طرز تهیه خورش تره با مرغ

خورش تره با مرغ , طرز تهیه خورش تره با مرغ , دستور پخت خورش تره با مرغ

این خورش، یک خورش اصیل ایرانی است که از ترکیب گوشت با مرغ و تره و لوبیا تهیه می شود. چاشنی های مورد استفاده در این خورش، رب گوجه و لیمو عمانی است. عطر و بوی تره در خورش، طعم فوق العاده ای به غذا می دهد. تره سرشار از آهن است و می تواند مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کند. این خورش را با برنج زعفرانی یا کته سرو می کنیم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش تره با مرغ در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی یا قطعات مرغ۳۰۰ گرم
تره تازه۵۰۰ گرم
لوبیا سفیدنصف پیمانه
پیاز بزرگ۱ عدد
لیمو عمانی۲ عدد
روغنبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
سیب زمینی سرخ شدهبه مقدار لازم
گوجه فرنگی سرخ شده۲ عدد

طرز تهیه خورش تره با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش تره خوشمزه با وشت مرغ در ابتدای کار، لوبیا سفید را خیس می کنیم و حدود ۲۴ ساعت زمان می دهیم تا نفخ آن گرفته شود. در این مدت چند بار آب آن را عوض می کنیم. تره ها را پاک کرده و خرد می کنیم.

مرحله دوم

سپس در یک تابه مناسب با کمی روغن تفت می دهیم تا سبزی ها کامل سرخ شود. پیاز را هم شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم. یک قابلمه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس مرغ یا گوشت را به پیاز ها اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند. سپس به آن ادویه می زنیم و آن را تفت می دهیم.

مرحله چهارم

اگر از گوشت استفاده می کنیم لوبیای خیس خورده را هم با گوشت اضافه می کنیم تا بپزد. اما اگر از مرغ استفاده می شود، باید لوبیا ها را جدا گانه پخت و به خورش اضافه کرد. رب گوجه فرنگی را هم به مخلوط گوشت اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس به خوبی تفت می دهیم تا رنگ باز کند. سبزی سرخ شده را هم اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. لیمو عمانی ها را سوراخ کرده و به خورش اضافه می کنیم. ۳ لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا درب قابلمه را می بندیم تا گوشت یا مرغ بپزد. سیب زمینی ها را شسته و پوست کنده به صورت خلالی نازک خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم. گوجه فرنگی ها را هم به صورت نگینی خرد کرده و در یک تابه با کمی روغن تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در مرحله پایانی وقتی که گوشت یا مرغ تقریبا پخته شد، گوجه فرنگی ها را به قابلمه خورش اضافه می کنیم. وقتی که خورش به روغن افتاد، خورش جا افتاده و آماده است که با سیب زمینی سرخ کرده آن را سرو می کنیم.