عربستان: ناقضان سفر به کشورهای قرمز ممنوع السفر می‌شوند

منبع: برترین ها

45

1400/5/5

22:51


عربستان سعودی سفر یا ترانزیت از کشورهای افغانستان، آرژانتین، برزیل، مصر، اتیوپی، هند، اندونزی، لبنان و چند کشور دیگر را ممنوع کرده است.

عصر ایران: عربستان سعودی شهروندانی را که کشورهای "لیست قرمز" کرونایی سفر کرده‌اند را به مدت 3 سال ممنوع السفر خواهد کرد.

به نقل خبرگزاری رسمی عربستان، سفر به این کشورها برای مهار ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع سویه‌های جدید آن ممنوع شده بود.

رویترز نوشت: یکی از مقامات وزارت کشور عربستان که علاقه‌ای به افشای نامش نداشت در این باره گفت: اجازه سفر بدون مجوز قبلی برای اولین بار پس 14 ماه در اردیبهشت برای شهروندان صادر شد.

وی افزود: برخی از شهروندان عربستان سعودی پس از اردیبهشت سال جاری و بدون اجازه قبلی از مقامات اجازه سفر به خارج را پیدا کردند اما در برخی موارد مقررات از سوی آنها نقض شد.

این مقام مسئول گفت: اگر تخلف و نقض مقررات سفر در دوران شیوع همه‌گیری ثابت شود، متخلفان باید پاسخ‌گو باشند و با مجازات‌های سنگین مواجه خواهند شد. آنها به مدت سه سال از سفر منع می شوند.

عربستان سعودی سفر یا ترانزیت از کشورهای افغانستان، آرژانتین، برزیل، مصر، اتیوپی، هند، اندونزی و لبنان را ممنوع کرده است. کشورهای پاکستان، آفریقای جنوبی، ترکیه، ویتنام و امارات متحده عربی نیز در این لیست قرمز قرار دارند.

عربستان: ناقضان سفر به کشورهای قرمز ممنوع السفر می‌شوند

شهروندان سعودی در حال اسکن اسناد مسافرت خود در گیت فرودگاه بین المللی "ملک خالد" ریاض عربستان سعودی- عربستان سعودی پس از 14 ماه محدودیت‌های کرونایی سفر در این کشور را تا حدی لغو کرد/ عکس: رویترز

این مقام وزارت کشور افزود: وزارت کشورعربستان شهروندان سعودی را از سفر مستقیم یا غیر مستقیم به این کشورها یا هر کشور دیگر درگیر با شیوع شدید همه گیری یا افزایش سویه‌های جدید، منع کرده است.

این کشور 30 میلیون نفری در روز سه شنبه (5 مرداد 1400) از شناسایی 1379 مبتلای جدید کرونا خبر داد. با این تعداد کل مبتلایان این کشور به بیش از 520 هزار نفر می‌رسد. حدود 8 هزار 189 نفر به دلیل این بیماری در عربستان جان باخته‌اند.

عربستان: ناقضان سفر به کشورهای قرمز ممنوع السفر می‌شوند

مسافران ماسک زده پس از بازگشایی پروازهای داخلی عربستان در فرودگاه بین المللی ریاض – این پروازها به دلیل شیوع کرونا در عربستان لغو شده بود/ عکس: رویترز

براساس گزارش‌ها محدودیت‌های کرونایی باعث کاهش مبتلایان روزانه از 4000 هزار نفر در خرداد 2020 به کمتر از 100 نفر در اوایل دی ماه امسال شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو