گردنبند فروهر چیست؟ (قیمت + خرید مدلهای جدید)

گردنبند فروهر چیست؟ (قیمت + خرید مدلهای جدید)


منبع: دلگرم

243

1400/5/9

10:38


گردنبند فروهر چیست؟ (قیمت + خرید مدلهای جدید)

به طور کلی اگر بخواهیم به صورت خلاصه تمام متن را برای شما شرح دهیم باید گفت، در این مطلب درباره مدلهای جدید گردنبند طرح فروهر، نماد شناسی فروهر و همچنین انواع گردنبند مدل فروهر برای شما صحبت خواهیم کرد.

گردنبند ها یکی از مهمترین اکسسوری ها در بین خانم ها و آقایان هستند. این اکسسوری مشترک در بین خانم ها و آقایان در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. عمدتا طرح های مردانه با پلاک هستند یا فقط زنجیر دارند ولی طرح های گردنبند نقره زنانه بیشتر دارای نگین و پلاک هستند. گردنبند فروهر یکی از پرطرفدارترین گردنبندهای پلاک دار در بین هم خانم ها و هم آقایان به شمار می رود.

و اما فروهر نماد و نشانه چیست؟ چرا گردنبند فروهر اینقدر محبوب است؟

فر کیانی که به نماد فروهر معروف است، یکی از اصیل ترین نمادهای ایرانی است. این نماد در سنگ نبشته های بسیاری دیده می شود. فروهر نماد پادشاهی ایران باستان است و دارای دو بال که در راستای افقی قرار گرفته اند. اما در مورد اینکه فروهر با الهام از چه چیزی طراحی شده است و برای چه به کار می رود در بین تاریخ شناسان مورد مناقشه است.

بعضا گفته می شود که نماد اهورامزدا خدای یکتا است، بعضا مرد وسط نماد را پیامبر زرتشت می دانند و گاها هم می گویند که بخشی از اهورامزدا است. به هر حال چیزی که از همه اینها به صورت واحد برداشت می شود، این است که گردنبند فروهر یا نماد فروهر گویای یکتاپرستی ایرانیان در دوران هخامنشی و همچنین نماد اصیل پارسی است.

انواع گردنبند فروهر

گردنبند طرح فروهر در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود. اگر بخواهیم گردنبندهایی که تولید می شوند را از نظر دسته بندی جدا کنیم، باید چندین دسته بندی در نظر گرفته شود. مثلا تقسیم بندی از نظر جنس گردنبند، تقسیم بندی از نظر جنسیت گردنبند، تقسیم بندی از نظر طرح و غیره.

انواع جنس گردنبند طرح فروهر

اولین و با ارزش ترین جنس، طلا است:

یکی از معروف ترین و محبوب ترین گردنبندهای طرح فروهر، گردنبند طلای فروهر است. همانطور که می دانید طلا یکی از با ارزش ترین فلزات در جهان هستی به شمار می رود. بسیاری از اکسسوری های زنانه با استفاده از طلا ساخته می شوند. یکی از مهمترین مزیت هایی که طلا نسبت به دیگر فلزات دارد، این است که در مجاورت هوا زنگ نمی زند، تیره نمی شود و نرم و براق است.

رنگ طلایی آن سبب می شود که خیلی ها عاشق این جنس فلز شوند. البته اگرچه برخی از اکسسوری ها با روکش طلا موجود هستند، اما طلای اصل براقیت و درخشندگی قابل توجهی دارد که هیچکدام از طرح های آن نخواهند داشت.

هم اکنون گردنبند فروهر طلا از با ارزش ترین گردنبند های موجود به شمار می رود، چرا که هم مدل آن طرفداران بسیاری دارد و هم اینکه از جنس طلای با ارزش است.

انواع گردنبند فروهر

دومین جنس از نظر ارزش و محبوبیت، نقره است:

درست است که بعد از طلا پلاتین به عنوان یکی از با ارزش ترین فلزات در دنیا شناخته می شود، اما پلاتین کمتر در ساخت اکسسوری گردنبند به کار می رود. بعد از طلا، نقره به عنوان دومین فلز محبوب در ساخت جواهرات و علی الخصوص گردنبند مدل فروهر شناخته می شود و به کار می رود.

نقره نسبت به طلا ارزان تر است و همچنین آقایان بیشتر به جای طلا از نقره استفاده می کنند. چرا که برخی به خاطر عقاید شرعی و برخی هم به خاطر مسائل پزشکی، دوست ندارند که از طلا استفاده کنند. همچنین آقایان کمتر از خانم ها به اکسسوری های طلا اهمیت می دهند.

سومین جنس موجود در بازار، جنس استیل است:

استیل یکی از فلزهای کم ارزش تر نسبت به طلا و نقره است. قیمت استیل بسیار پایین تر از بقیه فلزاتی است که در ساخت جواهرات به کار گرفته می شوند. به همین دلیل اگر کسی می خواهد گردنبند ارزان طرح فروهر بخرد، می تواند از جنس استیل آن استفاده کند.

هم اکنون گردنبند فروهر استیل مردانه به یکی از ترندهای اینترنت تبدیل شده است و بسیاری از افراد به دنبال آن هستند، چون قیمت پایین تری دارد و در صورت گم شدن، دیگر دلسوزی بابت آن نخواهد داشت.

انواع گردنبند طرح فروهر از نظر جنسیت

گردنبندهای طرح فروهر هم در آقایان و هم در بین خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما آقایان و پسرها بیشتر تمایل به استفاده از گردنبند مدل فروهر دارند. هم اکنون در بازار بیشتر تولیدات گردنبند طرح فروهر، مختص آقایان است و کمتر مدل های زنانه آن پیدا می شود.

انواع گردنبند مدل فروهر از نظر طرح

گردنبندهای فروهر از نظر طرح به مدلهای مختلفی دسته بندی می شوند. مدل های محبوبی که در بین آقایان بسیار مقبول است، مدل های با زنجیر بلند می باشد. در بین خانم ها اما ظرافت طرح مهمتر از ارتفاع آن است. خانم ها اغلب دوست دارند گردنبندهای ظریف را به گردن خود بیندازند. همچنین پلاک یا همان طرح فروهر به کار رفته در برخی از مدلها داخل یک دایره قرار گرفته و در برخی مدلها هم بدون آن دیده می شود.

قیمت گردنبند فروهر

حالا که با انواع و اقسام گردنبندهای مدل فروهر آشنا شدیم، میخواهیم ببینیم که قیمت آن در بازار چند است؟ حقیقتا سخت ترین کار تعیین قیمت برای جواهرات است. در تعیین قیمت جواهرات باید عوامل بسیار زیادی را زیر ذره بین قرار داد تا فهمید که آیا قیمت عرضه شده، قیمت واقعی محصولات است یا خیر؟

قیمت گردنبند فروهر مردانه

عواملی که بر قیمت گردنبند طرح فروهر تاثیر گذار هستند، عبارتند از:

جنس به کار رفته در تولید گردنبند

عمده قیمت محصول به واسطه جنس محصول تعیین می شود. در قیمت گردنبند فروهر باید ببینیم که در ابتدا عنصر یا فلزی که در آن به کار رفته است چیست؟ همانطور که در بندهای قبلی هم به آن اشاره کردیم، با ارزش ترین و قیمتی ترین مواد اولیه ای که در تولید گردنبند می تواند به کار برود، طلا است.

پس اگر جنس مورد نظر طلا بود گران ترین جنس خواهد بود و باید در محدوده قیمتی بالای یک میلیون تومان به دنبال آن باشید. نقره به خاطر اینکه قیمت متعادل تری دارد، می توانید از بالای 300 هزار تومان آن را خریداری کنید که زیاد هم گران نیست.

اما اگر جنس استیل را خریدید، می تواند گاها زیر 100 هزار تومان نیز باشد.

البته شما باید یک سری اطلاعاتی درباره تشخیص نقره اصل داشته باشید تا بتوانید آن را از استیل تشخیص دهید.

جنس زنجیر گردنبند

جنس زنجیر هم مهم است. برخی از زنجیرهای گردنبند با استفاده از بافتنی طراحی شده اند و فقط پلاک از نقره یا طلا است. در بعضی از گردنبند ها هم از زنجیرهای متفرقه از پلاک استفاده می کنند تا اینگونه قیمت گردنبند کاهش پیدا کند.

وزن محصول

بعد از اینکه جنس محصول مشخص شد، باید آن را وزن کرد. وزن جنس به کار رفته تعیین کننده دیگر قیمت محصول خواهد بود. بر اساس همین وزن است که قیمت نهایی محصول هم تعیین می شود.

خرید اینترنتی گردنبند فروهر

اما گردنبند فروهر را از کجا بخریم؟ بهترین فروشگاه برای خرید گردنبند مردانه فروهر کجا است؟ مدلهای زنانه گردنبند طرح فروهر را از کجا پیدا کنیم؟

خرید اینترنتی گردنبند فروهر

اگر دوست دارید که از جدیدترین مدلهای گردنبند نقره خرید کنید، ما به شما فروشگاه اینترنتی زارنس را توصیه می کنیم. فروشگاه زارنس با بیش از 10 سال سابقه در زمینه فروش اینترنتی نقره و جواهرات هم اکنون به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی در سراسر کشور شناخته می شود.

از مزیت های مهم این فروشگاه اینترنتی این است که همه محصولات در این فروشگاه از تولید به مصرف هستند یعنی در کارگاه های بازرگانی به تولید می رسند و در اختیار مشتریان قرار می گیرند. این ویژگی چندین مزیت دارد، یکی اینکه قیمت محصولات با نازل ترین حد ممکن ارائه می شود و دومین مورد اینکه شما هر محصولی که بخرید با گارانتی اصالت و فاکتور فروش در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

در زارنس همه کارشناسان و متخصصان مشغول به کار هستند تا شما بتوانید به بهترین نحو خرید خود را انجام دهید و بهترین انتخاب خود را داشته باشید. همچنین اگر به دنبال تخفیف هستید، در زارنس بیش از 15 درصد تخفیف برای خرید گردنبند گذاشتند.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو