پرورش، نگه داری و تکثیر گل پدیلانتوس

منبع: آرگا

127

1400/5/8

00:12


نگهداری گیاه آپارتمانی گل پدیلانتوس تقریبا آسان است. تکثیر گل پدیلانتوس از طریق قلمه انجام می شود و باید طول قلمه ها بین ۱۲ تا ۱۵ سانتی متر باشد.

برای تکثیر گل پدیلانتوس بهتر است ۲۴ ساعت قبل از بریدن ساقه های مورد نظر این گل را آبیاری کنید ته با ترد شدن این گیاه برش ساقه مورد نظر راحت تر انجام گیرد و آسیبی به گیاه وارد نشود.

شرایط تکثیر گل پدیلانتوس

در تکثیر گیاه پدیلانتوس به این نکته توجه داشته باشید که اگر قلمه ها را برای ریشه دادن درون آب قرار داده اید قلمه ها را قبل از این که ریشه ان به ۵ سانت برسد آن را درون خاک بکارید. برای خروج شره قلمه ها می توانید آن ها را درون یک روزنامه قرار بدهید و سپس در مخلوط شن و خاک بکارید.

گل آپارتمانی زیبا

شرایط نگهداری گل پدیلانتوس

نگهداری از این گیاه نیازمند شرایط زیر می باشد.

نور:

این گیاه به نور فراوان احتیاج دارد اما بهتر است مستقیم جلوی نور آفتاب قرار نگیرد تا موجب سوزش برگ ها نشود.

آبیاری:

آب دادان زیاد گل پدیلانتوس موجب پلاسیده شدن گیاه می شود. اجازه دهید بین دو آبیاری ۲ الی ۳ سانتی متر از خاک خشک بماند.

دما:

این گیاه تا ۷ درجه دما را می تواند تحمل می کند اما پیشنهاد ما به شما این است حداقل دمایی که گیاه در آن قرار می گیرد ۱۲ درجه باشد تا به گیاه آسیب جدی وارد نشود.

خاک:

مخلوط شن و خاک برگ بهترین بستر برای رشد این گیاه است. بهار تا پاییز زمان مناسبی برای تقویت گل پدیلانتوس است. در این زمان بهتر است با کود ۲۰-۲۰-۲۰ و نظیر آن البته با نصف غلظت این بستر را تقویت کنید.

خاصیت درمانی گل پدیلانتوس

دانستنی های جالب پدیلانتوس

پس از شرح شرایط تکثیر گیاه پدیلانتوس و نگهداری آن بهتر است از خاصیت شگفت انگیز این گل نیز برای شما بگوییم. گیاه پدیلانتوس علاوه بر زینت منزل شما خاصیت غذایی منحصر به فردی نیز دارد و آن هم این است که حجم مواد معدنی استخوان مانند کلسیم و فسفر را افزایش می دهد.

تکثیر گل پدیلانتوس

در پایان قسمت تکثیر گیاه پدیلانتوس از توجه شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم. تا ارایه مطلب بعدی شما را به خدای بزرگ می سپاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو