اعمال سهمیه‌بندی جدید برای بیمارستان‌ها

منبع: برترین ها

60

1400/5/5

19:14


فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در خصوص وضعیت شیوع بیماری در پایتخت، گفت: روز گذشته بالغ بر ۱۹ هزار مراجعه سرپایی به مراکز بهداشت و درمان صورت گرفته است و تا صبح امروز تعداد بیماران بستری به ۹ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

ایسنا: فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در خصوص وضعیت شیوع بیماری در پایتخت، گفت: روز گذشته بالغ بر ۱۹ هزار مراجعه سرپایی به مراکز بهداشت و درمان صورت گرفته است و تا صبح امروز تعداد بیماران بستری به ۹ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

امروز مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی در پارکینگ طبقاتی نمایشگاه بین المللی تهران با حضور فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، رییس شبکه بهداشت و درمان شمیرانات، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی و فرماندار شمیرانات افتتاح شد.

اعمال سهمیه‌بندی جدید برای بیمارستان‌ها

دکتر علیرضا زالی در حاشیه افتتاح مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی در پارکینگ طبقاتی نمایشگاه بین المللی تهران، راه اندازی این مرکز را اولین تجربه کشوری تجهیز پارکینگ مستقر در فضای نمایشگاهی دانست و گفت: به علت فضای وسیع، ظرفیت بالای واکسیناسیون و پشتیبانی دستگاه های مختلف، این اقدام به تسریع روند واکسیناسیون کمک بسیاری خواهد کرد.

به گفته فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، این مرکز با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی و با مدیریت و اجرای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله به پشتیبانی مرکز بهداشت و درمان شمیرانات تجهیز و راه اندازی شده است.

زالی تصریح کرد: به طور کلی روند واکسیناسیون با شتاب بیشتری در حال انجام است، اما همچنان در تلاش هستیم تا این روند را تسریع بخشیم. پاشنه آشیل این هدف، تامین لجستیک مکفی از سبد واکسن داخلی و خارجی با پشتیبانی مستمر و پیوسته دولت است.

وی با بیان اینکه نرخ واکسیناسیون در منطقه از شرایط خوبی برخوردار نیست، افزود: افتتاح مراکز بیشتر، گسترش شیفت های واکسیناسیون و همکاری دستگاه های مختلف برای بهبود شرایط کشور نقش بسزایی دارد.

زالی، مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی در فضای نمایشگاه بین المللی، صد و ششمین مرکز تجهیز شده در پایتخت اعلام کرد و گفت: در روز گذشته ۶۳ هزار دوز واکسن تزریق شده و راه اندازی هر مرکز، این آمار را به صورت چشمگیری افزایش خواهد داد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در خصوص وضعیت شیوع بیماری در پایتخت، تصریح کرد: روز گذشته بالغ بر ۱۹ هزار مراجعه سرپایی به مراکز بهداشت و درمان صورت گرفته است و تا صبح امروز تعداد بیماران بستری به ۹ هزار و ۷۰۰ نفر رسید. همچنین تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ بیمار کرونایی تحت مراقبت ویژه قرار گرفته اند.

دکتر زالی اظهار کرد: فعال سازی کمیته ترخیص، افزودن هزار و ۴۰۰ تخت اورژانس به ناوگان تخت های ۱۸ بیمارستان پایتخت و افزایش ظرفیت مراکز ارائه خدمات بستری موقت، تدابیری بود که برای گذر از بحران فعلی در نظر گرفته شد، همچنین اعمال سهمیه بندی جدید برای بیمارستان های استان تهران نیز صورت گرفته است، اما به طور کلی بهترین چاره حل این مشکل و مقابله با بحران، کاهش ورودی بیمارستان هاست.

لزوم همراهی تمامی نهادها و دستگاه ها برای مهار بحران کرونا

دکتر حسن ابوالقاسمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با حضور در این مرکز، ضمن اشاره به انگیزه، توانایی و ظرفیت موجود در گروه های دانشجویی برای همراهی با کنشگران مقابله با بحران کرونا، ادامه داد: برای شتاب گرفتن روند واکسیناسیون در کشور، باید تمام گروه ها بسیج شوند و به یاری کادر بهداشت و درمان بیایند تا با افزایش بستر و تجهیزات لازم، کرامت انسانی بهتر حفظ شود.

وی اظهار کرد: با گسترش فضا، این فرصت به صورت پایلوت به دانشجویان دانشگاه داده شد تا طبق تمایل و خواست خودشان به صورت شبانه روزی خدمت رسانی کنند. به طور قطع با تسریع روند واکسیناسیون در کشور، در مقابل مردم عزیز سرافراز خواهیم شد.

در ادامه دکتر ایمان عموزاده رییس شبکه بهداشت و درمان شمیرانات، ضمن ابراز امیدواری از توسعه کمی و کیفی مراکز واکسیناسیون در پایتخت، نیز عنوان کرد: شبکه شمیرانات طبق استاندارد موظف به راه اندازی ۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون بود که عملی شد، اما با توجه به تراکم جمعیتی بالا، برنامه ریزی ها برای گسترش فضا انجام و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، امکان ارائه خدمات واکسیناسیون خودرویی در فضای نمایشگاه بین المللی تهران فراهم شد.

دکتر حسن زمانی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی در این مراسم به منظور اختصاص فضای بیشتر در نمایشگاه بین المللی به منظور ارائه خدمات واکسیناسیون به مردم پایتخت اعلام آمادگی کرد و ظرفیت ارائه خدمات شبانه روزی در این نمایشگاه را باارزش دانست.

مهدی ساداتی - فرماندار شمیرانات نیز اولویت اصلی مدیران کشور را واکسیناسیون آحاد مردم، با استفاده از تمام ظرفیت نهادهای حاکمیتی اعلام کرد و گفت: سایر نهادها و دستگاه ها باید در کنار وزارت بهداشت قرار گیرند تا کنترل بیماری امکلان پذیر باشد.

وی در پایان در خصوص همکاری با سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی در حوزه شمیرانات برای مهر بیماری اعلام آمادگی کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو