شهر زیر زمینی کاریز و جاذبه های تماشایی آن

شهر زیر زمینی کاریز و جاذبه های تماشایی آن


منبع: آرگا

75

1400/5/9

10:12


شهر زیر زمینی کاریز یکی از مجموعه های تفریحی و گردشگری در جزیره کیش است این شهر یک مجموعه تاریخی ارزشمند محسوب می شود که بعدها ب سرمای گذاری های شخصی ساخته شده است و به این شکل درآمده است در این شهر می توانید سقف های مرجانی، فسیل ها و آب های زیر زمینی را مشاهده کنید.

کیش یکی از جزایر توریستی پر جاذبه در جنوب ایران است این جزیره دیدنی جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است در سال های اخیر این منطقه به دلیل برخورداری از جذابیت های گوناگون خود به شهرت زیادی دست یافته است و به یکی از مناطق توریستی مهم در ایران تبدیل شده است. یکی از جاذبه های بسیار زیبا و خاص در شهر کیش شهر زیر زمینی کاریز است ین شهر زیر زمینی یک جاذبه فرهنگی جذاب و دیدنی است که شما بعد از بازدید از جاذبه های مدرن می توانید به این منطقه سفر کنید و از جذابیت های آن دیدن کنید. این شهر شهرت بسیار زیادی در شهر کیش دارد شما با وارد شدن به این شهز زیر زمینی می توانید تلفیقی از هنر و معماری ایرانی را مشاهده کنید این جزیره علاوه بر طبیعت زیبا و چشم نوازی که دارد می تواند جاذبه های فرهنگی زیادی نیز داشته باشد. این شهر ویژگی های جذابی دارد و نظیر آن را در هیچ جای دنیا نخواهید دید این شهر زیر زمینی با قدمت کهن خود نشان دهنده تبحر معماری یک ایرانی است که در این بخش با آن شنا می شوید.

شهر زیر زمینی کاریز:

این شهر شگفت انگیز برای گردشگران خارجی و داخلی اهمیت زیادی دارد این بنا قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد و عمق آن به ۱۶ متر می رسد این شهر در جزیره زیبای کیش واقع شده است و به یکی از جاذبه های تفریحی مشهور در این شهر تبدیل شده است. این شهر زیر زمینی یکی از مقاصد گردشگران است که هم جذابیت تاریخی و هم به یکی از مکان های دیدنی کیش شهرت دارد این بنا نمونه ای معماری های ماهرانه ایرانی است با وجود اینکه قدمت بنا بسیار طولانی نوع معماری خارق العاده ای دارد که در هیچ جای دنیا نظیر آن نیست. این بنا ویژگی های بسیار منحصر به فردی دارد که در این بخش با آن ها آشنا خواهید شد.

شهر کاریز در کیش

از ویژگی های مهم شهر زیر زمینی کاریز می توان به ساختارهای زیر زمینی مرجانی، هوای خنک، جریان آب شیرین، معماری جذاب و زیر زمینی بودن آن اشاره کرد با ورود به این بنا می توانید بخش های جذابی از آن را مشاهده کنید. سقف های مرجانی در این شهر زیر زمینی از شگفتی های آن محسوب می شود و این بنا را در شمار جاذبه های خارجی قرار داده است. در بخش هایی از این بنا فسیل های قدیمی و با قدمتی را مشاهده می کنید که بسیار ارزشمند هستند با دیدن چنین جاذبه های تاریخی می توانید چشم اندازهای بسیار زیبایی از این شهر را مشاهده کنید.

جاذبه هایی که در این شهر می بینید:

سنگ واره های این بنا بسیار قدیمی و ارزشمند هستند و یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر هستند این سنگ واره ها قدمتی ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون ساله دارند سقف های این بنا پوشیده از صدف های مرجانی است مرجان های دریایی که در سقف ها و دیوارهای این بنا می بینید زیبایی خاصی را به آن بخشده اند.

شهر زیر زمینی کیش

این سقف های مرجانی در کنار بسترهای دریایی آن زیبایی خاصی را به بنا بخشیده است قطر آب های این منطقه به ۷ متر می رسد این سقف ها دارای انواعی از صدف ها و مرجان ها هستند همچنین گونه هایی از آبزیان در این شهر دیده می شوند. برخی از این آبزیان به شکل فسیل هایی درآمده اند طبق تحقیقاتی که بر روی شهر زیر زمینی کاریز صورت گرفته است تعدای از فسیل های این بنا متعلق به ۵۷۰ میلیون سال پیش می باشند. این شهر دارای دو کاریز با دو رشته است که از مناطق باغو و صفین به این کاریز راه می یابند این رشته ها به مجموعه فرهنگی شهر می رسند.

این شهر ابتدا قنات هایی متعدد بوده است و تقیربا هیچ گونه جذابیتی برای گردشگران نداشته است به مرور زمان آب شیرین این منطقه توجه ساکنین را به خود جلب کرده است همچنین هوای خنک و مطبوع در این منطقه موجب شده تا این شهر جذابیت های زیادی داشته باشد. از سویی بافت های فسیلی، سنگ های مرجانی و قدمت این قنات ها موجب شده تا برخی از سرمایه گذاران به فکر ساخت و ساز یک بنای تفریحی در این مکان باشند.

این بنا در حال حاضر یک شهر باستانی با مجموعه ای از جذابیت های فرهنگی و تاریخی می باشد این بنا توسط مهندس حاجی حسینی ساخته شده است و سرمایخ گذار خصوصی این بنا این شخص بوده است که پس از بازگشت از آلمان و بررسی های مختلف بر روی این بنا توانست یک شهر باستانی ارزشمند احیا کند.

شهر زیر زمینی کاریز

تصفیه خانه آب طبیعی:

یکی از بخش های این شهر زیر زمینی تصفیه خانه آن است این آب ها که حاصل از بارندگی های فصلی می باشند در این مکان تصفیه می شوند علت تصفیه طبیعی این آب ها وجود مرجان هایی است که در طی مسیر قرار دارند و موجب تصفیه شدن آب ها می شوند جالب است بدانید که ساکنان این اطراف از این آب های تصفیه استفاده می کنند در دوره های قرن ۶ تا ۸ آب های این منطقه به کشورهای دیگر صادر می شده است زیرا بسیار با کیفیت و سالم بوده است و طرفداران زیادی در میان دیگر کشورها داشته است.

شهر زیر زمینی

شهر زیر زمینی کاریز یک مکان مناسب برای استراحت و تفریح شما می باشد هوای خنک و دائمی که در این شهر حاکم است بسیار مورد توجه است و یکی از مهم ترین ویژگی های آن محسوب می شود تقریبا در تمامی فصل های سال این شهر دارای آب و هوای مناسب است و فرقی ندارد شما چه فصلی به این منطقه سفر می کنید. وجود این های معتدل موجب شده است تا دمای مناسبی در این شهر وجود داشته باشد از این رو آب آشامیدنی آن همواره خنک و گوارا است.

برای بازدید از این شهر باید هزینه ورودی پرداخت کنید قیمت بلیط های آن برای هر نفر ۲۰ هزار تومان است شما می توانید همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب از این مجموعه زیبا بازدید نمایید این مجموعه یکی از مکان های دیدنی کیش برای گردشگران است و جذابیت های بسیار زیادی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو