فراموش کردن معشوق نیاز به معجزه ندارد!

فراموش کردن معشوق نیاز به معجزه ندارد!


منبع: آرگا

94

1400/5/5

22:12


فراموش کردن معشوق شاید کار سخت و دشواری باشد اما هیچ گاه غیر ممکن نیست. تنها شما باید به این نتیجه برسید که این شکست می تواند یک تجربه سازنده اما تلخ باشد، در این صورت می توانید زندگی جدیدی شروع کنید و دیگر در خاطرات گذشته خود با فردی که دوست داشته اید نمی مانید.

عشق تجربه ای ویژه برای انسان است و عشق می تواند تغییرات زیادی را در یک فرد ایجاد کند. همه ما می دانیم که عشق قابلیت های منحصر به فردی دارد. زمانی که فرد در عشق خود با شکست مواجه می شود، تجربیات تلخی را می آموزد به یک فرد آسیب پذیر تبدیل می شود که گاها شخصیت او نیز تغییر می کند. عشق از قدرت زیادی برخوردار است اما هیچ گاه نباید توانایی های انسان را نیز نادیده گرفت، انسان بعد از تجربه تلخ شکست می توانند تغییراتی در دیدگاه خود ایجاد کند. بنابراین اگر فکر می کنید که فراموش کردن معشوق کار سخت و دشواری است باید بگوییم که اشتباه فکر می کنید زیرا شما با ایجاد تجربه های جدید در زندگی و تغییر نگرش می توانید زندگی جدیدی بسازید. شما باید به این شکست همانند دیگر شکست های زندگی نگاه کنید شما در طی روز و در سال های زندگی با شکست های زیادی همراه هستید که از پس آن بر می آیید.

آیا فراموش کردن معشوق امکان پذیر است؟

عاشق شدن برای همه ما آسان است اما قلب شما نیز می تواند به راحتی شکسته شود اما از همه این ها سخت تر فرآیند شکست خوردن و مقابله با آن است آری این کار دشوار است اما غیر ممکن نیست شما برای خلاص شدن از آن خاطراتی که شما را مدام گرفتار خود کرده اند باید سعی کنید تا نگرش خود را تغییر دهید. بهتر است بپذیرید که خاطرات هیچ گاه از بین نمی روند و نابود نمی شود تنها شما می توانید با عوض کردن دیدگاه خود نسبت به آن ها زندگی آرام تری را تجربه کنید. اما بهترین نگرش و دیدگاه در این زمینه چه می تواند باشد؟

ترک کردن معشوق

افراد در این زمینه می توانند تجربیات متفاوتی داشته باشد برخی به این موضوع به منزله تمام شدن زندگی نگاه می کنند و برخی تنها آن را یک تجربه می دانند و از آن درس می گیرند. کنترل هیجان در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد، زیرا می تواند شما را در معرض تصمیم گیری های درستی قرار دهد در حقیقت شما باید احساساتی که ناشی از این تجربه های شما هستند را از بین ببرید نه خاطراتی که در یک عشق تجربه کنید.

اما چه راه هایی برای فراموش کردن معشوق وجود دارد؟ آیا راه حل های آسان تری وجود دارند؟ برای ترمیم رابطه شکست خورده چه اقداماتی انجام دهیم؟ تمامی این سوالات در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرند و ما قصد داریم تا شیوه هایی را ارائه دهیم که می تواند به تغییر نوع دیدگاه شما کمک بیشتری کند.

فراموش کردن معشوق

گام طلایی تغییر نگرش را به کار گیرید:

همانطور که پیش از این اشاره کردیم تغییر دادن نگرش و دیدگاهتان نسبت به این موضوع و این تجربه بسیار با اهمیت است اگر تصور شما این است که نمی تواند فرد مقابل را فراموش کنید بهتر است دنبال دلیل این امر باشید احتمالا اوقاتی که با او گذرانده اید و تجربیاتی که با او داشته اید موجب شده تا چنین تصوری داشته باشید. اما بهتر است که خود واقعی آن فرد را ببینید نه کسی دوست داشتید باشد شما باید دروغ های او را باور کنید فریب هایی که از او خورده اید احساسی که عوض شده و شمایی که دیگر مثل قبل نیستید همه این ها می تواند دلیل محکمی برای فراموش کردن آن فرد باشد.

به دنبال تجربه های معنادار باشید:

یک تجربه معنادار تجربه ای جدید است که به زندگی شما معنایی دوباره می بخشد شاید سخت ترین قدم همین باشد که شما دلیل جدیدی برای زندگی پیدا کنید بهتر است برای شروع از کارهایی که به آن ها علاقه دارید شروع کنید مسافرت رفتن، سینما رفتن، نوشتن، نقاشی کشیدن و … فعالیت هایی هستند که می توانند شما در این مسیر کمک کنند. تصور شما باید این باشد که با تمام شدن رابطه دنیا تمام نشده است. خانواده و دوستان مهم ترین نقش را در این زمینه دارند زیرا می توانند شما را حمایت کنند.

از خاطراتتان صحبت کنید:

هیچ کس از شما توقع ندارد که ذهن خود را پاک کنید افرادی که از خاطرات خود صحبت می کنند در واقع دیگر ترسی از گذشته ندارند آن ها گذشته را پذیرفته اند، با آن کنار آمده اند و دیگر احساس و هیجانی نسبت به آن ها ندارند. بنابراین شما نیز برای دور شدن از این خاطرات می توانید به شکلی طبیعی با آن ها برخورد کنید یعنی نباید از آن ها فرار کنید و یا توقع غیر از انتظار از خودتان و دیگران داشته باشید. پذیرش بهترین گام در این زمینه است.

فراموش کردن معشوقه

از انتقام دست بردارید:

ما این اطمینان را به شما می دهیم که انتقام گرفتن قلب شکسته شما را ترمیم نمی کند زیرا تجربیاتی که در این زمینه وجود داشته نشان می دهد که انتقام تنها فرد را درگیر می کند و شما تنها زمانی را که باید صرف فراموش کردن معشوق می کردید صرف انتقام کرده اید. بازی انتقام هیچ گاه برنده ندارد و شما برای التیام بخشیدن به زخم خود و بازسازی زندگی خود باید دست به تجربه های جدید بزنید.

عجولانه وارد رابطه جدید نشوید:

برخی از افراد به اشتباه رابطه های جدیدی را شروع می کنند که در آن با شکست مواجه می شوند اغلب این افراد برای فراموش کردن عشق قلبی وارد یک رابطه می شوند در صورتی که بعد از مدتی متوجه می شوند که در یک خطر بزرگ تر افتاده اند. بهترین زمان برای شروع کردن یک رابطه جدید ۶ ماه تا یک سال بعد از رابطه قلبی است در این مدت شما در تنهایی به اشتباهات خود فکر کرده اید و می توانید تصمیمی درست تر بگیرید.

از یاد بردن معشوق

هیچ گاه تنها یک عشق واقعی وجود ندارد:

اگر تصور دارید که تنها یک بار عشق واقعی را تجربه می کنید سخت در اشتباه هستید عشق تنها زمانی که آرامش دهنده دو طرف باشد یک عشق واقعی است چه بسا این عشق بعد از یک دوره سختی و شکست ایجاد شود.

بهتر است با خودتان بررسی کنید که علت شکست عشقی چیست؟ در این صورت می توانید یک رابطه سالم تر داشته باشید و در انتخاب بعدی خود به شکل موفق تری عمل کنید و در فراموش کردن معشوق بسیار با اهمیت است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو