طرز تهیه کیک شکلاتی یخچالی

کیک شکلاتی یخچالی , طرز تهیه کیک شکلاتی یخچالی , دستور پخت کیک شکلاتی یخچالی

کیک شکلاتی یخچالی یا موزاییکی، یک کیک یخچالی است که با شکلات ذوب شده کاور شده است. این کیک از بیسکوییت آماده تهیه شده و نیاز و پخت و پز ندارد. با ترکیب چند ماده ساده می توان این دسر زیبا و شیک را برای مهمانی ها تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی یخچالی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی یخچالی
شکلات شیری۱۰۰ گرم
بیسکوییت پتی بور۱ بسته
کره۵۰ گرم
شکرنصف لیوان
شیرنصف لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق سوپ خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک شکلاتی یخچالی

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه و مخصوص یخچالی با طعم شکلاتی در ابتدای کار، شکلات شیری را خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپسپ به روش بن ماری روی بخار کتری قرار می دهیم تا به روش بن ماری ذوب شود.

مرحله دوم

در این مرحله یک قالب سیلیکونی را با شکلات ذوب شده می پوشانیم. سپس قالب را به مدت ۱ ساعت درون یخچال می گذاریم تا شکلات خوب سفت شود. تا شکلات سفت شود، مواد کیک موزاییکی را آماده می کنیم.

مرحله سوم

برای این کار، بیسکوییت ها را با دست به صورت درشت خرد می کنیم. کره را در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا ذوب شود. در حد گرم شدن فقط گرما می دهیم. سپس شیر و شکر و کاکائو را به آن اضافه کرده و می گذاریم داغ شود.

مرحله چهارم

در آخر کار، وانیل را به آن اضافه ککرده و از روی حرارت بر می داریم. مواد باید کمی ولرم باشد. اگر مواد داغ باشد بیسکوییت نرم می شود. وقتی که مایه ولرم شد، روی بیسکوییت ها می ریزیم و می گذاریم تا خوب خنک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله درون قالب شکلاتی که در یخچال گذاشته بودیم می ریزیم، سپسپ به مدت یک شب در یخچال قرار می دهیم. بعد از این که یک شب استراحت کرد، با دقت از قالب خارج کرده و به دلخواه تزیین می کنیم.