راه هایی برای کاهش چین و چروک پوست و خط لبخند

منبع: بیتوته

84

1400/5/7

05:23


راه هایی برای کاهش چین و چروک پوست و خط لبخند



روش های کاهش چین و چروک پوست,مراقب پوست صورت

روش های کاهش چین و چروک پوست

 

عموما سنین 20 تا 25 سالگی یکی از مهمترین سیکل‌های مراقب پوست صورت برای هر شخص می  باشد. از این جهت که پوست صورت پس از 25 سالگی کلاژن سازی را کم می  کند و بسیار به اشتباه فکر می  کنند که من جوان هستم و نیازی به مراقبت‌های پوستی ندارم و اگر آسیبی به پوستم وارد شود خود به خود درمان خواهد شد و مشکل حادی پیش نخواهد آمد. این موارد کاملا غلط است و مراقبت نکردن از پوست باعث آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

 

مراقبت‌های پوستی مردانه و زنانه با هم متفاوت است و مردان در بسیاری از مواقع به پوستشان رسیدگی نمی  کنند و این عمل باعث می  شود پوستشان دچار شکستگی و تخریب شود اما زنان بیشتر به پوست صورتشان اهمیت می  دهند و مراقبت‌های پوستی را انجام می  دهند. در مورد مراقبت‌های پوستی بسیار مهم است که بدانیم پوست‌های خشک و پوست‌های چرب بسیار متفاوت از هم هستند و مراقبت‌های این دو نوع پوست نیز بسیار تفاوت دارد. همچنین استفاده از لوازم بهداشتی و مراقبت پوستی مناسب می  تواند جلوی روند پیری پوست را بگیرد. برند هایی چون سینره، لدورا، الارو، پریم، مای و دکتر ژیلا از جمله مواردی هستند که علاوه بر کیفیت بالا قیمت مناسب هم دارند.

 

در ادامه با انواع مراقبت‌های پوستی برای پوست های مختلف آشنا خواهیم شد. اگر می  خواهید تا در سنین بالا پوستی درخشان، روشن و بدون چروک داشته باشید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

پوست‌های خشک و مستعد چروک

 

روش های کاهش چین و چروک پوست,مراقب پوست صورت

مراقب پوست صورت

 

همه ما می  دانیم که پوست‌های خشک از آن دسته پوست‌هایی هستند که بیشتر از سایر پوست‌ها نیاز به مراقبت دارند. پس از گذشتن از 25 سالگی پوست افرادی که خشک و حساس است شروع به چروک شدن خواهد کرد و در 28 سالگی به وضوح شاهد خطوط اطراف چشم و خط لبخند در اطراف لب‌ها خواهید بود.

 

برای کسانی که پوستی خشک و حساس دارند استفاده از انواع ماسک صورت ورقه ای آبرسان زنانه یا مردانه در طول هفته به صورت دائم و همچنین کرم‌های آبرسان امری ضروری است و این موارد را بهتر است از حدود 23 سالگی شروع کنند تا این چروک‌های آزار دهنده را به تعویق بیندازند.

 

جدا از استفاده دائمی از آبرسان مناسب پوستتان باید از یک مرطوب کننده قوی هم استفاده کنید. همچنین برای دور چشم حتما از کرم دور چشم مناسب استفاده شود تا جلوی چروک‌های عمقی گرفته شود. اما اگر شما دیر به این نتیجه رسیده‌اید که پوستتان نیاز به مراقبت دارد و سنتان از 28 گذشته و چروک‌های دور چشم و خط لبخندتان نمایان شده ابتدا بهتر است به یک کلینیک پوست رفته و با یک دکتر پوست مشورت کنید تا از ادامه روند چروک جلوگیری کنید.

 

بنا به تشخیص پزشک می  توانید از یکی از روش‌های معمول برای از بین بردن چروک‌ها استفاده کنید. پلکسر پوست، عمل جراحی و کشیدن پوست و استفاده از کرم‌های ضد چروک 3 گزینه  ای است که بنا به دستور پزشک می  توانید از آن استفاده کنید.

 

پوست‌های چرب

پوست‌های چرب نسبت به سایر انواع پوست دیرتر چروک‌های عمقی را نمایان می  کند و در واقع روند پیری در پوست‌های چرب به دلیل وجود چربی طبیعی کندتر است. این نوع پوست اگرچه چروک‌های سنگینی ندارد اما جوش‌های آزار دهنده مشکلی است که اکثر افرادی که پوست چرب دارند از آن رنج می  برند. چربی پوست در افراد مختلف متفاوت است اما برخی افراد از زیاد بودن چربی پوستشان هم گله دارند و این که دائم صورتشان برق بزند یا آرایش را پس بزند باعث ناراحتی و شکایتشان می  شود و به دنبال دارو و روش‌هایی هستند که چربی پوستشان را کنترل کند. 

 

افرادی که پوست چرب دارند هم باید با یک پزشک متخصص برای رفع چربی کاذب پوستشان مشورت کنند و بنا به تشخیص پزشک داروهایی برای کنترل چربی پوستشان استفاده کنند ( این داروها عوارض جانبی زیادی دارند و در طولانی مدت باعث آسیب‌های کبدی خواهند شد) و یا از لوسیون‌های ترکیبی استفاده کنند تا چربی کاذب پوستشان کنترل شود. استفاده طولانی مدت از این داروهای خود باعث کاهش چربی پوست و به مرور ایجاد چروک‌های پوستی می  شود. این افراد با مشورت پزشک می  توانند با استفاده از کرم‌های ضد چروک پوستشان را درمان کنند. همچنین خرید کرم های دور چشم متناسب با نیاز پوست خود و استفاده از آن در روتین روزانه مراقبت از پوست را در لیست کارهای ضروری خود قرار دهید.

 

روش‌های درمان چروک کدام اند؟

 

روش های کاهش چین و چروک پوست,مراقب پوست صورت

انواع روش های مراقبت‌های پوستی

 

برای آن که به خوبی مشکلات پوستی و چروک‌های آزار دهنده دور لب ها یا به اصطلاح خط لبخند و همچنین خطوط پنجه کلاغی دور چشم درمان شود و از شر چروک‌هایی که سنتان را بالاتر می  برند خلاص شوید بهتر است روش‌های مختلف درمان پوست را بشناسید تا علاوه بر مشاوره ای که پزشک به شما می  دهد خودتان هم بتوانید هم عملکرد این موارد را بهتر بشناسید و هم به یک انتخاب درست برای درمان خود برسید.

 

• پلکسر 

احتمالا اکثر شما کتاب شیمی و روش تصعید را به خاطر می  آورید. در روش تصعید تبدیل جامد به گاز را شاهد بودیم. در پلکسر و یا فیان هم همین اتفاق می  افتد. در این روش غیر تهاجمی که بدون درد و خون  ریزی و ایجاد هیچ زخمی انجام می  شود توسط ایجاد جرقه به وسیله یک دستگاه چروک‌های پشت پلک و خط لبخند را از بین می  برد. این دستگاه با ایجاد لکه‌هایی که باید با فاصله  ی معینی از هم زده شود همان عمل تصعید را ایجاد می  کند. پلکسر یا پلاسماجت علاوه بر رفع چروک های پوستی برای برداشتن خال ها، خالکوبی ها، برای لک ها و زائده  های پوستی و همچنین پاک کردن جای زخم استفاده می  شود. دوره درمان کامل و تعداد جلسات توسط این روش از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

 

• لیفتینگ صورت

لیفت صورت این روزها روش‌های مختلف و متنوعی دارد اما به صورت عمده شامل روش تهاجمی (عمل جراحی پلاستیک و لیفت صورت) و روش غیر تهاجمی (استفاده از انواع فیلر و بوتاکس) می  شود. اما بهتر است قبل از انجام این کار بیشتر درباره این روش و نقاط قوت و ضعف آن تحقیق کنید.

 

• تزیق ژل

تزریق ژل برای سنین 25 به بالا بنا به تشخیص پزشک متخصص انجام می  شود. در این روش به تزریق ژل به محلی که چروک‌های پوستی در آن قسمت قرار دارد چروک های پوستی را محو می  کنند. قبل از تزریق از بی حسی برای کم شدن درد استفاده می  شود.

 

• عمل جراحی پلاستیک

در این روش که به عنوان روش تهاجمی خوانده می  شود. قسمتی از پوست برش خورده و آن را می  کشند و بخیه می  زنند. عموما این برش‌ها داخل قسمت موهای سر قرار می  گیرند تا زائده  ی حاصل از عمل روی پوست قرار نگیرد و یا از جراحی پلاستیک استفاده می  کنند تا آثار آن باقی نماند.

 

به طور کلی هر کدام از روش‌های ذکر شده مزایا و معایب خاص خود را دارد اما انتخاب روش درست به صورت مشترک با شما و پزشک   شما خواهد بود. تا حد امکان بهتر است از روش های قدیمی و تهاجمی برای ترمیم پوست خود استفاده نکنید و بیشتر از کرم‌های تقویتی و ضدچروک قوی و یا از تزریق بوتاکس برای درمان چروک‌های پوستتان استفاده کنید. این روش‌ها اگر چه در دراز مدت تاثیر می  گذارند اما به ترمیم طبیعی پوست و کلاژن سازی آن کمک شایانی خواهند کرد.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو