نقد و بررسی بازی مهیج و بسیار محبوب Curved Space

منبع: پی سی دی

104

1400/5/8

13:52


تاریخچه بازی های ویدئوی به دهه 60 و 70 میلادی بر می گردد  و در ان سال ها چند بازی کلاسیک روانه بازار شد. این موضوع باعث به وجود امدن صنعت بزرگی شد که امروزه  بسیاری از کشور و کمپانی ها درگیر ساخت بازی های ویدئویی می باشند. در همان اوایل پلتفرم های دو بعدی از بازی ها  با سبک ارکید و شوتر در اختیار کاربران قرار می گرفت.  این سبک از بازی به دلیل سرعت  و عکس العمل های بالا مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت. در همین راستا ما قصد داریم یکی از بازی های سال 2021 که نزدیک به به سبک آرکید شوتر می باشد را به نام Curved Space به شما عزیزان معرفی کنیم.

بازی Curved Space

 

در سال 2021 سازندگان بازی های کامپیوتری به دنبال ساخت بازی های با داستان های جذاب، گیم پلی فوق العاده و گرافیک عالی بودند تا طرفداران زیادی را جذب کنند. اما استودیو بازیسازی Only By Midnight در ژوئن امسال بازی را ارائه کرد که بسیار شبیه به بازی های کلاسیک اولیه بود. این کمپانی گیم Curved Space را به صورت یک پلتفرم دو بعدی و با سبک شوتر آرکید توسعه و Maximum Games آن را منتشر کرد. کاربر در این بازی اختیار یک سفینه فضایی را دارد که به سراغ دشمنان می رود و باید آن ها را نابود سازد.

نقد و بررسی بازی مهیج و بسیار محبوب Curved Space

حالا در ادامه به صورت کامل و مفصل بخش های داستانی، گیم پلی و گرافیک بازی Curved Space را مورد نقد و بررسی قرار می دهیم.

داستان بازی Curved Space

 

همانطور که در بخش قبلی ذکر کردیم کاربر در این بازی کنترل یک سفینه فضایی را در دست دارد که به وسیله آن باید به سراغ دشمنان رفته و آن ها را نابود سازد. به طبع با وجود سفینه فضایی داستان بازی  در محیط فضا و سیاره های مختلف  انجام می شود. در این محیط موجودات و عکنبوت های خطرناکی وجود دارند که در صدد نابودسازی سفینه شما یا کاربر بازی هستند. دشمنان بازی بسیار پیشرفته می باشند و به انواع سلاح های مختلف نیز مجهز هستند. بازی کاملا شبیه به بازی های ارکید شوتر کلاسیک می باشد و می توان حس نوستالژی بودن از ان را دریافت کرد.

نقد و بررسی بازی مهیج و بسیار محبوب Curved Space

در  کل  داستان بازی بسیار ساده روایت شده  وهیچگونه پیچیدگی خاصی را در بازی شاهد نیستیم.

گیم پلی بازی Curved Space

 

شاید این تصور  برای شما به وجود آید که مکانیک های گیم پلی ساده می باشد و به راحتی می توان به انجام بازی پرداخت. اما گیم پلی Curved Space بدین شکل نمی باشد و برای یادگیری بخش های مختلف به زمان نیاز است تا ماهر شوید. این موضوع به چالش بر انگیز کردن بازی بسیار کمک کرده است و گیمر راغب به انجام بازی می شود.

بازیکن هر چه در بازی پیشروی می کند  مراحل گیم پلی بازی سخت تر می شود و به همین دلیل نیاز است که بازیکن در بازی ماهر و حرفه ای شود. به بیانی ساده تر در مراحل بالاتر  با دشمنان و موجودات خطرناک تری رو به رو هستیم. حتی در لول های بالاتر  بازی  Curved Space مبارزه با Boss را نیز خواهیم داشت.

نقد و بررسی بازی مهیج و بسیار محبوب Curved Space

البته با پیشروی در داستان گیمر نیز به امکانات و سلاح های جدیدتری دسترسی پیدا خواهد کرد و این موضوع باعث می شود تا راحتتر دشمنان بازی را شکست داد.

بازی  Curved Space شامل سه خط داستانی متفاوت Arena، Survival و Endless متفاوت است که در ادامه این سه سیر را بررسی خواهیم کرد. این حالت ها هر کدام  از ویژگی های مختلفی برخوردار است که باعث جذاب تر شدن بازی می شود.

1-   حالت Arena

در این بخش از بازی Curved Space با 60 چالش مختلف مواجه هستیم که بازیکن باید به صورت تصادفی باید این مراحل را بگذارند. در واقع با Arena می توان هیجان چند برابر و متنوع را تجربه کرد.

2-  حالت  Survival

  دومین حالت از این  سیر داستانی ها Survival است. بازیکن در این بخش از بازی با موج زیادی از دشمنان رو به رو خواهد شد. گیمر در این حالت باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا زنده بماند و دشمنان خود را از پای در بیاورد.

3-   حالت Endless

 این بخش از بازی را سخت ترین حالت  این سه خط داستانی می باشد. بازیکن در این حالت با موج فوق العاده زیادی از دشمنان مواجه هستند که برای زنده ماندن و شکست این دشمنان با کار بسیار سختی مواجه می باشد. گیمر برای انجام این حالت از بازی  Curved Space باید به سطح بی نظیری از مهارت برسیم.

گرافیک بازی Curved Space

در بازی های با پلتفرم دو بعدی نباید انتظار زیادی از  گرافیک و جلوه های بصری بازی داشت  به هیمن دلیل بازی Curved Space نیز از گرافیک چندان بالای برخوردار  نیست و سازنده  تمرکز خود را بر روی گیم پلی بازی گذاشته است تا آن را به بهترین شکل ممکن طراحی کند.

جمع بندی

بازی Curved Space  از سبک بازی های  نوستالژی می باشد  و به همین دلیل بسیاری از افراد به این  بازی جذاب علاقه مند هستن. سازندگان این بازی با داستانی  ساده و گیم پلی جذاب برای بسیاری توانسته اند نظر بسیاری از گیمرها جلب کند. از بخش های فوق العاده این بازی می توان خط های داستانی Arena، Survival و Endless اشاره کرد.

 برای دانلود رایگان Curved Space و هزاران بازی کامپیوتر دیگر می توانید به سایت پی سی دی مراجعه کرده و بازی ها مدنظر خود را دانلود نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو