همچنین تحصیل در روسیه و رشته ی پزشکی بسیار مرسوم است. در این کشور دوره های متنوع و فرصت های خیلی خوب برای گذراندن دوره‌های کارآموزی در بیمارستان ها و کلینیک‌های تخصصی وجود دارد. روسیه یکی از کشورهای با کیفیت و مقرون به صرفه در زمینه پزشکی است که هرساله بسیاری دانشجوی پزشکی بین المللی را جذب میکند. افرادی که در این دانشگاه فارغ التحصیل میشوند، موقعیت های شغلی و خواهان بسیار خوبی داشته. آنها میتوانند در هرکجای کشور مشغول به کار شود.

پزشکی در روسیه چگونه است؟

تحصیل پزشکی در روسیه در مقایسه با تحصیل در بقیه ی کشورها مقرون به صرفه تر است. شما میتوانند زندگی آرام و بی دغدغه-ای داشته باشید. همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی و روسی نیز وجود دارد. تحصیل در روسیه در رشته های تحصیلی پزشکی عمومی، دندانپزشکی و پزشکی ورزشی وجود دارد که باتوجه به زبان تدریس 6 تا 7 سال زمان میگیرد. امکان تحصیل در رشته های پزشکی هم به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی امکان پذیر است. 

کسانی که قصد تحصیل در زبان روسی دارند معمولا یکسال به زمان تحصیلی آنها اضافه میشود. دانشجویان میبایست برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی روسیه، دیپلم دبیرستان خود را با حداقل گرفتن 50 درصد از نمره های دروس شیمی، فیزیک، زیست شناسی و زبان انگلیسی به همراه گذرنامه معتبر، جواب منفی تست اچ آی وی، گواهی تولد و فرم درخواست را به دانشگاه ارائه دهند.

تحصیل دندان پزشکی

دندانپزشکی در روسیه

شاید برای شما سوال باشد که آیا تحصیل دندانپزشکی در روسیه همانند تحصیل پزشکی میباشد؟؟؟

درست مثل رشته ی پزشکی، در رشته دندانپزشکی نیز تحصیل به دو زبان روسی انگلیسی امکان پذیر است. انتخاب زبان تحصیل به اختیار خود دانشجو میباشد. 

دوره ی تحصیل در این رشته 5 سال به طول می انجامد. پس از اتمام این   5سال باید دوره های کارآموزی خود را در کلینیک-های درمانی بگذراند. البته لازم به ذکر است که تحصیل در این رشته محدودیت سنی به هیچ وجه ندارد. تمام دانشجویانی که قصد تحصیل دندانپزشکی به زبان روسی را دارند، در دانشگاه-های بزرگ یک دوره ی مقدماتی 1 ساله را برای زبان روسی میگذرانند.

همانند سایر دانشگاه ی پزشکی،این داشنگاه نیز آزمون ورودی دارد که شامل زیست شناسی، زبان میباشد. تحصیل در دانشگاه روسیه معایبی هم نیز دارد. ساکنان کشور روسیه به زبان روسی صحبت می کنند و به زبان انگلیسی مسلط نیستند. همین موضوع ممکن است برای دانشجویان خارجی ایجاد مشکل کند.

برای بسیاری از افرادی که قصد تحصیل دارند، مهم است که در دانشگاهی درس بخوانند که مورد تایید وزارت کشور باشد. پس برای انتخاب دانشگاه، به خوبی تحقیق کرده که دچار مشکل نشوید.

روسیه

مهاجرت به روسیه از راه های گوناگونی انجام پذیر است و به روش های مختلفی تقسیم میشود. با اینکه تعداد افرادی که قصد به گرفتن اقامت در روسیه میکنند، روز به روز در حال افزایش است، پس دقت در انتخاب راه مهاجرت بسیار مسئله مهمی میباشد.

 یکی از راه های مهاجرت، مهاجرت از طریق تحصیل است. تحصیل در روسیه یکی از مواردی است که از گذشته تاکنون مورد توجه دانشجویان بوده است. چرا که رشته‌های تحصیلی در روسیه دارای تنوع زیادی میباشد و عموما آموزش ها در چند نوبت: آموزش بصورت پاره وقت، تمام وقت و حتی شبانه تقسیم میشود.

دومین مورد مهاجرت از طریق کار است. شاید بهتر است بگوییم که یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت میباشد که میتواند باعث پیشرفت زیاد افرادر در کار و حرفه شخصی خودشان شود. همین دلیلی است که تا تعداد کثیری از افراد خارجی به دنبال کار کردن در این کشور باشند. البته بازار کار در کشور روسیه بسیار رقابتی میباشد. افرادی که تخصص خاصی داشته باشند و یا جز مدیران اجایی و ارشد باشند و به زبان روسی مسلط باشند شانس بیشتری را برا گرفتن ویزای کار در این کشور دارند.

سومین مورد میتوانیم به مهاجرت از طریق سرمایه گزاری اشاره کنیم. در ابتدا شاید فکر کنیم که مهاجرت کردن بواسطه سرمایه گذاری کاری آسان است و با سرمایه گذاری کردن و سرمایه داشتن مشکل حل میشود . درصورتیکه باید قبل از اینکه اقدام به مهاجرت از این نوع کنیم، اصول و قواعد لازم را یاد بگیریم. یکی از اصلی ترین اصول در این مهاجرت مراجعه کردن به دموکراسی های موجود در کشور مقصد میباشد.

مهاجرت به روسیه و تولد یکی دیگر از انواع گرفتن ویزای اقامت در کشور روسیه میباشد. ازدواج هم میتواند به شما اقامت در روسیه را بدهد. جهت اقامت با این روش متقاضیان باید تمامی مراحل قانونی را طی نمایند:

1. مجرد بودن فرد که باید مدرکی که نشان بدهد همسر خود را طلاق داده یا فوت شده است را اثبات کند.

2. ارائه مدرکی که اثبات کند سرمایه لازم را داشته و از پس خرج و مخارج آن برمیاید.

3. مدارکی برای اثبات واقعی بودن رابطه¬ی طرفین و تایید آن توسط دولت روسیه.

کلام آخر

مانند تمامی مهاجرت¬ها به هر کجای دنیا ابتدا باید نسبت به علایق و توانایی های خود مطلع بود و بهترین روش را برای مهاجرت انتخاب کرد. تحصیل در روسیه یک از بهترین گزینه‌ها پیش روی شماست. پس بهتر است در انتخاب این مسیر از مشاورهایی که سابقه ی مهاجرت به خارج از کشور را داشته کمک بگیریم. شما میتوانید برای مشاوره درباره ی تحصیل در روسیه، از موسسه اصطهباناتی راهنمایی بگیرید.