کنسرت‌مون تموم شده، آلبوم و تک آهنگ داریم!

منبع: ایران آرت

99

1400/5/6

12:47


بیشتر از یک سال است که کنسرتی برگزار نشده و حتی ایده برگزاری کنسرت‌ها در فضاهای باز هم نتوانسته به مرحله اجرا برسد و تنها یک طرح و ایده باقی مانده است.

ایران آرت: فهیمه پناه‌آذر در همشهری نوشت: مرکز موسیقی وزارت ارشاد در ماه‌های اخیر بیشترین مجوز را به تولید آلبوم و تک‌آهنگ‌ها داده و عدم‌برگزاری کنسرت‌ها بازار تولید را بیشتر از همیشه داغ کرده است. اما این تولیدات تا چه اندازه می‌تواند یک حامی مالی باشد.

بیشتر از یک سال است که کنسرتی برگزار نشده و حتی ایده برگزاری کنسرت‌ها در فضاهای باز هم نتوانسته به مرحله اجرا برسد و تنها یک طرح و ایده باقی مانده است.

تابستان سال گذشته، مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد از برگزاری جلسات با تهیه‌کنندگان و برگزارکنندگان کنسرت‌ها خبر داد و عنوان کرد که بعد از پایان ماه‌های محرم و صفر 1399، برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری کنسرت‌ها صورت گرفته و گروه‌ها اجرا خواهند داشت، اما با گذشت نزدیک به یک سال اتفاقی نیفتاد و محمد ‌اللهیاری درباره برگزاری کنسرت‌ها بعد از محرم و صفر 1400می‌گوید؛ هر چند نمی‌توان دفتر موسیقی را مقصر برگزاری کنسرت‌ها عنوان کرد. از یک سو ستاد مقابله با کرونا درباره برگزاری کنسرت‌های موسیقی تصمیم متفاوتی نسبت به تئاتر و سینما گرفته است. به‌گفته مدیر دفتر موسیقی با وجود برگزاری جلسات متعدد و نامه‌نگاری‌ها، موسیقی به گروه 2مشاغل منتقل نشد و از سوی دیگر هم در زمان‌هایی که از پیک‌های کرونا فاصله گرفتیم باز هم شرکت‌های برگزار‌کننده کنسرت‌ها تمایلی به برگزاری کنسرت با مخاطب محدود ندارند. در این مدت کنسرت‌های آنلاینی هم برگزار شد و چند گروه هم در کیش کنسرت برگزار کردند، اما همچنان بازار کنسرت‌ها راکد است و کسی در این وضعیت رغبتی برای برگزاری کنسرت ندارد. ‌

اللهیاری بر این نکته تأکید می‌کند که تهیه‌کنندگان این نوع از اجراهای بزرگ نیز به‌دلیل پیش‌بینی حضور ناکافی مردم در سالن‌های بزرگ در شرایط فعلی کرونایی، ریسک برگزاری آنها را چندان منطقی نمی‌شمارند. حتی در چند مورد به‌صورت محدود و آزمایشی مجوزهایی برای اجراهایی در فضای باز از سوی برخی ادارات ارشاد شهرستان صادر شد که آن هم برگزار نشد. وی می‌گوید: «در اجراهای بزرگ فاکتورهای اقتصادی و انگیزشی مردم هم مهم است و باید امیدوار باشیم با تکمیل واکسیناسیون و نیز اعتمادبخشی به مردم برای تامین سلامتی‌شان، دوباره گردهمایی‌های تجمیعی مذهبی، ورزشی و فرهنگی- هنری رونق سابق خود را بازیابد.»

علاوه بر عدم‌برگزاری کنسرت‌های پاپ که در این سال‌ها بیشترین مخاطبان را داشته و دارند، وضعیت دیگر گروه‌های موسیقی نیز چندان خوب نیست. در بخش موسیقی دستگاهی، کلاسیک یا نواحی جز چند گروه معدود، گروه‌های دیگر کنسرتی برگزار نکردند؛ مگر آنکه فضای جشنواره محلی را برای حضور آنها آماده کرده باشد. تنها بخش محدودی برای درآمدزایی کنسرت برگزار کردند که این گروه‌ها در ماه‌های اخیر خسران دیدند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو