یک نماینده: سهم‌خواهی از رئیسی درست نیست

منبع: برترین ها

55

1400/5/8

09:20


نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه سهم خواهی از رئیس جمهور کار درستی نیست، درباره حضور نمایندگان در دولت آتی خاطر‌نشان کرد که نمایندگان با توجه به رسالتی که دارند،‌ مسئولیتشان از دولت و ریاست جمهوری کمتر نیست؛ اگر این وظیفه اصلی خود را انجام دهند بیشتر می‌توانند به مردم خدمت کنند.

ایلنا: نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه سهم خواهی از رئیس جمهور کار درستی نیست، درباره حضور نمایندگان در دولت آتی خاطر‌نشان کرد که نمایندگان با توجه به رسالتی که دارند،‌ مسئولیتشان از دولت و ریاست جمهوری کمتر نیست؛ اگر این وظیفه اصلی خود را انجام دهند بیشتر می‌توانند به مردم خدمت کنند.

محمدرضا صباغیان درباره وجود فشار برای تحمیل افرادی به کابینه دولت رئیسی، اظهار داشت: طبیعی است که رئیس‌جمهور باید مبتنی با نگاه، آراء و وعده‌هایی که داده است، وزرا و مسئولان دولتش را انتخاب کند.

وی افزود: اینکه تحمیل می‌شود دو وجه دارد، یکی اینکه آقای رئیس جمهور نظرات نمایندگان، مسئولان و مردم را می‌خواهد که خیلی خوب است، حالت مشورتی دارد و جزو وعده‌های ایشان نیز بوده است. اما از سویی یک عده مطالبه و سهم‌خواهی می‌کنند، که درست نیست. هر چند که سهم‌خواهی و مطالبه همیشه برای عده‌ای وجود داشته است اما کسانی سعی می‌کنند در انتخابات از کاندیدایی حمایت کنند و بعد پیشنهادات و نقطه نظراتی را که دارند به افراد تحمیل و آنها نیز نمی‌توانند به آن بی‌توجه باشند. سهم‌خواهی و اجبار رئیس‌جمهور به دادن بعضی مسئولیت‌ها درست نیست.

نماینده مهریز درباره حضور نمایندگان در دولت آتی اظهار داشت: نمایندگان با توجه به رسالتی که دارند،‌ مسئولیتشان از دولت و ریاست‌جمهوری کمتر نیست؛ اگر این وظیفه اصلی خود را انجام دهد بیشتر می‌توانند به مردم خدمت کنند.

وی همچنین درباره اولویت‌های دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: اولویت اول باید نظارت باشد؛ اگر در اقتصاد و بخش‌های دیگر هم مشکل داریم به دلیل نبود نظارت است. دولت باید نظارت را قوی کند. البته مجلس در جای خود و دولت هم در جای خودش باید نظارت داشته باشند. دولت و دستگاه‌ها به ویژه رئیس‌جمهور باید بُعد نظارتی، برخورد با مفاسد و تخلفات و همچنین قانون‌گریزی را تقویت و به نحو احسن این کار را انجام دهند اما اولویت بر نظارت در حوزه اقتصادی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو