سوغات ترکیه چیست؟

منبع: برترین ها

169

1400/5/5

15:03


شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که قبل از سفر دنبال اصلی‌ترین سوغات آن منطقه هستید تا بتوانید برای خود یا دوستانتان بخرید. در علی بابا تور ترکیه را با تضمین بهترین قیمت رزرو کنید. اگر قصد سفر به این کشور را دارید و می‌خواهید با سوغات ترکیه آشنا شوید، این مطلب را ازدست ندهید.

ترکیه یکی از همسایگان ایران به‌شمار می‌رود که به‌دلیل نزدیکی عقاید مردم و زیاد بودن جاذبه‌های گردشگری آن، یکی از بهترین مقاصد گردشگری هم‌وطنان است. در این کشور مکان‌های دیدنی زیادی وجود دارد که افراد بسیاری را از سرتاسر دنیا به‌سمت خود می‌کشاند. شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که قبل از سفر دنبال اصلی‌ترین سوغات آن منطقه هستید تا بتوانید برای خود یا دوستانتان بخرید. در علی بابا تور ترکیه را با تضمین بهترین قیمت رزرو کنید. اگر قصد سفر به این کشور را دارید و می‌خواهید با سوغات ترکیه آشنا شوید، این مطلب را ازدست ندهید.

سوغات ترکیه چیست؟

نماد چشم‌زخم

به هر شهر از ترکیه که بروید، حتما این شی را در ماشین، خانه یا مغازه‌ها می‌بینید. بومیان این کشور اعتقاد زیادی به این نماد آبی رنگ دارند و براین باور هستند که این جسم افکار بد را از آن‌ها دور می‌کند. نماد چشم‌زخم با شکل‌های مختلفی دیده می‌شود و می‌توانید انواع آن را در مغازه‌ها مشاهده کنید. در بازار، این شی مانند جاکلیدی، ظروف، زیورآلات و... قابل خرید است. بسیاری از هم‌وطنان نیز به این نماد اعتقاد دارند و از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با خرید آن در تور ترکیه، آشنایتان را خوشحال کنید.

راحت‌الحلقوم

اگر به شیرینی‌جات علاقه دارید، بدون شک از راحت‌الحلقوم ترکی هم خوشتان می‌آید. مواد اصلی تشکیل دهنده این شیرینی، شیر و نشاسته بوده و بسیار مقوی است. این شیرینی خوشمزه برای اولین بار در دوران عثمانی تهیه شد و علاوه‌بر طعم کم‌نظیر، خاصیت‌های فراوانی دارد. نیازی نیست که در بازار بگردید تا راحت‌الحلقوم را بخرید، این خوراکی در بیشتر مغازه‌های ترکیه یافت می‌شود. این شیرینی شکل و فرم خاصی داشته و نرمی آن را زیر دندان‌هایتان به‌خوبی حس می‌کنید.

ادویه

اگر چرخی در بازار‌های معروف ترکیه بزنید، عطر ادویه‌ها شما را مدهوش می‌کند. انواع مختلفی از ادویه در کشور ترکیه وجود دارد و می‌توانید آن را بخرید. ادویه این کشور میان همه کشور‌های دنیا زبان‌زد بوده و تاجران این ماده را به بسیاری از کشور‌ها صادر می‌کنند. بازار بزرگ استانبول، معروف‌ترین جایی است که در آن می‌توانید این سوغات را بخرید.

در این مرکز، فروشگاه‌های متعددی وجود دارد که ادویه را به‌صورت کلی و جزئی به فروش می‌رسانند و می‌توانید آن‌ها را بخرید. اگر عاشق غذا‌ها هستید، مطمئن باشید که از طعم بی‌نظیر ادویه‌های ترکی لذت خواهید برد. از بهترین ادویه‌های موجود در بازار‌های ترکیه می‌توان زعفران را نام برد.

سوغات ترکیه چیست؟

فرش

یکی از گران‌قیمت‌ترین چیز‌هایی که می‌توانید در ترکیه به‌عنوان سوغات بخرید، فرش است. بسیاری از دوست داران فرش به این کشور سفر می‌کنند تا این سوغات گران‌بها و ناب را بخرند. فرش‌های ترکیه به‎دلیل کیفیت و طرح‌های منحصربه‌فرد بسیار معروف هستند. بیشتر فرش‌های این کشور کار دست هنرمندان است. زنان ترکی ماه‌ها صرف می‌کنند تا این اشیای گران‌قیمت را با بهترین نقش و کیفیت ببافند. این فرش‌ها در ابعاد مختلف قابل سفارش و خریداری هستند.

البته اگر می‌خواهید در ترکیه این سوغات را بخرید، سراغ مغازه‌های فرش فروشی غیرترکی نروید، چون آن‌ها فرش‌های چینی و بی‌کیفیت را به فروش می‌رسانند. طرح‌های نقش بسته روی فرش‌ها، بیانگر وقایع تاریخی، اعتقادات مذهبی و سنت‌های بومیان است که با نهایت مهارت روی فرش پیاده شده‌اند.

ظروف سفالی

این دست‌سازه‌ها هم یکی‌دیگر از اصلی‌ترین سوغات ترکیه محسوب می‌شود که طرفداران زیادی دارند. در بیشتر مکان‌های گردشگری این کشور، می‌توانید ظروف سفالی را بخرید، اما در شهر‌های آوانوس کارگاه‌های تولیدی این محصولات زیاد بوده و به‌همین‌دلیل این شهر مرکز تولید ظروف سفالی محسوب می‌شود. هنرمندان با استفاده از خاک رس و آب، ظروف زیبایی را می‌سازند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

اهالی آوانوس، خاک رس موردنیاز برای تهیه این ظروف را از رودخانه قرمز تهیه می‌کنند. اگر به کارگاه‌های تولیدی ظروف سفالی بروید، می‌توانید علاوه‌بر خرید آن‌ها، پشت چرخ سفالگری نشسته و نحوه ساخت این دست‌سازه‌ها را متوجه شوید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که هنگام شرکت در تور آنتالیا ترکیه حتما این ظروف را به‌عنوان سوغات بخرید.

سوغات ترکیه چیست؟

خرید لباس

مطمئنم که تعریف لباس‌های ترک را زیاد شنیده‌اید و می‌دانید که چه اجناس مرغوبی هستند. در این کشور مقدار زیادی پشم و پنبه تولید می‌شود و به‌همین‌دلیل است که تولید لباس در آن رواج دارد. اگر می‌خواهید لباس‌هایی مرغوب به تن کنید، حتما سری به بازار‌های ترکیه بزنید، شاید در این کشور، لباس کمی گران باشد؛ اما در عوض لباسی با کیفیت می‌پوشید. بسیاری از برند‌های معتبر دنیا در پاساژ‌های ترکیه نمایندگی دارند و می‌توانید علاوه‌بر لباس‌های ترکی، لباس‌های برند را با قیمت مناسبی بخرید.

بهترین مکان برای خرید سوغات

اگر با تور استانبول سفر می‌کنید و می‌خواهید کلکسیونی از سوغات این کشور را بخرید، این شهر بزرگ‌ترین شهر ترکیه محسوب می‌شود و بسیاری از مهم‌ترین جاذبه‌های این کشور نیز در آن واقع شده‌اند. زمانی که به بازار بزرک استانبول قدم می‌گذارید با انبوهی از غرفه‌های فروش سوغات مواجه می‌شوید که همه آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. بیشتر مسافران برای خرید اجناس ترکی به این بازار می‌روند، زیرا تنوع اجناس در این مکان بسیار زیاد است.

ما در این مطلب بهترین سوغات ترکیه و مکانی برای خرید آن‌ها را به شما معرفی کردیم. اگر تجربه سفر به این کشور را داشته‌اید، نظرات خود را درباره آن با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید، مطمئن باشید نظر شما تاثیر زیادی روی روند خرید مسافران دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو