درمان تنبلی و کسلی با توصیه های ساده و موثر

درمان تنبلی و کسلی با توصیه های ساده و موثر


منبع: آرگا

65

1400/5/4

22:09


درمان تنبلی در زندگی زومره کار دشواری نیست تنها شما باید سعی کنید با انگیزه و برنامه ریزی کارهای خود را انجام دهید همانطور که می دانید تنبلی در افراد دارای علت های گوناگونی است برخی از افراد به دلیل خستگی روحی، جسمی و … تنبل می شوند که هر یک از این موارد راهکار دارند.

تنبلی مفهومی است پر کاربرد که در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد در اصطلاحات مختلفی درباره افراد تنبل توضیح داده شده است و تصور همه ما یک فرد تنبل فردی است که مدام نشسته یا خواب است این افراد همیشه از انجام دادن کارها فراری هستند دلایل این امر نیز متفاوت است در بسیاری از موارد سختی کار موجب می شود تا این افراد از انجام دادن آن منصرف شوند و یا از کارهای انفرادی گریزان باشند اما دلیل این امر هر چه که باشد باید راهی برای درمان آن در نظر گرفت یکی از شیوه های تاثیرگذار در این زمینه که می تواند فرد را از این حالت خارج کند انرژی دادن به فرد است شادابی و نشاط می تواند تاثیر زیادی در زندگی این افراد داشته باشد بنابراین نباید از آن غافل شد. اما نکات قابل ملاحظه ای در این زمینه وجود دارند که می تواند نقش پر رنگی داشته باشند به ویژه این مورد که شما باید مشکل اصلی را پیدا کنید شما باید به دنبال نشانه و علل این امر باشید.

راه های درمان تنبلی:

یافتن مشکل یکی از اساسی ترین گام هایی است که باید بردارید هر زمانی که احساس می کنید تنبلی به سراغتان آمده است باید به دنبال مشکل اصلی باشید خوب بررسی کنید که در آن لحظه چه عواملی موجب می شود شما تنبلی کنید تا حد امکان این علل و عوامل را از بین ببرید و آن ها را محدود کنید. از عمده ترین دلایلی که در روزمره موجب تنبلی در افراد می شوند می توان به خستگی، بی انگیزگی، بی علاقگی، ترس، مشکل جسمانی و … اشاره کرد هر یک از این عوامل می توانند محدودکننده شما باشند و مانع از انجام به موقع کارها خواهند شد. در این مقاله به راه هایی اشاره می کنیم که غلبه بر تنبلی را برای شما آسان می کند.

 

شیوه های درمان تنبلی در افراد

مشکل را پیدا کنید و آن را حل کنید:

همانطور که اشاره کردیم ابتدا بهتر است مشکلات خود را پیدا کنید زمانی که پی بردید تنبلی شما از کجا ناشی می شود باید برای رفع آن به دنبال اقدامی باشید به عنوان مثال اگر حس می کنید تنبلی شما ناشی از خستگی است بهتر است کمی استراحت کنید تا انرژی دوباره دریافت کنید اگر زمان کمی برای انجام کارها دارید برخی از کارهای غیر ضروری را از برنامه روزانه خود حذف کنید..

اگر در برنامه خود آشفتگی می بینید سعی کنید مسئله خود را به اجزای گوناگونی تقسیم کنید و برای کارهای خود اولویت بندی قرار دهید اگر ترس از چیزی دارید باید به شکل منطقی با خودتان این ترس را بررسی کنید. در برخی از موارد است تجربه های تلخی داشته باشید که موجب بی انگیزگی شما می شود در این صورت شما باید انگیزه بیشتری برای فعالیت های خود داشته باشید همچنین توصیه می کنیم تا محیط را تغییر دهید.

درمان تنبلی

ایجاد نظم در زندگی:

ایجاد کردن نظم رد زندگی یکی دیگر از راه های درمان تنبلی است این شیوه بسیار آسان اما تاثیرگذار است با توجه به اینکه بی نظمی می تواند تاثیرات بدی در زندگی داشته باشد باید برای آن چاره ای بیندیشید. ابتدا بهتر است از اتاق خودتان شروع کنید اتاقتان را مرتب کنید و نظم ویژه ای به او بدهید مرتب کردن میز کار نیز یکی دیگر از نکات اصلی است و می تواند انگیزه بیشتری به شما بدهد. باید توجه کنیم که ناخودآگاه انسان تحت تاثیر عوامل متعددی است و محیط اطراف می تواند تاثیر زیادی بر روی او داشته باشد بنابراین باید به نظم و تاثیر آن بر روی ناخودآگاه نیز توجه کنید. آشنایی با قانون لاگوم می تواند شما را با تاثیرات شگفت انگیز در زندگی آشنا نماید.

اهمیت چشم انداز:

چشم انداز نقش بسیار مهمی در رونق زندگی افراد دارند اگر به نتایج یک کار فکر کنید دیگر احساس تنبلی نخواهید کرد شما این امکان را دارید تا با فعالیت های مفید به زندگی خود نشاط بیشتری بدهید. افرادی که دارای چشم انداز هستند انگیزه بیشتر برای انجام کارهای خود دارند آن ها برای زمان حال مدیریت و برنامه ریزی دارند آن ها اجازه نمی دهند که تصوراتشان برای آینده زمان حال را نابود کند آن ها از لحظه های زندگی بیشترین استفاده را می کنند.

رفتار با افراد تنبل

افزایش نشاط در صبح:

نشاط داشتن در صبح یکی دیگر از مواردی است که می تواند به درمان تنبلی کمک کند بهتر است با شادی از رخت خواب بلند شوید در این صورت می توانید رد طی روز انرژی بیشتری را دریافت کنید از همان ابتدای صبح یک وضعیت ایده آل برای خودتان رقم بزنید. برای اینکه با تنبلی مقابله کنید باید سعی کنید امواج و فرکانس های مثبت را دریافت کنید توجه کنید که هر قدر صبح خود را با نشاط و انگیزه بیشتر آغاز کنید ابتدای صبح خوشحال باشید و هر موضوع ناراحت کننده ای را بعد از گذراندن صبح مطرح کنید.

تعیین اهداف دست یافتنی:

اهدافی برای خودتان تعیین کنید که دست یافتنی باشند در واقع این اهداف باید برای شما انگیزاننده باشند و شما با کمی تلاش بتوانید به این اهداف دست پیدا کنید از سویی این اهداف باید متناسب با توانایی و استعدادهای شما باشند برخی از افراد توانایی های جسمی و روحی خود را در رسیدن به یک هدف از یاد می برند و این موضوع موجب می شود تا فرد در رسیدن به این اهداف احساس ضعف و تنبلی کند.

رفتار با فرد تنبل

انرژی مثبت را فراموش نکنید:

تاثیر انرژی مثبت در دوری از تنبلی نیز بسیار زیاد است بهتر است مدام با خودتان بگویید که “من می توان” این شعار اگر در روزمره همراه شما باشد می تواند نقش مهمی در کاهش تنبلی ها داشته باشد. اگر فکری در سرتان دارید سعی کنید آن را عملی کنید و از بیان آن هیچ گاه نترسید توجه داشته باشید که تنبلی می تواند روحیه شما را خراب کند و برای شما پوچی به همراه خواهد داشت بنابراین می تواند از ۱۵ قدم جذب انرژی مثبت در زندگی استفاده کنید که در لینک به آن ها اشاره می شود.

موقعیت های جدید، قدردانی کردن از خود، افزایش انگیزه، واقع بینی و بسیاری از شیوه های دیگر می تواند در این زمینه موثر باشند و نقش مهمی در افزایش  نشاط شما خواهند داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو