طرز تهیه کلوچه کره بادام زمینی با بهترین روش پخت و طعم عالی

طرز تهیه کلوچه کره بادام زمینی با بهترین روش پخت و طعم عالی


منبع: دلگرم

206

1400/5/5

22:42


طرز تهیه کلوچه کره بادام زمینی با بهترین روش پخت و طعم عالی

چگونه در منزل کلوچه کره بادام زمینی درست کنیم ؟

به گزارش دلگرم : کلوچه از جمله شیرینی‌های خوشمزه و دوست داشتنی است که اغلب طرفداران بسیاری دارد. از سوی دیگر در گوشه و کنار جهان شاهد تهیه کلوچه‌هایی با طعم و مزه‌های متفاوت هستیم. اما در کنار کلوچه‌های آماده شاید بد نباشد گاهی خودتان دست به کار شده و یک کلوچه خانگی دلپذیر و خوشمزه تهیه کنید با ما در این بخش همراه باشید تا با طرز تهیه کلوچه کره بادام زمینی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کلوچه بادام زمینی

  • کره شیرینی‌ پزی : ۱/۲ پیمانه
  • کره بادام زمینی : ۱/۲ پیمانه
  • شکر : ۱/۲ پیمانه
  • شکر قهوه ای : ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر : ۱ قاشق چای خوری
  • جوش شیرین : ۱/۸ قاشق چای خوری
  • تخم مرغ : ۱ عدد
  • شیر : ۲ قاشق غذا خوری
  • وانیل‏ : ۱ قاشق چای خوری
  • آرد کامل : ۱/۳/۴ پیمانه
  • شکر : ۱/۴ پیمانه
  • شکلات : به مقدار لازم

دستور پخت کلوچه بادام زمینی

طرز تهیه کلوچه بادام زمینی

1. فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

2. در یک کاسه بزرگ، کره بادام‌زمینی و شورتنینگ (کره شیرینی‌پزی) را با هم‌زن برقی با سرعت بالا ۳۰ ثانیه هم بزنید.

3. نصف پیمانه شکر، شکر قهوه‌ای، بیکینگ‌پودر و جوش‌شیرین را اضافه کنید و هم بزنید. پس از اینکه کاملا مخلوط شدند،

4. تخم‌مرغ، شیر و وانیل را اضافه کنید. آرد را به تدریج اضافه کنید و تا جای ممکن با هم‌زن برقی بزنید و سپس با کمک قاشق چوبی به هم زدن ادامه دهید تا همه مواد مخلوط شوند و فرم خمیری به خود بگیرند.

5. خمیر را به شکل توپ‌های کوچک درآورید. آنها را در ¼ پیمانه شکر بغلتانید و در سینی فری که از قبل چرب کرده‌اید بچینید. سینی را به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در فر قرار دهید تا کلوچه‌ها پخته شوند و زیر آنها قهوه‌ای شود.

6. شکلات‌های ستاره‌ای را در وسط آنها قرار دهید و کلوچه‌ها را کنار بگذارید تا خنک شوند.

سایر نکات برای تهیه کلوچه بادام زمینی

توصیه می‌کنیم این کلوچه‌ها را در خانه تهیه کنید و در یخچال قرار دهید و صبح‌ها با یک فنجان قهوه یا شیر نوش جان کنید. تا سه روز می‌توان آنها را در یخچال نگه داشت.

separator line

فواید کره بادام زمینی برای بدن

خواص کره بادام زمینی

کاهش خطر ابتلا به دیابت

مصرف کره بادام زمینی می‌تواند خطر پیشرفت دیابت را کاهش دهد.

براساس مطالعه‌ای که توسط جکوبسون (Jacobson) در مجله‌ی انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است، مصرف ۳۱ گرم آجیل یا کره بادام زمینی (در حدود ۲ قاشق غذاخوری)، حداقل ۵ روز در هفته می‌تواند خطر گسترش دیابت را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

تقویت انرژی

پروتئین، فیبر و اسیدهای چربِ موجود در کره بادام زمینی کمک می‌کنند تا انرژی لازم را از شروع روز تا نیمه‌ی شب حفظ کنید. همچنین در پایدار نگه داشتن قند خون مؤثرند و از افت ناگهانی آن جلوگیری می‌کنند.

حتماً بخوانید:

خواص و عوارض کره بادام زمینی برای کودکان

خواص و عوارض کره بادام زمینی برای کودکان

کره بادام زمینی برای کودکان بسیار مفید است و فواید بسیار زیادی هم برای آن‌ها در بر دارد. اما توجه داشته باشید که کره بادام زمینی برای کودکان می‌تواند…

کاهش وزن

اگر می‌خواهید یک رژیم کم کالری بگیرید، مصرف آجیل می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. کره بادام زمینی،‌ پروتئین بیشتری نسبت به سایر آجیل‌ها دارد و این مقدار در دو قاشق غذاخوری چیزی در حدود ۸ گرم است. همچنین به دلیل داشتن چربی و فیبر بالا می‌تواند به‌ عنوان میان‌وعده، برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه دارد. درنتیجه میزان کالری دریافتی درطول روز کاهش پیدا می‌کند. مصرف ۲۰۰ کالری از کره بادام زمینی در مقایسه با مصرف ۲۰۰ کالری نان پرتزل ‌(pretzels)، بیشتر قادر به سیر نگه داشتن شماست.

براساس مطالعاتی که در نشریه‌ی بین‌المللی «چاقی و اختلالات سوخت‌وساز مرتبط با آن» منتشر شده است، بادام زمینی می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود. براساس این تحقیق زمانی که افراد به‌طور روزانه ۵۰۰ کالری کره بادام زمینی را به مدت ۱۹ هفته مصرف می‌کنند، میزان سوخت‌و‌ساز آنها تا ۱۱ درصد افزایش می‌یابد.

افزایش وزن

اگر به‌دنبال یک رژیم چاقی سریع هستید، به شما مصرف کره بادام زمینی را پیشنهاد می‌کنیم.

مک‌ دنیل می‌گوید: «خواص موجود در کره‌ی آجیل‌ها درصورتی که با مواد دیگری مانند نان سفید یا کراکر و ژله یا شکلات مصرف شوند از بین می‌رود. همچنین کره بادام زمینیِ فرآوری‌شده دارای مواد افزودنی ناسالم و مقدار زیادی نمک است.

چربی کاهش یافته‌ی کره بادام زمینیِ فرآوری‌شده معمولا قند را بالا می‌برد. همچنین از مصرف کره بادام زمینی که در فهرست ترکیبات آن از روغن هیدروژنه (چربی ترانس) استفاده شده است خودداری کنید، زیرا سبب گرفتگی عروق می‌شود. معمولا این نوع از کره‌ی آجیل‌ها به‌ دلیل کالری بالا، به افرادی که می‌خواهند وزن خود را بالا ببرند توصیه می‌شود.

این مواد در هر قاشق غذاخوری ۱۰۰ کالری انرژی دارند و نمی‌توان مقدار زیادی از آنها را مصرف کرد. همچنین کره بادام زمینی دارای شکر اضافی است تا طعم بهتری داشته باشد. ترکیب قند و چربی، ذخیره‌سازی چربی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حفظ سلامت ماهیچه و اعصاب

منیزیم یکی از مواد معدنی ضروری است که عملکرد بیش‌ از ۳۰۰ فعالیت بیوشیمیایی بدن را تقویت می‌کند. کره بادام زمینی سرشار از منیزیم است و این میزان در حدود ۱۲ درصد از منیزیمِ موردنیاز بدن در هر وعده‌ی مصرفی است. این موضوع به این معناست که کره بادام زمینی می‌تواند به تنظیم دمای بدن، سم زدایی بدن، تولید انرژی، استحکام استخوان و دندان و حفظ سلامت دستگاه عصبی کمک کند.

علت ایجاد التهاب

کره بادام زمینی سرشار از چربی امگا ۶ است که تولید واسطه‌های التهابی را تحریک می‌کند. بادام زمینی فاقد چربی امگا ۳ است که به‌طور طبیعی با التهاب مقابله می‌کند. بنابراین مطمئن شوید که رژیم غذایی شما سرشار از چربی امگا ۳ باشد. برای تأمین این چربی می‌توانید از روغن ماهی‌هایی مثل ماهی سالمون، تخم کتان و دانه‌ی چیا استفاده کنید.

افزایش بهره‌ی هوشی

مطالعات نشان می‌دهند که چربیِ غیراشباعِ تک‌ زنجیره که در غذاهایی مانند آجیل یا روغن زیتون وجود دارد، به حفظ سلامت و عملکرد مغز کمک می‌کند. ویژگی آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی آجیل به کاهش استرس (یا آسیب اکسیدانی) مغز کمک می‌کند.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو