یاد بگیرید با این ترفندها خط و خش را از روی سطوح پاک کنید

یاد بگیرید با این ترفندها خط و خش را از روی سطوح پاک کنید


منبع: دلگرم

151

1400/5/4

18:11


یاد بگیرید با این ترفندها خط و خش را از روی سطوح پاک کنید

راهنمای کامل برای از بین بردن خراش از روی سطوح مختلف

به گزارش دلگرم : یک حرکت بدون توجه می تواند خراش های زیادی بر روی وسایل مورد علاقه شما ایجاد کند، اما نیازی به نا امید شدن یا دور انداختن شی آسیب دیده وجود ندارد، شما می توانید به راحتی با خراش های سطحی با استفاده از مواد خانگی معمولی مقابله کنید، در این مطلب نکات مفیدی برای کمک به شما در حفاظت از سطوح مختلف از آسیب و ایجاد هر شی براق مانند ارائه شده است که به کار بردن آن ها بسیار موثر خواد بود.

از بین بردن خراش های سطوح شیشه ای

برای از بین بردن یا پنهان کردن خراش های خفیف از سطوح شیشه ای یکی از راه هایی که در ادامه گفته می شود را مورد استفاده قرار دهید:

1. مقداری خمیر دندان ( بدون گرانول یا تاثیر سفید کننده ) را روی پارچه ای پنبه ای قرار دهید و به آرامی و در حرکتی دایره ای به مدت ۱۰ ثانیه روی سطح شیشه بمالید. با آب آثار باقی مانده از خمیر دندان را پاک کنید.

2. لایه ای نازک از روغن گیاهی را روی یک توپ پنبه ای بمالید و سپس خیلی آرام به مدت چند ثانیه روی سطح شیشه بمالید تا به صورت موقت خراش ها را از بین ببرد. می توانید با استفاده از مقدار کمی وازلین به همین نتیجه برسید.

3. با میکس کردن مقداری جوش شیرین و کمی آب خودتان خمیر پولیش درست کنید. خمیر را روی خراش های سطح شیشه ای بماید و سپس با پارچه ای پنبه ای یا پشمی قسمت های خراش برداشته را پاک کنید. در پایان با پارچه ای مرطوب باقی مانده خمیر را پاک کنید.

حتماً بخوانید:

۳ راهکار مناسب برای رفع خط و خش و لک شیشه عینک

۳ راهکار مناسب برای رفع خط و خش و لک شیشه عینک

بهترین نکات و روش صحیح تمیز کردن عینک و شیشه عینک : اگر خط و خشی روی شیشه عینک آفتابی یتان بوجود آمده و می خواهید آن را دور بیاندازید دست نگه دارید…

از بین بردن خط و خش روی اقلام چرمی

خراش های روی سطوح چرمی بسیار شایع هستند اگر آسیب زیاد جدی نباشد می توانید در خانه تعمیرش کنید:

1. مقداری روغن گیاهی یا روغن بچه بردارید و با پارچه ای پنبه ای آن را به صورت دایره وار روی سطح آسیب دیده بمالید و سپس اجازه دهید خشک شود. باقی مانده روغن را با پارچه ای تمیز پاک کنید. اگر لازم بود دوباره همین فرآیند را تکرار کنید.

2. روش دیگری برای پنهان کردن خراش از سطح چرمی استفاده از پولیش ناخن است. پولیشی انتخاب کنید که رنگش با رنگ چرمی که می خواهید روی آن استفاده اش کنید یکی باشد و سپس با خلال دندان مقداری از آن را روی منطقه آسیب دیده بمالید.

3. همچنین می توانید خراش های روی سطوح چرمی را با واکس مخصوص چرم از بین ببرید. حتی می توانید با مومی که از شمع جمع کرده اید نیز این کار را انجام دهید. موم را حرارت دهید و روی خراش ها بمالید. سپس سطح آسیب دیده را با پارچه ای پشمی پاک کنید.

از بین بردن خط و خش روی چوب

از بین بردن خراش سطوح چوبی

برای پنهان کردن یا از بین بردن خراش های سطوح چوبی از این توصیه ها استفاده کنید:

1. اگر خراش های روی چوب تیره را می خواهید از بین ببرید، ید می تواند به خوبی کمکتان کند. با آب رقیقش کنید و با استفاده از پارچه ای پنبه ای محلول را روی منطقه آُیب دیده بمالید. اگر لازم بود در پایان روی خراش ها را لاک الکل بزنید.

2. روش دیگر این است که نیمی از مغز گردو را بردارید و روی منطقه آسیب دیده بمالید. وقتی محل خراش ها تیره شد با پارچه پاکشان کنید و سپس لاک الکل بی رنگ بزنید.

3. اگر سطح چوبی ترک خورد، می توانید با استفاده از مایونز به حالت اولیه باز گردانیدش. مقداری از مایونز را روی توپ پنبه ای قرار دهید و سپس روی سطح ترک خورده بمالید. مقدار اضافی را پاک کنید و اجازه دهید تا دو سه روز بماند. چوب کمی متورم خواهد شد و باعث می شود ترک ها بسته شوند.

حتماً بخوانید:

چگونه خراش و خط افتادگی روی خودرو را ترمیم کنیم ؟

چگونه خراش و خط افتادگی روی خودرو را ترمیم کنیم ؟

خراشهای بسیار سطحی بر روی این لایه شفاف، به سادگی با سمباده بسیار نرم یا مواد ساینده کرم مانند قابل مرمت است اما ماباقی خطوط چگونه ترمیم میشوند ؟

از بین بردن خراش سطوح پلاستیکی

اگر سطح آسیب دیده پلاستیکی بود می توانید با استفاده از این نکات مشکل را حل کنید:

1. خراش روی سطح پلاستیکی نرم را می توانید با یک سشوار گرم پنهان کنید. سشوار را روی درجه کم تنظیم کنید و باد گرم را در طول محل خراشیده شده حرکت دهید. اگر لازم بود حرارت را افزایش دهید و تا زمانی که محل خراش از بین برود کار را ادامه دهید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس سطح را پولیش بکشید تا دیگر خراش ها کاملا ناپدید شوند.

2. پلیش ماشین نیز می تواند در از بین بردن خراش سطوح پلاستیکی بسیار تاثیر گذار باشد. هر گونه گرد و غبار را از روی منطقه آسیب دیده حذف کنید سپس پولیش را بزنید. در پایان با یک پارچه نرم روی سطح بکشید.

روش از بین بردن خط و خش برای سطوح فلزی

از آنجا که سطوح فلزی مختلفی وجود دارد برای ترمیم آنها رویکردهای مختلفی نیاز است. برای از بین بردن خراش روی زیورآلات بهترین کار این است که آن را به دست متخصص این کار بسپارید و خودسرانه اقدامی نکنید. از سوی دیگر سطوح فلزی ضد زنگ را می توان به راحتی در خانه ترمیم کرد.

برای از بین بردن خراش این سطوح می توانید از اثر ساینده خمیر دندان سفید کننده ای با کیفیت استفاده کنید. خمیر دندان را روی قسمت آسیب دیده بمالید و سپس با برس یا پارچه ای نرم روی آن بکشید. در پایان با پارچه ای مرطوب و تمیز باقی مانده خمیر دندان را پاک کنید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو