طرز تهیه کاسرول ماکارونی

کاسرول ماکارونی , طرز تهیه کاسرول ماکارونی , دستور پخت کاسرول ماکارونی

تنوع غذا های عجیب و غریب در آلمان، کشوری که به پیشرفت صنعتی معروف است، می ‌تواند برای هر کسی جالب باشد. مردم این کشور عادت دارند در فصل سرما حتما غذا های گرم بخورند. این مردم برای غذا خوردن، بیش از هر چیز از کارد و چنگال استفاده می ‌کنند و میان وعده ها را بسیار مهم می ‌دانند. آوف لاوف یا ماکارونی کاسترول غذایی آلمانی بسیار خوشمزه است که با پاستا، مرغ، فلفل دلمه، قارچ، هویچ و هر سبزیجاتی می‌توان درست کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاسرول ماکارونی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کاسرول ماکارونی
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذا خوری
هویج متوسط۲ عدد
فلفل دلمه ای۲ عدد
پنیر پیتزا۱۵۰ گرم
قارچ۱۰۰ گرم
پیاز متوسط۲ عدد
جعفری خرد شده۲۰۰ گرم
ماکارونی فرمی۲ پیمانه
زردچوبه۱ قاشق چای خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
فلفل قرمزنصف قاشق چای خوری
فلفل سفیدیک چهارم قاشق چای خوری
سیر۲ حبه
روغنبه میزان لازم
مواد لازم برای سس سفید
آرد۳ قاشق غذا خوری
خمیر سیر۲ حبه
کره۱۰۰ گرم
شیر۱ پیمانه
فلفل سفیدیک چهارم قاشق چای خوری
نمکنصف قاشق چای خوری

طرز تهیه کاسرول ماکارونی

مرحله اول

برای تهیه کاسرول خوشمزه با ماکارونی در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را نگینی خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله دوم

کمی که تفت خورد، قارچ ها را شسته و اسلایسی برش زده و به آن اضافه می‌ کنیم و تفت می‌ دهیم. هویج را رنده کرده و به مواد اضافه می‌ کنیم و کمی که تفت خورد به آن گوشت چرخ کرده و در انتها به آن فلفل دلمه‌ای را اضافه می ‌کنیم.

مرحله سوم

سپس به آن نمک و فلفل اضافه می ‌کنیم. در یک تابه دیگر، رب را جداگانه با کمی روغن، تفت می ‌دهیم و به مواد بالا اضافه می ‌کنیم. خمیر سیر را نیز به مواد اضافه کرده و درب ظرف را می‌ بندیم تا کمی بجوشد.

مرحله چهارم

در این مرحله جعفری ساطوری شده را اضافه می‌ کنیم. در ادامه ماکارونی را با مقداری آب، نمک و زردچوبه حدود ۴ تا ۵ دقیقه می‌ جوشانیم و سپس آبکش می‌ کنیم. در این مرحله باید سس سفید را تهیه کنیم.

مرحله پنجم

برای این کار، یک قابلمه کوچک برداشته و با کره روی حرارت قرار می دهیم تا کره ذوب شود. آرد را الک کرده و کم کم به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. وقتی که خامی آرد گرفته شد شیر را کم کم به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

سپس به صورت مدام هم می زنیم تا غلظت آن مانند ماست شود. در ادامه ظرف مورد نظر را چرب می ‌کنیم و کمی سس سفید می ‌ریزیم. روی آن پنیر پیتزا و بعد ماکارونی آبکش شده و سپس مایه گوشتی می ‌ریزیم.

مرحله هفتم

سپس به همین ترتیب ادامه می ‌دهیم و تکرار می ‌کنیم. فقط توجه داشت که در لایه آخر بیشتر پنیر پیتزا بریزیم. ظرف مورد نظر را در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد و به مدت ۳۰ دقیقه قرار می ‌دهیم. سپس حرارت بالا را روشن می ‌کنیم.