طرز تهیه نان همبرگر

طرز تهیه نان همبرگر رنگی ساندویچی صنعتی دونفره با بکینگ پودر قدیمی کوچک شف طیبه با خمیر نان باگت فانتزی

نان همبرگر که با نان برگر هم شناخته می شود نوعی نان مخصوص برای انواع برگرها مثل همبرگر، چیزبرگر و … می باشد. این نان خوشمزه را می توانیم به سلیقه خود با آب یا شیر درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان همبرگر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۸ عدد نان
آرد نان فانتزی۵۰۰گرم
خمیر مایه فوری۱۰ گرم
ماست۵۰ گرم
روغن مایع۵۰ گرم
شکر۲۰ گرم
ایزی همبرگر۱۰ گرم
نمک۱۰ گرم
آب ولرم۲۵۰ گرم

طرز تهیه نان همبرگر

مرحله اول

ابتدا برای عمل آماده مایه خمیر، پودر خمیر مایه فوری را به همراه شکر و نصف پیمانه از آب ولرم در یک ظرف درب دار می ریزیم و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در یک جای گرم قرار می دهیم تا روی خمیر مایه حباب بزند و حجم آن تقریبا دو برابر شود.

مرحله دوم

در ادامه آرد نان فانتزی را به همراه نمک مخلوط  می کنیم و پس از دو مرتبه الک کردن داخل یک کاسه بزرگ می ریزی. در ادامه مایه خمیر عمل آمده را به همراه ماست، ایزی همبرگر، آب ولرم و روغن مایه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا خمیر را با دست ورز می دهیم تا خمیری صاف و یکدست با چسبندگی خیلی کم به دست بیاید. ورز دادن خمیر را باید به حدی ادامه دهیم که زمانی که کمی از خمیر را با دست باز می دهیم کش بیاید و سریع پاره نشود.

مرحله چهارم

یک ظرف بزرگ و گود که حجمش دو تا سه برابر حجم خمیر باشد انتخاب می کنیم و با روشغن بدنه ظرف را چرب می کنیم سپس خمیر را به صورت یک چونه بزرگ جمع می کنیم و داخل ظرف قرار می دهیم، سپس روی ظرف یک دستمال تمیز قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا ظرف را در یک جای گرم قرار می دهیم تا خمیر به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه خمیر ار کمی ورز می دهیم و آنرا به ۸ قسمت تبدیل می کنیم و هر قسمت را به صورت جداگانه چونه می کنیم.

مرحله ششم

داخل سینی فر یا کاغذ روغنی قرار می دهیم یا اینکه آنرا با کمی روغن مایع چرب می کنیم، سپس چونه ها را با فاصله داخل سینی فر می چینیم. حالا یک نایلون روی چونه می کشیم و اجازه می دهیم به همین صورت ۴۵ دقیقه استراحت کنند.

مرحله هفتم

پس از ۴۵ دقیقه باید حجم چونه ها دو برابر شده باشد. ۱۵ دقیقه مانده به آماده شدن خمیرها فر را با حرارت ۲۲۰ درجه سانتگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. حالا با زرده تخم مرغ روی خمیرها را رومال می کنیم و مقداری کنجد هم روی خمیرها می پاشیم.

مرحله هشتم

حالا سینی فر را داخل فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه داخل فر بمانند تا به خوبی بپزند، سپس سینی فر را خارج می کنیم و صبر می کنیم تا نان ها خنک شوند سپس با چاقو برش زده و استفاده می کنیم.

نکات طرز تهیه نان همبرگر

نان همبرگر در توستر

توستر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد از ۱۵ دقیقه قبل روشن می کنیم و یک کاسه آب جوش هم در ان قرار می دهیم تا نان ها خشک نشوند. پس از داغ شدن توستر نان ها را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه درون توستر قرار می دهیم تا بپزند.