جلسه خصوصی قالیباف و بشار اسد

منبع: برترین ها

68

1400/5/8

09:24


نشست صمیمی با رئیس جمهور سوریه از مهمترین بخش‌های سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به این کشور بود.

فارس نوشت: نشست صمیمی با رئیس جمهور سوریه از مهمترین بخش‌های سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به این کشور بود.

در حالی که قرار بود جلسه دو طرف به مدت یک ساعت و به صورت عمومی برگزار شود علاوه بر این نشست یک جلسه خصوصی دیگر به مدت یک ساعت با حضور محمدباقر قالیباف و بشار اسد با موضوعات مهم در تعاملات و همکاری‌های دوجانبه برگزار شد.

قالیباف در این دیدار با اشاره به اهمیت پیروزی مردم سوریه در مبارزه با تروریسم و آغاز دوران جدیدی در تاریخ این کشور همچنین برگزاری انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در ایران، این مقطع را فرصت مهمی برای گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف خصوصاً فعالیت‌های اقتصادی دانست.

رئیس مجلس بر اهمیت توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و سوریه به توجه به ظرفیت‌های موجود و آمادگی دو کشور تاکید کرد که این موضوع مورد استقبال بشار اسد رییس جمهور سوریه قرار گرفت.

موضوع حل موانع و مشکلات حوزه تعاملات اقتصادی در نشست مشترک روسای مجلس دو کشور ایران و سوریه نیز خصوصا در حوزه های مرتبط قانون گذاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این سفر با توجه به کاهش مبادلات اقتصادی دو کشور در سال‌های اخیر و سقف همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها که در قیاس با ظرفیت های موجود بسیار ناچیز بوده از اهمیت ویژه‌ای در این حوزه برخوردار است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو