طرز تهیه میوه خشک

طرز تهیه میوه خشک روی بخاری حبه ای طرز استفاده از دستگاه میوه خشک کن در ماکروفر با اون توستر چه میوه هایی را میتوان خشک کرد نحوه نگهداری میوه های خشک شده با هواپز به روش صنعتی هویج با سولاردام موز خشک

میوه خشک شده یا چیپس میوه یکی از خوراکی های خوشمزه و بسیار مفید است که می توانید از آن به عنوان تنقلات نیز استفاده کنید. البته نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که میوه های خشک حداقل دو تا سه برابر میوه تازه حاوی قند می باشند، برای مشاهده آموزش طرز تهیه میوه خشک در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم میوه خشک
شکر۱ لیوان
آب۲ لیوان
آب لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری
میوهبه انتخاب خودتان

طرز تهیه میوه خشک شده

مرحله اول

ابتدا برای تهیه شربت یک لیوان شکر را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. سپس شکر را هم می زنیم تا به طور کامل حل شود. بعد از ۵ دقیقه جوشیدن آب آب لیمو ترش را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. حالا شربت را کنار می گذاریم و به سراغ میوه های می رویم. انتخاب میوه ها سلیقه ای است و می توانید تقریبا از هر نوع میوه ای به سلیقه خود استفاده کنید.

مرحله سوم

میوه ها را با ضخامت ۳ تا ۵ میلی متر برش می زنیم و برای برش زدن میوه ها حتما از یک کارد تیز استفاده کنید تا میوه ها له نشوند. پس از اینکه میوه ها را برش زدیم میوه هایی مثل پرتقال را داخل شربت می زنیم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله چهارم

البته تمام میوه ها را می توانید در شربت بزنید ولی میوه هایی مثل سیب یا موز پس از خشک شدن شیرین تر می شوند و نیاز به شربت ندارند. در صورتی که می خواهید میوه ها را با طعم طبیعی و سالم تر خشک کنید که اصلا می توانی شربت را حذف کنید.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب میوه های به طور کامل رفت، باید انها را خشک کنیم. بهترین روش خشک کردن میوه ها استفاده از میوه خشک کن می باشد ولی چون خیلی از افراد این وسیله را در منزل ندارند می توانیم از بخاری یا شوفاژ استفاده کنیم.

مرحله ششم

برای خشک کردن روی بخاری داخل یک سینی مناسب کاغذ روغنی قرار می دهیم و میوه ها را روی کاغذ روغنی می چینیم، سپس روی بخاری قرار می دهیم تا خشک شوند. بهتر است هر ۲ ساعت یک بار میوه ها را بر گردانیم تا سریعتر خشک شوند.

مرحله هفتم

برای خشک کردن میوه ها رو شوفاز، ابتدا روی شوفاژ را با یک فویل آلومینیومی می پوشانیم سپس میوه ها را روی فویل آلومینیومی می چینیم و هر چند ساعت یک بار زیر و رو می کنیم تا خشک شوند. روش دیگر استفاده از فر می باشد.

مرحله هشتم

فر را با حرارت ۵۰ درجه سانتیگراد روشن کنید، سپس یک کاغذ روغنی روی سینی فر قرار دهید و میوه ها را داخل سینی بچینید، سپس در فر قرار دهید. با این روش میوه ها بین ۴ تا ۶ ساعت بسته به ضخامت شان خشک می شوند.

نکات طرز تهیه میوه خشک

چروک شدن میوه خشک

یکی از مهم ترین دلایلی که میوه خشک خانگی جمع می شود این است که با بخاری یا شوفاژ خشک می شود که باعث چروک شدن و جمع شدن میوه خشک می شود. برای اینکه میوه خشک شما به صورت یکدست و صاف خشک شود باید از دستگاه میوه خشک کن استفاده کنید.