جمهوری اسلامی از حکومت امیرالمومنین فاصله دارد

منبع: برترین ها

54

1400/5/7

13:31


رئیس‌جمهور گفت: یکی از کارهایی که می‌خواستم در دولت انجام بدهم اما نشد، ورود قطار سریع‌السیر به کشور بود و اگر تحریم نبود، قطعا این پروژه افتتاح می‌شد.

خبرآنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی در آئین بهره‌برداری از چند طرح بزرگ ریلی و آزادراهی وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: تصور نمی‌کردم که هر هفته افتتاح داشته باشیم و خوشحالم که توانستیم این کار را انجام دادیم.

وی بیان کرد: مردم ما سه سال و نیم درگیر جنگ اقتصادی بودند و این اواخر هم کرونا و خشکسالی مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرد، اما زمانی که مردم می‌بینند این پروژه‌های عظیم به دست جوانان خودمان افتتاح می‌شود، احساس خرسندی می‌کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: جاده شمال برای ما بسیار مهم بود و از همان ابتدای دولت ساعت‌ها بحث کردیم تا این پروژه مجدداً عملیاتی و اجرا شود. در سال ۹۸ قطعه اول آن افتتاح شد و این کار را دنبال کردیم.

روحانی ادامه داد: یکی از بحث‌هایی که با مقام معظم رهبری در اولین دیدارهای خود در دولت داشتیم، درباره ریل بحث کردیم چرا که ریل یک وسیله ارتباطی بسیار مهم و ارزان قیمت است. یکی از کارهایی که می‌خواستم در دولت انجام دهم اما نشد، ورود قطار سریع‌السیر به کشور بود و اگر تحریم نبود، قطعاً این پروژه افتتاح می‌شد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر و ایلنا بخوانید؛

* امروز روز بسیار فرخنده و مهمی در تاریخ اسلام است؛ می‌خواهم غدیر را از یک نظر تشبیه کنم به روز هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه. در هجرت پیامبر اسلام رسالت پیغمبر از دعوت در مسیر هدایت به آغاز حکومت اسلامی تبدیل شد.

* حکومت اسلام در مدینه شروع شد و هجرت پیغمبر به معنای آغاز حکومت اسلامی است و به همین دلیل هجرت پیغمبر آغاز تاریخ ما است یعنی تاریخ اسلامی ما مبدا آن هجرت پیغمبر اسلام از مکه به مدینه است.

* {با بیان اینکه هم تاریخ شمسی ما اسلامی است و هم تاریخ قمری ما اسلامی} مبدا تاریخ ما هجرت پیغمبر است؛ به این دلیل که با هجرت پیغمبر حکومت اسلامی شروع شد و پیامبر اسلامی که نبی بود امام هم شد. غدیر دو مرتبه حرکت دوم هجرت است یعنی یک بار دیگر بحث حکومت مطرح است. هجرت آغاز حکومت اسلامی و غدیر آغاز تداوم حکومت اسلامی است یعنی در عید غدیر خم که می‌توان آن را هجرت دوم نامگذاری کرد، پیامبر مسیر را برای مسلمانان مشخص کرد.

* پیامبر آنجا به مردم گفت که چه فردی به عنوان الگو می‌تواند حاکم دنیای اسلام باشند. هرکه علی وار زیست، حرکت و رفتار کند و سخن بگوید، او می‌تواند حاکمیت دنیای اسلام را بر عهده بگیرد.

* امروز همه افتخار ما این است که حکومت اسلامی ما در مسیر راه امیرالمومنین باشد. البته همه ما یقین داریم که حکومتی که امروز چهل و چند سال است در ایران به نام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد با آن حکومت مولایمان امیرالمومنین فاصله زیادی دارد اما در عین حال تلاش زیادی کردیم که همان مسیر اما علی را پیش بگیریم. تلاش ما باید ادامه پیدا کند که روز به روز به حکومت علی نزدیک شویم.

* در روزهای پایانی دولت دوازدهم هستیم،بسیار خوشحالم. فکر نمی کردم خداوند توفیق دهد هر هفته افتتاح داشته باشیم و بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.

* می دانیم مردم ما در طول این سه سال و نیم در شرایط بسیار سختی بودند،اما در عین حال وقتی مردم می بینند به دست جوانان خود این پروژه‌ های مهم ما افتتاح می شود شاد می شوند.

* امروز توانستیم در دو نقطه ریل را دو خطه کنیم.رقم هایی که اعلام شد برای دو خطه ها بیشتر از یک خطه ها بود.امروز در دو بخش ما دو افتتاحیه برای دو خط شدن ها داشتیم،دو طرح بزرگ داشتیم که ریل گذاری آن به اتمام رسیده است.برای برخی از مسائل فنی برای حرکت قطار زمان می خواهد و گذاشتیم دولت بعدی افتتاح بکند.

* پروژه هایی داریم که تا پایان سال باید بماند که اگر افتتاح بشود ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن داریم که افتخار بزرگی برای ما است.این افتخار بزرگی است که از اول ایران تا سال ۹۲ چه مقدار ریل گذاری بوده و از ۹۲ تا امروز چه مقدار ریل گذاری شده است.

* {در خصوص افتتاح تونل} با افتتاح تونل ها کرج را نجات دادیم،در روزهای تعطیل در کرج و قفل شدن راه داستان داشتیم.

* بسیاری از پروژه ها را داریم که تا آخر امسال افتتاح می شوند.امیدواریم در دولت سیزدهم هر روز شاهد افتتاح طرح های این چنینی باشیم.

* وزارت راه بسیار تلاش کرد در زمینه راه ،بزرگراه، آزاد راه، ریل و بنادر فرودگاهی کارهای بسیار بزرگی شد.توان فرودگاه ما ۵۰ میلیون بود الان ۷۰ ملیون شده و تحولی بزرگ در بخش فرودگاهی رخ داد.اگر برجام ادامه پیدا می کرد ۲۰۰هواپیمای نو می توانستیم بیاوریم.

* دو افتتاح دیگر برای روز شنبه و یکشنبه خواهیم داشت،امروز ۸۶ مین افتتاحیه بود و تا هفته بعد ۸۸ مین خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو