راهنمای جامع سفر به کاستاریکا و اطلاع از جاذبه های گردشگری این کشور

راهنمای جامع سفر به کاستاریکا و اطلاع از جاذبه های گردشگری این کشور


منبع: آرگا

92

1400/5/7

10:10


در راهنمای سفر به کشور کاستاریکا می توانید با شگفتی های بیشتری از این منطقه آشنا شوید کاستاریکا یکی از کشورهای واقع در آمریکای مرکزی است کشوری با وجود موقعیت جغرافیایی مناسب و شرایط آب و هوایی خاص، این منطقه با وجود چشم اندازهای کوهستانی و جزایر گوناگون خود در میان علاقه مندان شهرت زیادی دارد.

کاستاریکا کشوری با آتشفشان های فعال و قله های متنوع برای صعود است این کشور جاذبه های گردشگری و طبیعی بسیار زیادی دارد و هر ساله از سوی گردشگران و علاقه مندان زیادی مورد توجه است شما با بازدید از این کشور و جاذبه های بسیار زیبای آن می توانید یکی دیگر از مناطق گردشگری مهم دنیا را بشناسید. شما گردشگران در سفر به کاستاریکا تجربه های جدیدی کسب می کنید.

کاستاریکا کشوری با موقعیت جغرافیایی مناسب که در منطقه آمریکای مرکزی واقع شده است. پایتخت این کشور شهر زیبا و توریستی سان خوزه می باشد. همانطور که اشاره کردیم این کشور موقعیت جغرافیایی مناسبی دارد، زیرا از نواحی اطراف با نیکاراگوئه و پاناما همسایه است. یکی از بلندترین ارتفاعات و قله های این کشور قله سرو چیرپیو است که ارتفاع ۳۸۱۹ متری دارد. این قله به عنوان پنجمین قله جهان شناخته می شود و در آمریکای مرکزی واقع شده است. طبق سرشماری هایی که در این منطقه انجام گرفته است این کشور حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد و از موقعیت اقلیمی و آب و هوایی مناسبی نیز برخوردار می باشد.

راهنمای سفر به کاستاریکا:

کشور کاستاریکا از نظر آب و هوایی شرایط در گرمسیری قرار دارد. این کشور در هر یک از مناطق دارای شرایط خاص آب و هوایی زیرا هر یک از بخش های آن شامل ارتفاعاتی می شوند که دارای درجه دمای متفاوت هستند. بارش باران در بخش های شمالی این کشور بیشتر دیده می شود، اما شرایط آب و هوایی آن به گونه ای است که دو دوره آب و هوایی خشک را تجربه می کند.

گردش در کاستاریکا

بخش های مهمی از بارش ها در نواحی کارائیب حاکم است بیشتر رطوبت نیز در این نواحی وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با این کشور باید بدانید که مردمان این منطقه زبان اسپانیایی دارند آن ها فرهنگ و آداب ویژه خود را دارند و در سفر به این منطقه می توانید با فرهنگ آن ها بیشتر آشنا شوید.

واحد پول رایج در معاملات این کشور کولون است شماره های اضطراری نیز ۹۱۱ است. جالب است بدانید که اختلاف زمانی این کشور با تهران ۶ ساعت ساعت به وقت این کشور ۶ ساعت از تهران عقب تر است. مهمترین فرودگاه هایی که در این کشور وجود دارند و شما می توانید پروازهای خود را از این فرودگاه ها(فرودگاه لیمون، دنیل اودوبر کیروش، خوان سانتاماریا تویباس بولانیاش) رزرو نمایید.

هزینه های اقامت:

برای اقامت در این کشور هزینه های شما به دسته های مختلفی تقسیم می شود. بی شک اگر بخواهید از هاستل ها برای اقامت خود استفاده کنید می توانید هزینه های پایین تری را پرداخت کنید در صورتی که هزینه های اقامت برای هتل های لاکچری در این کشور بسیار بالاتر هستند. در شهرهای مختلفی از این کشور هزینه های اقامت متفاوت است یکی از مهمترین شهرهای توریستی که در سفر به کاستاریکا می توانید از آن دیدن کنید شهر سن خوزه می باشد. این شهر دارای هتل های مختلف است و شما می توانید هتل های مختلفی متناسب با نیازهای خود تهیه کنید.

سفر به کاستاریکا

اما در شهرهایی مانند نوسارا با کمبود هتل مواجه هستید بنابراین باید از میان انتخاب های کم یک هتل را برگزینید. در این سال ها آژانس های مسافرتی گوناگون وجود دارند که امکانات مناسبی برای رزرو هتل ارائه می دهند. شما می توانید با مراجعه به یکی از دفاتر هواپیمایی یکی از هتل های مناسب با نیاز خود را رزرو نمایید. برای تخمین زدن هزینه ها نیز می توانید از همین دفاتر کسب اطلاعات کنید.

هزینه های خوراک:

دسته ای دیگر از هزینه های جاری در طی سفر هزینه های خورد و خوراک هستند. یک وعده غذایی در یکی از رستوران های ارزان قیمت برابر با ۴۰۰۰ کولون است همچنین صرف وعده غذایی دو نفره در یکی از رستوران های شهر ۲۰۰۰۰ کولون می باشد. برخی از افراد دوست دارد منوهای مک دونالدی هستند این منوها بسیار ارزان هستند و مقرون به صرفه می باشند که هر وعده آن ۴۰۰۰ کولون در نظر گرفته می شود. هر آب معدنی برابر ۷۵۶ کولون می باشد برای میل کردن یک فنجان قهوه نیز باید ۱۴۰۰ کولون پرداخت کنید.

دیدنی های کاستاریکا

هزینه های حمل و نقل:

حمل و نقل های درون شهری نیز می تواند در طی سفر محاسبه شوند بهتر است در سفر خود به کاستاریکا برای کاهش دادن هزینه های سفر از حمل و نقل درون شهری استفاده کنید و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی عبور و مرور کنید. شما برای خرید یک بلیط ۴۲۳ کولون باید پرداخت کنید همچنین بلیط های ماهانه ۲۶۰۰۰ کولون می باشند هزینه های تاکسی نیز ۶۴۵ کولون و شما به ازای هر یک کیلومتر ۶۵۰ کولون اضافه پرداخت می کنید اگر می خواهید تاکسی در اختیار داشته باشید باید مبلغ ۶۴۰ کولون را در نظر بگیرید.

جاذبه های دیدنی کاستاریکا:

کشور کاستاریکا از جاذبه های دیدنی بی شماری برخوردار است این کشور مورد توجه گردشگران و علاقه مندان زیادی است و هر ساله توریست های زیادی از این منطقه بازدید می کنند. از مهمترین مکان های دیدنی کاستاریکا می توان به جزیره کوکوس اشاره کرد این جزیره دارای چشم اندازهای زیبایی است و علاقه مندان زیادی دارد. چشم اندازهای زیبا در این جزیره با وجود گونه های جانوری و گیاهی متعدد در این منطقه می تواند جذابیت های زیادی داشته باشد.

کاستاریکا را بشناسید

سان خوزه نیز یکی دیگر از شگفتی های این منطقه است شهری با جاذبه های زیبا و دوست داشتنی و یکی از مناطق توریستی معروف در این شهر موزه های طراحی و معماری گوناگونی وجود دارند و باید از آن ها دیدن کنید. مزارع قهوه یکی دیگر از جذابیت هایی است که حتما در سفر به کاستاریکا باید از آن ها دیدن کنید این مزارع شگفتی های زیادی را در خود پنهان کرده اند و در هیچ جای دنیا نمی توانید چشم اندازهایی مشابه آن را مشاهده کنید.

رودخانه سلست رودخانه ای زیبا با چشم اندازهای طبیعی است و ویژه علاقه مندان به طبیعت گردی می باشد در این رودخانه می توانید از تفریحات آبی بهره مند شوید. کوه چیریپو با چشم اندازهای کوهستانی خود نیز علاقه مندان زیادی دارد و افرادی که به کوهنوردی و قله نوردی علاقه زیادی دارند می توانند از چنین طبیعت دلنشینی لذت ببرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو