به این دلایل بعد از بهبودی کرونا حتما پروتئین مصرف کنید

63

1400/5/7

08:40


بازگرداندن ایمنی پس از عفونت و ابتلا به کرونا بسیار مهم است. عفونت کووید با استرس زیادی به بدن و سیستم ایمنی آن آسیب می رساند، عملکرد دستگاه گوارش، سیستم ایمنی و تولید مثل را آهسته می کند.

به این دلایل بعد از بهبودی کرونا حتما پروتئین مصرف کنید

به گزارش بهداشت نیوز، کمبود پروتئین رایج ترین علت اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن است که پس از بهبود می توان از آن به عنوان راهی برای بازگرداندن ایمنی و سلامتی کلی از آن بهره مند شد.

به هر حال پروتئین نقش مهمی در سلامت ایفا می کند و می تواند یک تمایز قدرتمند در واکنش ها باشد.

در ادامه چند ماده غذایی سرشار از پروتئین که باید بعد از ابتلا به کرونا مصرف شوند توضیح داده می شوند.

جوانه ها راهی عالی برای جذب پروتئین بیشتر هستند

بذرهایی که جوانه زده و به گیاهچه های ریز تبدیل شده اند به عنوان جوانه شناخته می شوند. جوانه ها از نظر پروتئین، فولات، منیزیم، فسفر، منگنز و ویتامین های C و K بیشتر از گیاهان بدون جوانه هستند زیرا روند جوانه زدن باعث افزایش سطح مواد مغذی آنها می شوند.

بیماران مبتلا به کوید باید جوانه های مانند ماش، یونجه، نخود و حتی کتان یا چیا را مصرف کنند زیرا مقادیر بیشتری از اسیدهای آمینه مهم را برای بدن تامین می کنند که هضم آنها راحت تر و به سرعت نیازهای پروتئینی بدن را برآورده می کند و در بهبودی سریع تر بدن نقش دارند.

اسیدهای آمینه در گوشت های قرمز تغذیه شده با علف مانند گوشت بره فراوان است

گوشت قرمز بره یا در واقع حیواناتی که از علف های تازه به صورت ارگانیک تغذیه می شوند و بدون استفاده از مواد شیمیایی یا هورمون پرورش می یابند دارای اسیدهای آمینه و انواع مختلفی از عناصر التیام دهنده روده است که همه آنها پس از ابتلا به کووید مفید هستند.

این نوع گوشت قرمز سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی است که تاثیر زیادی بر سلامتی می گذارد. البته در نظر داشته باشید باید مصرف آن را در کنار سبزی ها در برنامه غذایی خود بگنجانید.

ماهی منبع فوق العاده پروتئین است

نه تنها پروتئین بلکه ماهی منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 با کیفیت بالا، ویتامین های B2، D، کلسیم، فسفر، مواد معدنی مانند آهن، زینک، ید، منیزیم و پتاسیم است که ضمن هضم آسان ضدالتهاب هم است.

بسیاری از افراد در هضم حبوبات و عدس های مختلف مشکل دارند به ویژه اگر معده و سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف شده باشد، بنابراین در صورت داشتن مشکل در پردازش این نوع مواد غذایی ماهی می تواند راهی برای بازسازی و تامین نیازهای بدن شما باشد.

منابع پروتئین گیاهی مانند بنشن و حبوبات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

پروتئین، آهن، زینک، ویتامین ها، سلنیوم و اسیدهای آمینه حیاتی مانند لیزین به وفور در بنشن و حبوبات موجود است که ضمن کمک به جذب کلسیم هضم آن راحت و برای بهبود سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند.

بهبود روده تا حد زیادی به میکروبیوتا متکی است

اسید آمینه ال گلوتامین به عنوان نوعی گلوتامین به بهبود مخاط و کنترل قند خون کمک می کند. این ماده پس از قرار گرفتن در معرض دوزهای بالای استروئیدها یا واکسن ها به بازسازی پوشش روده کمک می کند.

مصرف پروبیوتیک می تواند به جذب بهتر پروتئین در بدن و به باکتری های همزیست روده کمک کند تا روی مواد غذایی بهتر کار کنند و از مزایای تغذیه ای آن برخوردار شوند.

فراموش نکنید سایر منابع ویتامین یا فیبر خوب مانند کلم، سبزیجات برگ دار، ماهی قزل آلا، مرغ و عدس را با مصرف پری بیوتیک خود ترکیب کنید.
 

تخم مرغ همه اسیدهای آمینه ضروری را تامین می کند

آنتی اکسیدان زیاد موجود در تخم مرغ می تواند به درمان کووید کمک کند تا از آسیب اکسیداتیو بهبود یابید. سطح بالای ویتامین D موجود در تخم مرغ برای یک سیستم ایمنی سالم ضروری است که به تنظیم قند خون که برای ترمیم عملکرد غده فوق کلیه و تعادل هورمون لازم است کمک می کنند.

جدا از ویتامین های مهم هسته ای مانند سلنیوم 22 درصد، ویتامینA ، B و K هر تخم مرغ دارای مقدار زیادی پروتئین است، همچنین شامل ریبوفلاوین به عنوان ماده اساسی برای بهبود سیستم ایمنی بدن است.

هر روز 2 عدد تخم مرغ می تواند به طور قابل توجهی در مبارزه با عفونت ها کمک کرده و سلامت کلی بدن را بازسازی کند. 

 

منبع: hi doctor

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو