونی مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو با بیش از ۳۵ درصد کاهش نسبت به المپیک ۲۰۱۶ ریو به ۱۷ میلیون نفر رسید که کمترین رقم در ۳۳ سال گذشته است.

بدترین رکورد آمار بیندگان تلویزیونی مراسم افتتاحیه المپیک در ۳۳ سال | فقط ۱۷ میلیون آمریکایی افتتاحیه توکیو را دیدند

گروه سینمایی هنرآنلاین: رقم ۱۷ میلیونی بینندگان افتتاحیه المپیک شامل تماشاگران پخش زنده و آنلاین صبح جمعه از شبکه NBC و نسخه ضبطی همان شب می‌شود. پنج سال پیش کمی کمتر از ۲۷ میلیون آمریکایی به شکل زنده و آنلاین مراسم افتتاحیه المپیک ریو را تماشا کرده بودند و آمار امسال نسبت به المپیک پیشین حدود ۳۶ درصد کمتر شده است.

۹ سال پیش که شهر لندن میزبان المپیک تابستانی ۲۰۱۲ بود، آمار بینندگان تلویزیونی مراسم افتتاحیه در آمریکا به رکورد خیره‌کننده ۴۱ میلیون نفر رسیده بود اما آمار امسال نزدیک ۶۰ درصد کمتر از المپیک لندن است. سال ۱۹۸۸ در المپیک سئول ۲۲.۷ میلیون آمریکایی مراسم افتتاحیه را دیده بودند و این آمار پس از چهار سال در المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا با حدود یک میلیون نفر کاهش به ۲۱.۶ میلیون نفر رسید.

با وجود کاهش ۳۶ درصدی آمار بینندگان افتتاحیه المپیک توکیو نسبت به المپیک ریو، مخاطبان شبکه‌های آنلاین این مراسم در مقایسه با پنج سال پیش ۷۲ درصد و نسبت به المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ ۷۶ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد بخشی از مردم استفاده از پخش آنلاین را به شیوه‌های سنتی ترجیح می‌دهند. امسال به لطف اختلاف زمانی ژاپن با آمریکا، مردم ایالات متحده ساعت ۶:۵۵ صبح تماشاگر مراسم افتتاحیه شدند. نسخه ضبطی مراسم هم ساعت ۱۹:۳۰ جمعه روی آنتن NBC رفت.

2021

المپیک توکیو ۲۰۲۰ که با یک سال تاخیر برگزار می‌شود، به دلیل شیوع گسترده کرونا در مراسم افتتاحیه میزبان کمتر از ۱۰۰۰ مهمان بود، با این حال نمی‌توان کاهش بینندگان تلویزیونی را به معنی ناکام بودن در عرصه اقتصادی دانست. با اینکه تعداد تماشاگران تلویزیون المپیک ریو کمتر از المپیک لندن بود اما درآمد آگهی‌های آن ۲۵۰ میلیون دلار بیشتر شد و فروش آگهی‌ها هم ۲۰ درصد افزایش داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو