رونمایی از نامزدهای نهایی جایزه جشنواره جهانی معماری ۲۰۲۱ | اقامتگاه رنگی و پرماجرای جزیره هرمز جایزه می‌برد؟

رونمایی از نامزدهای نهایی جایزه جشنواره جهانی معماری ۲۰۲۱ | اقامتگاه رنگی و پرماجرای جزیره هرمز جایزه می‌برد؟


104

1400/5/7

02:01


اقامتگاه پرماجرای بومگردی ماجرا در جزیره هرمز یکی از بیش از ۲۰۰ نامزد نهایی جایزه جشنواره جهانی معماری است که برندگان آن در بخش‌های مختلف اوایل دسامبر ۲۰۲۱ در شهر لیسبون پرتغال معرفی می‌شوند.

رونمایی از نامزدهای نهایی جایزه جشنواره جهانی معماری ۲۰۲۱ | اقامتگاه رنگی و پرماجرای جزیره هرمز جایزه می‌برد؟

گروه معماری هنرآنلاین: اقامتگاه بومگردی ماجرا که به دلیل بر هم زدن طبیعت و مناظر بکر و دست‌ناخورده جزیره هرمز با استفاده از رنگ‌های مصنوعی انتقاد کارشناسان و دوستداران محیط زیست را برانگیخته بود، حالا باید برای به دست آوردن جایزه جشنواره جهانی معماری ۲۰۲۱ با رقیبان خود در بخش «هتل‌ها و اقامتگاه‌ها» رقابت کند. این اقامتگاه بومگردی بین سال‌های ۹۷ تا ۹۹ در زمینی با زیربنای ۱۰ هزار و ۳۰۰ مترمربع ساخته شده و کار شرکت طراحان و معماران زاو است.

از دیگر نمایندگان ایران در فهرست نهایی نامزدهای جایزه جشنواره جهانی معماری می‌توان به سه ساختمان مسکونی در دست ساخت در تهران و مشهد، یک بنای در دست ساخت در شهر کرج، چهار خانه در دست ساخت در شهرهای دماوند و ارومیه، یک ساختمان در دست ساخت آموزشی در شهر کامیاران، یک سالن نمایشی در دست ساخت در اصفهان، موزه علوم در تهران، بازار فرش بین تهران و کرج، کارخانه شمیم پلیمر در کرج، باغ بابا بسکی در تنگراه استان گلستان، دفتر مرکزی کهن سرام در تهران، یک خانه در سبزوار و نمایشگاه کارخانه آپتوس در کرج اشاره کرد.

در حوزه پروژه‌های کامل نامزدهای کسب جایزه جهانی معماری در بخش‌هایی چون فرهنگی، مدنی، نمایشگاهی، پزشکی، آموزشی و پژوهشی، هتل و اقامت، خانه و ویلا (شهری و روستایی)، آپارتمان، مصارف مشترک، تازه و قدیمی، اداری، تولیدی، مذهبی، مدرسه، مرکز خرید، ورزشی، حمل و نقل، چشم‌انداز طبیعی و چشم‌انداز شهری با هم رقابت می‌کنند.

لانژو در چین، ابوظبی در امارات، روستای لبراسوس در سوئیس، لیدز در انگلستان، منطقه شنالس در ایتالیا، دبی در امارات، نانچانگ‌سینی در چین، مکزیکوسیتی در مکزیک، شارجه در امارات و سمارانگ در اندونزی از شهرها و منطقه‌هایی هستند که بهترین‌های معماری آنها در فهرست نامزدهای جشنواره جایزه جهانی معماری حضور دارند.

از آنجا که دوره گذشته جشنواره جایزه جهانی معماری به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد، نامزدهای امسال شامل پروژه‌هایی می‌شوند که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ آغاز یا کامل شده باشند. بیش از ۱۰۰ داور اول تا سوم دسامبر در شهر لیسبون گرد هم می‌آیند و جایزه ساختمان سال را به برنده نهایی اهدا می‌کنند.

Majara

Abu-Dhabi_-UAE

Dubai

Semarang_-Indonesia

Lanzhou_-China

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو