هر فرد مبتلا به کرونا در کوتاه ترین زمان می تواند چند نفر را به این بیماری مبتلا کند

91

1400/5/4

14:52


هر بیمار کرونایی در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در کوتاه ترین زمان می تواند 12 نفر را به این بیماری مبتلا کند.

هر فرد مبتلا به کرونا در کوتاه ترین زمان می تواند چند نفر را به این بیماری مبتلا کند

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر رزیتا خداشاهی  با بیان این نکته که  کرونای دلتا چهارمین واریانت نگران کننده و دارای سرایت پذیری بسیار بالا دردنیاست است خاطر نشان کرد: آبریزش بینی، گلو درد، سردرد، تب و پایداری سرفه های خشک از جمله علائم ابتلا به کرونای نوع هندی است که در صورت بروز این علائم، فرد ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه نماید.

عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از واکسیناسیون گروههای مختلف سنی بعنوان یکی از راهبردهای مهم حوزه بهداشت و درمان کشور نام برد و خاطر نشان کرد: هدف ما در بحران کرونا ،مقابله با این بیماری و ریشه کن کردن این ویروس است، بنابراین در صورت اعلام گروه های هدف واکسیناسیون، شهروندان باید طبق برنامه زمان بندی شده نسبت به دریافت واکسن اقدام نمایند و در این زمینه تعللی نداشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد:  طبق مطالعات ومقالات دردسترس، افرادی که در دو نوبت واکسینه شده اندوحداقل ۲هفته ازنوبت دوم واکسیناسیون آنها گذشته است ، کمتر به این بیماری مبتلا و درصورت ابتلا ،کمتر در بیمارستانها بستری خواهند شد و درصورتی که احیانا  شاهد ابتلای برخی افراد باشیم این ابتلا حداقلی و  نوع بیماری بسیار خفیف خواهد بود.

دکتر خداشاهی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از برنامه های غیر ضروری همچون برگزاری مجالس و دورهمی ها در سطح جامعه در حال برگزاری است اظهار کرد: برای جلوگیری از ایجاد شرایط بحرانی، همکاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و اجتناب از حضور در دورهمی ها امری ضروری است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو