رفع چربی دور چشم با نسخه های گیاهی در خانه

رفع چربی دور چشم با نسخه های گیاهی در خانه


منبع: آرگا

93

1400/5/8

09:13


برای رفع چربی دور چشم به روش طبیعی و خانگی می توان مصرف بادام و پرتقال را افزایش داد و با کمک از کمپرس آب گرم و داشتن سبک زندگی سالم و به دور از هر گونه چربی های مضر از شر این دانه های برجسته خلاص شد.

چربی های دور چشم برآمدگی هایی به رنگ زرد هستند که در زیر پوست پلک تشکیل می شوند و اغلب بی ضرر هستند. کسانی که تمایل به زیبایی دارند آن را برمی دارند. این چربی هاروی سطح قدامی پلک به وجود می آید که از دو طرف نزدیک زاویه داخلی چشم بروز می دهد. این چربی ها به صورت لکه زرد روی پوست چروک اغلب ظاهر شده که بیشتر در افراد سن بالا است. این ضایعات نشانه بالا بودن سطح کلسترول یا مشکل در کبد، عوامل ژنتیکی و دیابت فرد را نشان می دهد. در همین راستا برای رفع چربی های دور چشم نیاز به درمان خانگی داریم که در ادامه مطالب به آن می پردازیم همراه مجله آرگا باشید.

درمان و رفع غده های چربی چشم

درمان و رفع چربی دور چشم (زانتاسما)

درمان های خانگی برای رفع چربی دور چشم وجود دارند که با استفاده از آن ها تقریبا می شود از شر این لکه ها خلاص شد. لکه های رسوباتی و کلسترول در اطراف چشم برجستگی هایی از چربی هستند که در زیر پوست قسمت داخلی پلک بالا به وجود می آید. این برجستگی ها را زانتاسما می نامند که دلیل اصلی آن سطح بالای لیپوپروتئین ها با چگالی کلسترول بد در بدن هستند. عامل اصلی به وجود آورنده این برجستگی ها دیابت، عوامل ژنتیکی و بیماری کبد است. کسانی که دیابت یا کلسترول بالایی دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکل هستند که این وضعیت در افراد چهل تا شصت سال دیده می شود. بروز این برآمدگی ها خارش و درد ندارد ولی اگر به اندازه ایی بزرگ شوند مانع دید و بینایی می شوند.

در این وضعیت بیماری می تواند نشانه ای از عروق کرونر در بعد ها باشد که طبق مطالعات افرادی که با کشیدن سیگار و مشکلات چاقی و فشارخون و دیس لیپیدمی و دیابت مواجه هستند از عوامل خطر بیماری عروق کرونر را نشان می دهد. برای درمان و رفع چربی دور چشم جراحی توصیه نمی شود به خاطر این که عارضه نزدیک به چشم بوده و می تواند منجر به زخم شود که به اندازه برجستگی ظاهری ناراحت کننده است. لیزر درمانی می تواند موثر واقع شود ولی احتمال خطر اسکار را به همراه دارد. بهتر است هر چه زودتر علت زانتاسما بررسی و تشخیص داده شود که برای درمان آن برنامه ریزی شود. علتش اگر کلسترول بالا خون باشد سطح او را به حداقل برساند که برجستگی ها را از بین ببرد.

غده های چربی زیر پلک

  • پرتقال:

آب پرتقال به دلیل داشتن فولات و ویتامیت ث و فلاونوئید ها برای بیشتر شدن مقدار لیپوپروتئین با چگالی بالا و کلسترول خوب و کم شدن کلسترول بد کمک می کند. طبق مطالعات آب پرتقال موجب بهتر شدن مشخصات چربی خون در اشخاصی که چربی خون بالایی دارند می شود. سعی نمایید روزانه تا دو یا سه لیوان آب پرتقال بنوشیدو یا پرتقال بخورید که سطح کلسترول خون شما کنترل شود.

  • دانه شنبلیله:

دانه های شنبلیله برای رفع کلسترول پنهان موثر است که برای کاهش این میزان می توانید دو قاشق بذر شنبلیله را در یک لیوان آب بخیسانید. سپس صبح ناشتا آن را میل کنید که این امر به کاهش سطح کلسترول بدن کمک می کند. هرروز این عمل را تکرار نمایید همینطور می توانید آبی که با بذر شنبلیله خیسانده شده روی محل برجستگی بذارید. محل را با انگشت آرام ماساژ دهید و به شکلی که به عمق پوست برسد هر روز تکرار کنید.

غده های چربی زیر پلک

  • سیر برای رفع چربی دور چشم:

یکی از بهترین درمان های خانگی زانتاسما سیر می باشد که با آنزیم های موجود موجب صاف شدن رسوبات ناهموار و کوچک می شود. سیر برای کم شدن سطح کلسترول بالا بسیار مفید است که بر حسب مطالعات انجام شده نشان می دهد عصاره سیر یک جایگزین عالی و بی خطر برای دارو های فشار خون و کاهش کلسترول است. یک حبه سیر را پوست بگیرید و له کنید و آن را روی محل آسیب دیده بگذارید و با گاز بپوشانید تا وارد چشم نشود. انجام این کار روزانه تا یک ده دقیقه موجب شده تا به نتیجه دلخواهتان برسید. همچنین می توانید با مشورت پزشک روزانه ۲ حبه سیر ناشتا را مصرف کنید. سیر موجب سوختگی پوست می شود توصیه می شود از مدت طولانی گذاشتن آن خودداری کنید.

درمان رفع چربی دور چشم

  • گشنیز:

گشنیز یکی دیگر از این درمان های خانگی بوده که به کاهش کلسترول و تری گلیسرید کمک می کند. این در صورتی است که کلسترول خون بالا بوده و در درمان زانتالاسما موثر است. از آن جایی که دانه های گشنیز به افت قند خون کمک می کنند برای کنترل دیابت هم بسیار خوب است. یک قاشق از دانه گشنیز را در یک لیوان آب بجوشانید و اجازه دهید مخلوط تا یک ربع شیب دار شود و درب رویش را ببندید. سپس دانه را صاف کرده و آب را بنوشید این عمل را تا سه مرتبه روزانه تکرار کنید.

  • روغن کرچک:

برای رفع چربی دور چشم ها یکی از دارو های موثر روغن کرچک می باشد که با اسید ریسینولئیک موجود در روغن به کوچک تر شدن رسوبات کلسترول بسیار کمک می کند. روغن موجود در رسوبات جدید بهترین عملکرد را دارد. برای استفاده به این ترتیب که یک تکه پنبه را آغشته به روغن کرچک کرده و چشم ها را بسته و آن را برروی ناحیه آسیب دیده بگذارید. سپس چند دقیقه ماساژ داده و پنبه را با یک باند در جای خود محکم کنید بگذارید از شب تا صبح بماند بعد محل را تمیز کنید. از این روش هر شب استفاده و تکرار کنید.

سرکه در رفع چربی دور چشم

  • سرکه سیب:

چنانچه دارای چربی خون بالایی هستید و دلیل اصلی رسوب کلسترول در نزدیکی چشم است سرکه سیب همان چیزی است که مورد نیاز شما می باشد. سرکه به کم شدن سطح کلسترول های بد و سموم بدن کمک می کند و آن ها را به شکل مایع درآورده و از بدن دفع می کند. با خیس کردن یک پنبه و زدن به محل مورد نظر و نگه داشتن دو ساعت پنبه در همان جا با استفاده از یک توپ پنبه ای یا نوار چسب سپس آن را با آب گرم بشویید و این کار را در روز تا چند مرتبه انجام دهید. اگر پوست حساسی دارید، قبل از استفاده سرکه سیب را با کمی آب رقیق کنید. همینطور با خوردن یک قاشق سرکه سیب و کمی عسل در روز آن را با آب ولرم مخلوط کنید و ۲ مرتبه بنوشید.

از بین بردن چربی چشم ها

  • پیاز برای رفع چربی دور چشم:

یکی دیگر از درمان های خانگی برای رفع چربی دور چشم پیاز می باشد. چون پیاز دارای ترکیباتی است که از کلسترول و تجمع چربی بد جلوگیری می کند و به صاف شدن رسوبات ناهموار پوست کمک می کند. آب پیاز را در بیاورید و با افزودن نمک چند ساعت کنار بگذارید و قبل خواب روی محل آسیب دیده ماساژ دهید و بگذارید از شب تا صبح بماند. صبح روز بعد محل را با آب گرم شسته و هر روز این کار را تکرار نمایید. همچنین می توانید در یک لیوان آب دو قاشق آب پیاز مخلوط کنید و بنوشید.

روش خانگی رفع چربی دور چشم

  • پوست موز:

پوست موز با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی و آنزیم های موجود کمک به حل شدن رسوبات ناهموار به شکل طبیعی می کند. برای حل شدن رسوبات کلسترول دور چشم به شکل مطمئن و طبیعی از یک تکه کوچک پوست موز رسیده کمک بگیرید. به شکلی آن را برش زده و قسمت داخلی پوست را با دقت روی رسوب کلسترول بگذارید و برای محکم تر کردن جای پوستاز یک نوار استفاده نمایید و بگذارید یک شب بماند. سپس صبح پوست را بردارید و محل برجستگی را با آب ولرم بشویید که این کار هر شب تکرار کنید تا دیگر اثری از آن باقی نماند.

بادام در رفع چربی دور چشم

  • بادام:

درمان خانگی رفع چربی دور چشم می تواند بادام باشد از آن جا که بادام توانایی کاهش کلسترول LDL در بدن را دارد، در کاهش لکه های کلسترول اطراف چشم نیز موثر است. طبق بررسی های انجام شده نشان می دهد مصرف روزانه مغز های درختی مثل بادام به کاهش کلسترول بد کمک می کند. در بادام آنزیم های سنتز کلسترول وجود دارد که با تولید و تنظیم اسید صفراوی از بروز بیماری قلبی و عروقی و متابولیکی جلوگیری می کند. یک قاشق پودر بادام را با مقداری شیر ترکیب کنید تا به صورت خمیری درآید سپس برروی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و بگذارید خشک شود. با انگشتی مرطوب خمیر را از بین ببرید این عمل را روزانه یک مرتبه انجام دهید. همچنین با خوردن ۵ عدد بادام از قبل خیس خورده ناشتا صبحانه خود را بخورید.

بهبودی رفع چربی دور چشم

تغییر سبک زندگی و ممنوعیت خوردن غذا های چرب

مصرف خوراکی های چرب برای جلوگیری از افزایش اندازه لکه های کلسترول در نزدیکی چشم بسیار تاثیرگذار است. خوردن غذاهای چرب یا سرخ شده را کم کنید. از رژیم غذایی کم چرب اشباع که دارای غلات کامل و سبزیجات و میوه است بیشتر مصرف کنید. محصولات لبنی فاقد چربی و کم چرب را امتحان کنید و از خوردن زیاد قند های فرآوری شده و کربوهیدرات ها جلوگیری کنید. غذاهای حاوی فیبر مثل لوبیا یا از بلغور جو دو سر استفاده نمایید. صرف نظر از خوردن غذاهایی که در کلسترول بد موثرند مانند گوشت قرمز، لبنیات پرچرب، زرده تخم مرغ و غذاهای فرآوری شده است. مقداری روغن نارگیل ارگانیک به رژیم غذایی خود در نوشیدنی ها بی افزاید. با تغییر در بهبود سبک زندگی و نگه داشتن وزن و ترک سیگار از مصرف زیاده از حد الکل خودداری کنید. بهبود در جریان خون و تجزیه چربی های جمع شده تا سی دقیقه در هفته حداقل ورزش کنید. پس از مشورت گرفتن از پزشک و آزمایش کلسترول دادن می توانید از روغن ماهی هم استفاده نمایید.

برای اطلاع از مطالب مرتبط مثل: پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان خانگی و باز شدن عروق مسدود و رفع گرفتگی ها با کلیک بر روی لینک ها همراه مجله آرگا باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو