آنچه باید از ارتوسرجری، برای درمان مشکلات فک بداینید

82

1400/5/5

11:49


متخصص ارتودنسی با اشاره به دلیل بروز ناهنجاری‌های فکی گفت: سن 17 تا 18 سالگی بهترین زمان برای ارتوسرجری، تلفیق ارتودنسی و جراحی فک است.

آنچه باید از ارتوسرجری، برای درمان مشکلات فک بداینید

به گزارش بهداشت نیوز، مهیار ماهوش محمدی، متخصص ارتودنسی، درباره بهترین زمان ارتودنسی اظهارداشت: ارتوسرجری روشی است که به افراد دارای ناهنجاری‌های فکی متوسط یا شدید پیشنهاد می‌شود، این افراد از نظر ظاهری و عملکردی دچار مشکل هستند و علت این ناهنجاری‌ها هم می تواند ژنتیکی یا به دلیل عوامل محیطی باشد.

وی با بیان اینکه این روش درمان به طور قابل توجهی چهره فرد را تغییر می‌دهد، افزود: فرآیند این درمان بین ۱.۵ تا ۲ سال زمان می برد و روند آن به این صورت است که ابتدا ارتودنسی ۲ فک توسط متخصص ارتودنسی برای بیمار شروع می‌شود و بعد از چند ماه بنا به تشخیص پزشک آماده جراحی می‌شود.

این متخصص ارتودنسی اضافه کرد: پس از انجام جراحی فک و صورت و گذراندن دوره نقاهت که با وجود سیستم های جدید چند سال اخیر این دوره کمتر شده و بیماران بعد از چند روز می توانند دهان خود رو باز کنند، بیمار به متخصص ارتودنسی ارجاع داده می‌شود و درنهایت با ادامه چندین ماه ارتودنسی، درمان به پایان می‌رسد.

محمدی ادامه داد: بیمار پس از انجام جراحی فک برای چند روز باید از غذاهای بسیار نرم مانند پوره سیب زمینی یا انواع سوپ‌ها استفاده کند، همچنین استفاده از مکمل‌های غذایی مایع برای دریافت پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی به بیمار توصیه می‌شود.

وی گفت: برای جراحی فک لازم نیست تجهیزات ارتودنسی از دهان بیمار برداشته شوند، بیمار با همان سیم های ارتودنسی جراحی فک را انجام می دهد، جراحی فک در درمان ارتوسرجری وقتی شروع می‌شود که از نظر ارتودنتیست دندان‌های بیمار به بهترین حالت خود از نظر نظم، رسیده‌اند.

محمدی با اشاره به اینکه اغلب بیماران از تغییر چهره خود پس از ارتوسرجری رضایت دارند، اظهار کرد: طولانی بودن روند درمان در این روش برای افرادی که به زیبایی و سلامتی خود اهمیت می‌دهند، نباید اهمیت چندانی داشته باشد.

وی در رابطه با زمان انجام ارتوسرجری، گفت: بخش عمده ای از رشد فک تا سن 18 سالگی است به این معنا که بعد از آن، تغییرات کمتری در استخوان های بدن رخ  می‌دهد، به همین دلیل بهترین زمان برای ارتوسرجری، 17-18 سالگی به بعد است و در این زمان نتیجه ایده آل از درمان ارتوسرجری حاصل می‌شود.
منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو