کاشت مو آقایان، انواع روش‌ها و کاشت مو

کاشت مو آقایان، انواع روش‌ها و کاشت مو


منبع: نی نی بان

145

1400/5/7

09:06


ریزش و نازک شدن تارهای مو، بخش گریزناپذیری از افزایش سن است. اما ممکن است به دلیل بیماری یا آسیب دیدن پوست سر نیز رخ دهد. بعضی از افراد برای ترمیم موهای از دست رفته‌ی خود و بعضی دیگر برای زیبایی تصمیم می‌گیرند کاشت مو انجام دهند.
در ادامه قرار است همه چیز را درباره‌ی کاشت مو آقایان به شما بگوییم!

                                 

کاشت مو آقایان


بیشتر بخوانید: کاشت ابرو با جدیدترین روش با خواب طبیعی موها


در این مقاله می‌خوانید:

جراح زیبایی، فولیکول‌ها را از ناحیه‌ی متراکم مو مثل پشت سر خارج می‌کند. سپس این فولیکول‌ها را به شکاف‌های ریزی در ناحیه‌ی آسیب‌دیده یا بدون موی پوست سر پیوند می‌زند.
  • انواع روش‌های کاشت مو
  • بهترین روش کاشت مو آقایان
  • عوارض کاشت مو
  • درصد موفقیت کاشت مو
  • میزان دوام کاشت مو
  • هزینه کاشت مو

انواع روش‌های کاشت مو

کاشت مو آقایان به این صورت انجام می‌شود که ابتدا جراح زیبایی، فولیکول‌ها را از ناحیه‌ی متراکم مو مثل پشت سر خارج می‌کند. (به این ناحیه، احیاکننده می‌گویند.) سپس این فولیکول‌ها را به شکاف‌های ریزی در ناحیه‌ی آسیب‌دیده یا بدون موی پوست سر پیوند می‌زند.
کاشت مو با 2 روش اصلی قابل انجام است:

هر دو روش FUSS و FUE در کاشت مو موثرند. اما در بعضی از موارد ممکن است نتایج متفاوتی داشته باشند.

روش FUSS

در این روش، جراح نوار پوستی را از ناحیه‌ی اهداکننده جدا کرده و برش را با بخیه می‌بندد. سپس با استفاده از میکروسکوپ، نوار پوستی را به واحدهای کوچک فولیکولی که هرکدام شامل یک یا چند فولیکول مو هستند جدا کرده و این واحدها را در منطقه‌ی مورد نظر قرار می‌هد.

روش FUE

جراح در این روش از یک وسیله‌ی منگنه‌ای کوچک برای خارج کردن فولیکول‌ها در ناحیه‌ی اهداکننده استفاده می‌کند. گرچه این روش هم منجر به ایجاد زخم می‌شود، اما حداقل رد آن کمتر مشخص است و معمولاً فرد نیازی به بخیه ندارد.

                                 

روش کاشت مو


بیشتر بخوانید: تاثیر بارداری بر موی سر، کاشت لازم است؟


بهترین روش کاشت مو آقایان

روش FUE به مهارت بیشتری نیاز دارد و همین‌طور بیشتر از FUSS طول می‌کشد. اما این لزوماً به این معنا نیست که روش FUSS بهتر است.

هر دو روش FUSS و FUE موثرند. اما در بعضی از موارد ممکن است نتایج متفاوتی داشته باشند. طبق مقاله‌ای که در سال 2019 منتشر شد، روش FUE به مهارت بیشتری نیاز دارد و همین‌طور بیشتر از FUSS طول می‌کشد.
اما این لزوماً به این معنا نیست که روش FUSS بهتر است؛ بلکه اگر جراح به اندازه‌ی کافی ماهر و باتجربه باشد، اتفاقاً FUE می‌تواند نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته باشد.
در بیشتر موارد، جراحان از قسمت کنار یا پشت سر به عنوان ناحیه‌ی احیاکننده استفاده می‌کنند. با این حال، برداشتن پوست از چانه، پشت یا سینه هم ممکن است موثر باشد و به درد افرادی می‌خورد که پشت یا کناره‌های سرشان موی ضخیم ندارند. در کاشت مو آقایان حتی می‌توان از موهای ریش‌شان نیز استفاده کرد.
هر عمل بسته به تعداد فولیکول‌هایی که جراح پیوند می‌زند، چندین ساعت طول می‌کشد و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. معمولاً هم فرد می‌تواند همان روز، بعد از عمل به خانه برگردد.

                                 

درصد موفقیت کاشت مو


بیشتر بخوانید: محصولات مراقبت از مو، کمک به زیبایی و سلامت مو


عوارض کاشت مو

به طور کلی، اگر جراح شما حرفه‌‌ای و باتجربه باشد، نیازی نیست خیلی نگران باشید. اما حتی با کاشت موی موفقیت‌آمیز هم، بعضی از عوارض جانبی ممکن است اتفاق بیفتد.

به طور کلی، اگر جراح شما حرفه‌‌ای و باتجربه باشد، نیازی نیست خیلی نگران باشید. اما حتی با کاشت موی موفقیت‌آمیز هم، بعضی از عوارض جانبی ممکن است اتفاق بیفتد:

عفونت یا خون‌ریزی

همان‌طور که گفتیم، جراحی کاشت مو نیاز به ایجاد برش دارد. و طبیعتاً با هر برش، خطر عفونت یا خون‌ریزی بیش از اندازه نیز وجود دارد.

از بین نرفتن جای زخم

به دنبال برش و بخیه، جای زخم اجتناب‌ناپذیر است.

  • روش FUSS معمولاً در جایی که جراح یک نوار از پوست سر را برمی‌دارد، یک زخم طولانی و خطی به جای می‌گذارد؛ که البته ممکن است با موهای جدیدی که اطراف آن رشد می‌کنند، به خوبی استتار شود.
  • روش FUE نیز ممکن است در ناحیه‌ای که جراح با استفاده از پانچ، فولیکول‌ها را خارج کرده جای زخم ایجاد کند. با این حال ممکن است این اسکارها به اندازه‌ی زخم‌های حاصل از روش FUSS نباشند.

درد و تورم

بعضی از افراد ممکن است همزمان با بهبود پوست بعد از عمل، احساس درد داشته باشند که با مسکن‌هایی که جراح تجویز کرده برطرف می‌شود. هم‌چنین ممکن است همزمان با بهبود پوست، مقداری تورم نیز در سر و صورت ایجاد شود.

                                  

هزینه کاشت مو


بیشتر بخوانید: مزوتراپی مو در زنان چیست؟


درصد موفقیت کاشت مو

درصد موفقیت در کاشت مو آقایان به عوامل زیادی از جمله مهارت و تجربه‌ی جراح و هم‌چنین ضخامت موهای ناحیه‌ی اهداکننده بستگی دارد.

درصد موفقیت در کاشت مو آقایان به عوامل زیادی از جمله مهارت و تجربه‌ی جراح و هم‌چنین ضخامت موهای ناحیه‌ی اهداکننده بستگی دارد.
به طور کلی، کاشت مو تغییر چشم‌گیری ایجاد نمی‌کند. اما بیشتر افرادی که کاشت مو با روش FUE (با استفاده از موهای بدن یا ریش به عنوان احیاکننده) انجام داده‌اند، از نتایج آن راضی هستند.
مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از درمان غنی از پلاکت با FUE، حتی نتایج بهتری نیز داشته است. زیرا کسانی که این نوع کاشت مو را انجام دادند، بعد از 6 ماه، بیشتر از 75درصد رشد مجدد مو داشتند!


بیشتر بخوانید: قرص ضد بارداری، برای درمان ریزش مو؟


میزان دوام کاشت مو

در بیشتر موارد، بعد از کاشت موی موفقیت‌آمیز، موهایی با ظاهر ضخیم‌تر ایجاد می‌شوند. با این حال، برای نتایج طولانی‌تر، افراد باید دوباره کاشت مو انجام دهند.

در بیشتر موارد، بعد از کاشت موی موفقیت‌آمیز، موهایی با ظاهر ضخیم‌تر ایجاد می‌شوند. با این حال ممکن است بعد از اتمام روند، هم‌چنان دچار کم‌پشتی و ریزش مو شوند که این امر می‌تواند ظاهری غیرطبیعی یا تکه‌ای به مو بدهد. پس برای نتایج طولانی‌تر، افراد باید دوباره کاشت مو انجام دهند.
در کاشت مو آقایان، این احتمال نیز وجود دارد که بعضی از فولیکول‌های پیوندی بمیرند و هیچ موی جدیدی به جای آن‌ها رشد نکند.
بهترین کار این است که مراقبت‌های لازم بعد از کاشت مو را رعایت کنید. مثلاً چند هفته ورزش سنگین نکنید یا بعد از جراحی، چند روز دیرتر موهای خود را بشویید.


بیشتر بخوانید: اصول رابطه زناشویی، بعد از کاشت مو!


هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو آقایان بسته به روش‌های مختلف و میزان مویی که قرار است کاشته شود متفاوت است. بدیهی است که هرچقدر بخواهید موی بیشتری بکارید، هزینه‌ی بیشتری نیز باید بپردازید. اما به طور کلی، هزینه کاشت مو بین 7 تا 9 میلیون تومان متغیر است.

جمع‌بندی

                   

کاشت مو

کاشت مو آقایان ممکن است گزینه‌‌ای خوب برای کسانی باشد که ریزش مو دارند. اگرچه ممکن است یک راه حل دائمی برای کم‌پشت شدن مو نباشد، اما می‌تواند راه حل موقت خوبی باشد و برای مدتی اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو