نمکی: قرار نبود واکسن بیاوریم، مجبور شدیم

منبع: برترین ها

52

1400/5/7

11:51


وزیر بهداشت گفت: قرار نبود واکسن بیاوریم، اما مجبور شدیم. در دنیا واکسن را به راحتی به کسی نمی‌دهند و حتی کشورهایی که دوست ما بودند، وقتی دیدند واکسیناسیون ما به ٣٠٠ هزار دوز رسید، ترمز را کشیدند و نشان دادند در فرهنگ امروزی دوست معنای چندانی ندارد، آن‌ها یا رقیب یا شریک هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان: وزیر بهداشت گفت: قرار نبود واکسن بیاوریم، اما مجبور شدیم. در دنیا واکسن را به راحتی به کسی نمی‌دهند و حتی کشورهایی که دوست ما بودند، وقتی دیدند واکسیناسیون ما به ٣٠٠ هزار دوز رسید، ترمز را کشیدند و نشان دادند در فرهنگ امروزی دوست معنای چندانی ندارد، آن‌ها یا رقیب یا شریک هستند.

ق

سعید نمکی:

* بسیار خوشحالم حرکتی را امروز آغاز کردیم که آرزوی من بود؛ طلب مغفرت می‌کنیم برای همه افرادی که در دوران کرونا فوت کردند.

* یکی از نگرانی‌ها و غصه‌های بنده و آقای حاجی میرزایی این بود که مدارس بسته است. البته آموزش و پرورش در آموزش از راه دور، کار عظیمی انجام داد، اما نمی‌شود محبت چهره به چهره معلم و دانش‌آموز، جمعی زیستن و همچنین تحرکات درون‌مدرسه ای را در فضای مجازی خلق کرد.

* امروز یکی از مشکلات جامعه منزوی ما فضای مجازی است، بچه‌ها در فضای مجازی فعالیت دارند و این انزوای پیجیده‌ای را به بشریت تحمیل می‌کند که مدرسه می‌تواند جایگاهی باشد تا دانش آموزان از این فضا دور شوند و معلمان بتوانند آموخته‌ها و عشقشان را به دانش آموزان منتقل کند. یکی از عوارضی این دوران حذف فرهنگ سحرخیزی بود. این درحالی است که فرهنگ سحرخیزی در جامعه دانش آموزی از مدرسه آغاز می‌شود.

* (با اشاره به اینکه مدت‌ها به دنبال این بودیم که واکسیناسیون را شروع کنیم): البته در هیچ جای دنیا مسئول تامین واکسن وزیر بهداشت نیست و صرفا باید زیرساخت واکسیناسیون را تامین کند، اما وقتی احساس می‌کنم که شرایطی نیست مجبورم که وارد عمل شود، مجبورم برای سلامت مردم همه چیز را به جان بخرم.

* قرار نبود واکسن بیاوریم، اما مجبور شدیم. در دنیا واکسن را به راحتی به کسی نمی‌دهند و حتی کشورهایی که دوست ما بودند، وقتی دیدند واکسیناسیون ما به ٣٠٠ هزار دوز رسید، ترمز را کشیدند و نشان دادند در فرهنگ امروزی دوست معنای چندانی ندارد، آن‌ها یا رقیب یا شریک هستند.

* ما با تکیه به توانایی ها و امکانات درون مرزی شرایط خوبی داشتیم و وقتی اعلام بی نیازی مطرح شد، دنیا هم با ما همراه‌تر شد، امروز واردات واکسن ما خوب است و به میمنت این روز عید امروز در چند نقطه به طور نمادین چندین قشر از قبیل معلمان، استادان زندانیان و خبرنگاران و اصحاب رسانه را واکسینه می‌کنیم.

* از هفته آینده قضات و همکاران دادگستری واکسینه می‌شوند همچنین اقشار پر ریسک، نیروهای نظامی و انتظامی در هفته‌های آتی واکسینه خواهند شد.

* امیدواریم بتوانیم تا آخر مرداد همه معلمان را واکسینه کنیم و اگر واکسن پاستور جواب دهد، می‌توانیم از آن برای واکسیناسیون افراد زیر ١٨ سال استفاده کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو