پیدا شدن یک ماهی رنگی غول پیکر و نادر در سواحل اوریگون

منبع: روزیاتو

88

1400/5/4

20:08


در یک اتفاق نادر، هفته گذشته یک ماهی رنگی غول پیکر در سواحل اوریگون پیدا شد. این ماهی ۴۵ کیلوگرمی که از نوع ماهی اوپاه (opah) بوده و با لقب moonfish نیز شناخته می شود، در ساحل سان ست در شهر سیساید پیدا شد، شهری در شمال غربی ایالت اوریگون. به ادعای Seaside Aquarium  این نوع ماهی رنگ در سواحل اوریگون بسیار نادر است. کیت چندلر مدیر کل آکواریوم Seaside Aquarium  در مصاحبه با سی ان ان گفته است که ماهی اوپاه در اوریگون یک ماهی نادر است و پیدا کردن یک ماهی غول پیکر سه و نیم فوتی در چنین شرایطی بسیار غیرمنتظره بوده است. وی در این باره می گوید :«آن ها ماهی های بسیار بامزه ای هستند و معمولاً آن ها را در ساحل نمی بینیم. این اتفاق برای مردم محلی بسیار هیجان انگیز بوده است».

 در یک اتفاق نادر، هفته گذشته یک ماهی رنگی غول پیکر در سواحل اوریگون پیدا شد. این ماهی 45 کیلوگرمی که از نوع ماهی اوپاه (opah) بود

به گفته سازمان مدیریت ملی اقیانوسی و فضایی ایالات متحده (NOAA) اطلاعات زیادی در مورد این گونه ماهی در دست نیست زیرا در اعماق اقیانوس زندگی می کنند و معمولاً در آب های گرم و استوایی یافت می شوند. ماهی اوپاه یک ماهی با ظاهر عجیب و متفاوت است و یک بدن گرد و صاف دارند در حالی که رنگشان عمدتاً خاکستری و نقره ای است. در وبسایت NOAA درباره این ماهی نوشته شده است: «به سمت شکم ماهی، رگه های نقره ای به سمت قرمز می روند و نقطه های سفید در آن دیده می شود. باله ها و دهان قرمز هستند و چشم های بزرگشان با رنگ طلایی احاطه شده است». با توجه به شرایطی که این ماهی در آن پیدا شده است، به باور چندلر، این ماهی تنها کمتر از یک ساعت قبل از پیدا شدن به ساحل آمده است.

 در یک اتفاق نادر، هفته گذشته یک ماهی رنگی غول پیکر در سواحل اوریگون پیدا شد. این ماهی 45 کیلوگرمی که از نوع ماهی اوپاه (opah) بود

وی در این باره می گوید: «شوربختانه، این ماهی در حالتی که دیگر زنده نبود به ساحل آمه است اما ما قبل از پرندگان به او رسیدیم». چندلر می گوید که این ماهی اوپاه در یک فریزر بسیار بزرگ نگهداری شده و این آکواریوم قصد دارد با سازمان محلی Columbia River Maritime Museum برای تشریح و کالبد شکافی این ماهی همکاری خواهد کرد. چندلر می گوید که این آکواریوم قصد دارد تمامی اطلاعات ممکن را از تشریح این ماهی نادر برای دانستن بیشتر در مورد این گونه را بدست آورد.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو