راز کاهش وزن جنیفر لارنس در آستانه تولدش فاش شد!

منبع: برترین ها

109

1400/5/8

06:48


جنیفر لارنس، بازیگر سرشناس آمریکایی که به ادعای مجله تایم جزو ۱۰۰ فرد تاثیرگذار در جهان در سال ۲۰۱۳ بوده است، در آستانه تولد ۳۱ سالگی خود پرده از راز کاهش وزنش برداشت!

برترین‌ها - ندا احمدلو: جنیفر لارنس، بازیگر سرشناس آمریکایی که به ادعای مجله تایم جزو ۱۰۰ فرد تاثیرگذار در جهان در سال ۲۰۱۳ بوده است، در آستانه تولد ۳۱ سالگی خود پرده از راز کاهش وزنش برداشت! لارنس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در اوایل دوران کاری با اینکه اضافه‌وزن چندانی نداشت، اما بازهم تعداد زیادی از تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌های روز، اندام او را مناسب بازیگری سطح اول نمی‌دانستند و این مساله، به‌شدت باعث ناراحتی و رنجش او شده بود. به‌همین دلیل هم لارنس تصمیم می‌گیرد که نه‌تن‌ها وزن خود را پایین بیاورد، بلکه با یک برنامه‌ریزی مناسب، در وزن ایده‌آلش ثابت بماند!

راز کاهش وزن جنیفر لارنس در آستانه تولدش فاش شد!

جنیفر لارنس چگونه وزن خود را کم کرد؟

جنیفر لارنس، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش زن برای بازی در فیلم دفترچه امیدبخش، درباره روند کاهش وزن خود می‌گوید: «من علاقه چندانی به حذف مواد غذایی از رژیم روزانه خود نداشتم! یعنی اصلا دوست نداشتم که یکی به من بگوید این خوراکی را اصلا نخور یا فقط آن خوراکی را بخور. برای همین تصمیم گرفتم که به‌جای رژیم غذایی سفت و سخت، یک برنامه ورزشی منظم و کارآمد داشته باشم و در کنار آن، مصرف خوراکی‌های پرکالری را هم محدود کنم. در راستای همین تصمیم، سال‌ها است که من هر روز ورزش می‌کنم و البته حسابی مراقب نوع غذا‌هایی که می‌خورم هم هستم. به‌عنوان مثال اگر قرار باشد در یک وعده غذایی به‌جای سالاد یا یک غذای کم‌کالری، یک برش پیتزا بخورم، اصلا دست رد به سینه پیتزا نمی‌زنم، ولی درعوض، آن روز کمی بیشتر ورزش می‌کنم تا کالری مازاد دریافتی را بسوزانم. به‌این ترتیب، همیشه می‌توانم تناسب اندامم را حفظ کنم».

راز کاهش وزن جنیفر لارنس در آستانه تولدش فاش شد!

ورزش چطور به کاهش وزن کمک می‌کند؟

زمانی که شما ورزش می‌کنید، میزان سوخت‌وساز بدن‌تان به‌شدت بالا می‌رود. با افزایش سوخت‌وساز یا همان متابولیسم، دمای بدن هم افزایش می‌یابد و تعریق بیشتری صورت می‌گیرد. این تعریق اضافی همراه با افزایش ضربان قلب می‌تواند منجر به سوزاندن چربی‌ها و کالری‌های اضافی بشود. حالا شما هرچقدر که ورزش موضعی‌تری انجام بدهید، می‌توانید زودتر از شر چربی‌های موضعی خلاص بشوید. مثلا اگر با انباشت چربی یا اضافه‌وزن در ناحیه شکم و پهلو‌ها مواجه هستید، حتما هنگام ورزش‌هایی مانند دویدن، سعی کنید بدن‌تان را به سمت چپ و راست هم بچرخانید تا فعالیت بیشتری در ناحیه شکم و پهلو‌ها صورت بگیرد. اگر هم می‌خواهید کاهش وزنی عمومی با کمک ورزش کردن داشته باشید، انجام دادن ورزش‌های هوازی مانند دویدن با سرعت متوسط یا بالا، بدمینتون، دوچرخه سواری، شنا و طناب زدن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آیا هر ورزشی می‌تواند باعث کاهش وزن بشود؟

خیر! ورزش‌های نامنظم و ملایم نمی‌توانند شما را برای رسیدن به تناسب اندام یاری کنند. به‌طور کلی، ورزش‌هایی می‌توانند باعث کاهش وزن بشوند که حداقل روزی ۳۰ تا ۶۰ دقیقه آن‌ها را با سرعت متوسط به بالا انجام بدهید. در طول این ورزش‌ها باید نفس‌های شما به شماره بیفتند، ضربان قلب‌تان بالا برود و حسابی عرق کنید. تنها در این صورت می‌توانید به کاهش وزن با کمک ورزش کردن امید داشته باشید.

راز کاهش وزن جنیفر لارنس در آستانه تولدش فاش شد!

برای کاهش وزن، رژیم بگیریم یا ورزش کنیم؟

هر دو! اگر می‌خواهید یک روند کاهش وزن مناسب داشته باشید و درنهایت، وزن‌تان در محدود ثابت و ایده‌آل باقی بماند، باید هم برنامه غذایی صحیحی داشته باشید و هم روزی ۲۰ تا ۳۰ یا حتی ۶۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط تا شدید انجام بدهید. شما می‌توانید برای پیشگیری از ایجاد ولع غذایی، یک روز آزاد در هفته داشته باشید. مثلا پنج‌شنبه یا جمعه که همه اعضای خانواده در کنار یکدیگر هستند، رژیم‌تان را آزاد کنید و هر چیزی که دوست داشتید، بخورید. به این ترتیب، نه ولع غذایی به سراغ شما می‌آید و نه فرایند کاهش وزن‌تان با مشکل مواجه می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو