طرز تهیه رشمی کباب

رشمی کباب , طرز تهیه رشمی کباب , دستور پخت رشمی کباب هندی

رشمی کلمه هندی به معنای “ابریشم” است. این یک توضیح مناسب برای این کباب های مرغ بافت ابریشمی بافت، خوشمزه است که یک ظرف سنتی گلی است که در هند آماده شده است. این غذای سنتی مغول‌ هاست که در هند طبخ می ‌شود. وجه تسمیه آن به دلیل لعابیست که گوشت پس از خوابیدن در مواد می ‌اندازد. رشمی کباب نام خود را از شیرینی آبدار گوشتی که به شیرینی ها اضافه شده،گرفته است. گوشت این بافت را به لطف ماریناد که در آن خیس شده است، می ‌گیرد. دستور العمل بسیار ساده است، فقط باید اجازه داد که یک روز کامل برای مرغ به درستی مزه دار شود.

مواد لازم رشمی کباب
سینه مرغ خرد شده۳ عدد
گشنیز تازهنصف پیمانه
نعنای تازهیک چهارم پیمانه
فلفل سبز تند۳ عدد
آب لیمو تازه۱ عدد
نمکنوک قاشق چای خوری
سیر۲ قاشق چای خوری
زنجبیل رنده شده۲ قاشق چای خوری
ماست چکیدهنصف پیمانه
شیر خشک۴ قاشق چای خوری
روغن۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه رشمی کباب

مرحله اول

برای تهیه کباب خوشمزه و مخصوص رشمی به روش هندی در ابتدای کار، گشنیز را به همراه نعنای تازه، فلفل سبز تند، آب لیموی تازه و مقداری نمک را با هم درون غذا ساز یا میکسر می‌ ریزیم و چند پالس می زنیم تا پوره شود.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که اگر مواد به راحتی پوره شد که نیاز به کار خاصی نیست، ولی اگر مواد به خوبی پوره نشد، یک قاشق غذایخوری آب به مخلوط کن اضافه می‌ کنیم. سینه مرغ را به تکه های کوچک خرد می‌ کنیم.

مرحله سوم

سپس با سیر، زنجبیل رنده شده، ماست چکیده، شیر خشک، شکر قهوه ‌ای، نمک و سبزیجات پوره شده مخلوط می ‌کنیم و خوب ماساژ می ‌دهیم. حداقل دو ساعت و حداکثر یک شب در یخچال استراحت می ‌دهیم.

مرحله چهارم

بعد از استراحت و بیرون آوردن از یخچال، روغن را به مواد اضافه می ‌کنیم و خوب مخلوط می ‌کنیم و بعد به سیخ کشیده و روی منقل یا کباب پز یا داخل فر یا در تابه می ‌پزیم و همراه نان یا برنج سرو می‌ کنیم. کباب ها در هند داخل تندور یا تنور پخته می‌ شوند.

مرحله پنجم

مزه اصلی این غذا به تندی فلفل چیلی است. اگر شیرخشک در دسترس نبود می توان از خامه غلیظ هم استفاده کرد. اگر امکان کباب کردن روی منقل یا کباب پز باشد این کباب، با کتف مرغ هم خیلی عالی می‌ شود.