پرسپولیس در آستانه فتح جام

این هفته در تهران پرسپولیس با نتیجه ۳بریک موفق به شکست تراکتور شد. نیمه اول این مسابقه با نتیجه بدون گل به پایان رسید و البته در نیمه اول بازی همزمان بین سپاهان و ذوب‌آهن، این شاگردان محرم نویدکیا بودند که با سوپرگل امید نورافکن برنده به رختکن رفتند. این نتایج، وضعیت پرسپولیس را به خطر می‌انداخت. شرایط زمانی برای سرخ‌ها بدتر شد که تراکتور در دقایق آغازین نیمه دوم بر خلاف جریان بازی به گل رسید. با این نتایج پرسپولیس به رده دوم سقوط می‌کرد و احتمال قابل توجهی داشت که قهرمان نشود. بعدتر اما وضع به‌طور معجزه‌آسایی تغییر کرد پرسپولیس روی حرکت خوب مهدی ترابی و ضربه دقیق مهدی عبدی تازه‌وارد به گل مساوی دست یافت. کمی بعد احمد نوراللهی روی یک شوت و اثرگذاری ناقص مدافع تراکتور گل دوم را به ثمر رساند. اینجا بود که در بازی همزمان به سود ذوب‌آهن پنالتی اعلام شد. گل شدن آن توپ در اصفهان شاید می‌توانست درجا قهرمانی پرسپولیس را قطعی کند، اما وحید محمدزاده پنالتی را به تیر دروازه کوبید. در دقایق پایانی هم مهدی عبدی یک گل بسیار تماشایی دیگر برای پرسپولیس زد و سپاهان نیز با گل رضا میرزایی کار را تمام کرد. حالا همه‌چیز به هفته آخر کشیده شده است. پرسپولیس با ۶۴ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۳۱ با پیروزی در خانه پیکان قهرمانی‌اش را قطعی خواهد کرد. آنها با مساوی هم شانس زیادی برای فتح پنجمین جام پیاپی و به تعبیر دیگر «گلات» دارند مشروط بر اینکه سپاهان در بازی پایانی با تفاضل سه گل استقلال را در ورزشگاه آزادی شکست ندهد. سپاهان با ۶۲ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۲۸ روی پله دوم جدول قرار دارد.

   ادامه جنگ بقا و سهمیه

تیم نگون‌بخت و از قبل سقوط کرده ماشین‌سازی تبریز بعد از شکست پنج‌گله هفته گذشته برابر پرسپولیس، این‌بار با همین نتیجه برابر پیکان تن به شکست داد. بالای سر ماشین اما سه تیم برای فرار از تبدیل شدن به دومین سهمیه سقوط در حال مبارزه هستند. سایپا یک‌بر‌صفر آلومینیوم اراک را برد و با ذوب‌آهن ۲۶ امتیازی هم‌امتیاز شد. سایپا روز آخر مسابقه سختی در خانه تراکتور دارد و البته ذوب‌آهن با ماموریتی ظاهرا ساده‌تر از مس رفسنجان میزبانی خواهد کرد. دیگر تیمی که خطر سقوط تهدیدش می‌کند، نفت مسجدسلیمان است. ان تیم ۲۸ امتیازی روز آخر در خانه آلومینیوم اراک بازی دارد و باید این مسابقه را ببرد تا خیالش از هر جهت راحت شود. در دیگر مسابقات این هفته فولاد ۲برصفر نفت آبادان را برد و گل‌گهر سیرجان هم با نتیجه ۲بریک بر نفت مسجدسلیمان غلبه کرد. به این ترتیب گل‌گهر و فولاد با ۴۴ و ۴۳ امتیاز هفته آخر برای کسب عنوان چهارمی کورس خواهند داشت. پیروزی ۲بریک مس رفسنجان برابر پدیده مشهد هم دیگر نتیجه مسابقات این هفته بود.

   عادت استقلال به پیروزی

در قائم‌شهر اما استقلال که پیش‌تر مقام سومی‌اش در لیگ بیستم را قطعی کرده بود، با وجود دریافت گل اول از نساجی به بازی برگشت و با نتیجه ۳بر‌یک پیروز شد. دو گل این تیم را وریا غفوری به ثمر رساند و یکی را هم متین کریم‌زاده به زیبایی هر چه تمام‌تر زد. متین جوان یک پاس گل داد و یک پنالتی هم گرفت تا ستاره این میدان بوده باشد. این پیروزی در حالی به دست آمد که شمار زیادی از بازیکنان اصلی استقلال مثل مهدی قائدی، شیخ دیاباته، سیاوش یزدانی و... غایب بودند و بعضا اصلا در این سفر حضور نیافتند. با این حال به نظر می‌رسد تیم مجیدی به بردن عادت کرده است. آبی‌ها در ۱۰ مسابقه اخیر خود ۹ پیروزی به دست آورده‌اند.