درباره ماساژ درمانی و فواید آن چه می دانید؟

درباره ماساژ درمانی و فواید آن چه می دانید؟


منبع: آرگا

208

1400/5/9

10:54


ماساژ درمانی کمک زیادی در از بین بردن درد های عضلانی و مفاصلی می کند و حس آرامش بخشی در وجود فرد ایجاد می کند و همچنین خستگی را که طی یک روز کاری ایجاد شده است را از بین می برد.

همه افراد بعد از اینکه کارهای روزانه خود را طی روز انجام می دهند، خستگی تمام بدنشان را می گیرد که بعضی از افراد برای از بین بردن این خستگی ناشی از یک روز کاری سخت به حمام می روند و برخی دیگر ترجیح می دهند بخوابند تا این خستگی رفع شود، اما افرادی هستند که برای از بین بردن این خستگی ها ماساژ می گیرند با ماساژ علاوه بر اینکه فرد احساس آرامش می کند بلکه نتایج مثبت دیگری را نیز به فرد می دهد، در واقع ماساژ را می توانید برای از بین بردن بیماری های شایع نیز استفاده کنید، در ادامه مطلب شما دوستان عزیز را بیشتر با فواید ماساژ درمانی آشنا خواهیم کرد، بنابراین اگر شما نیز در مورد لین موضوع اطلاعات کافی ندارید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

ماساژ درمانی چه مزیت هایی دارد؟

ماساژ باعث افزایش جریان خون می شود

تحقیقات نشان می دهد که ماساژ بدن در رفع بسیاری از دردها بسیار موثر می باشد از جمله کمر درد و سر درد با ماساژ دادن مغز آندورفین تولید می کند و همین امر باعث افزایش اعتماد به نفس در وجود بیمار می شود، ماساژ در گذشته بین ایرانی ها، یونانی ها و ژاپنی ها رایج بوده است امروز نیز از ماساژ به شکل گسترده ای استفاده می کنند و در رفع درد ها عضلانی و مفصلی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است و همچنین در توان بخشی و باز توانی بیماری های مختلف نیز به کار می رود. البته همانطور که ماساژ بسیار مفید است ممکن است عوارضی را نیز به همراه داشته باشد مثلا امکان انتقال بیماری های عفونی مانند زگیل، تبخال، از این طریق به فرد منتقل شود، بنابراین برای انجام این کار با خود ملحفه و وسایل شخصی به همراه داشته باشید و افرادی که بیماری های پوستی مانند قارچ، تبخال و یا حتی بیماری های انگلی دارند بهتر است از ماساژ خودداری کنند، زیرا اینکار نه تنها تاثیری در بهبودی شان ندارد بلکه باعث می شود بیماری شان به دیگران نیز منتقل شود. ماساژور ها نیز باید از دستکش های یک بار مصرف و استریل استفاده کنند هرچند انجام دادن این کار با دستکش سخت می باشد اما رعایت بهداشت بسیار مهم است.

فواید ماساژ

افزایش گردش خون: هنگامی که بدن دچار یک بیماری می شود گردش خون دچار مشکل می شود که با ماساژ دادن، گردش خون افزایش می یابد و در نتیجه به داشتن پوستی بهتر و رشد سلول ها در بدن کمک زیادی می کند.

ماساژ درمانی

بهبود آسیب های حرکتی: بعضی از افراد به دلیل شغلی که دارند تحرک ندارند در نتیجه دچار بیماری های حرکتی و عضلانی می شوند، بنابراین این بیماری گردن،کمر و دست و پاهایشان را درگیر می کند که با ماساژ می توانید ریشه این درد را پیدا کنید و به رفع آن بپردازید.

ماساژ دادن در قدیم نیز رایج بوده است.

 کاهش اضطراب: در بعضی از افراد اضطراب های ناشی از استرس های شغلی و یا مشکلات روزمره و… بوجود می آید که با ماساژ سطح ترشح هورمون های استرس کاهش می یابد.

کاهش کمردرد: یکی از شایع ترین درد ها در بین سالمندان کمردرد می باشد که با روش ماساژ دادن می توانید کمر درد را از بین ببرید و این روش حتی از طب سوزنی نیز موثرتر می باشد.

کاهش درد مفاصل: داشتن درد مفاصل در بین همه افراد چه در سن جوانی و چه پیری بسیار شایع است که با ماساژ دادن منظم درد مفاصل کاهش می یابد.

کاهش سر درد: ماساژ مداوم کمک زیادی در از بین بردن سردرد چه در سطح پایین و چه در سطح میگرن های عصبی می کند.

فواید کلی ماساژ

همانطور که می دانید ماساژ فواید بسیار زیادی برای بدن دارد و نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند که فواید آن بر سلامت بدن عبارتند از :

  • افزایش سیستم دفاعی بدن
  • درمان افسردگی
  • داشتن چهره ای شاب همراه با پوستی صاف
  • کاهش درد ایمان
  • بهبود درد های زنانه
  • افزایش تمرکز
  • بهبود زخم ها

بررسی عوارض ماساژ

اگر چه ماساژ در صورتی که با کمک درمانگران ماهر انجام شود به نسبت دیگر روش های درمان ریسک کمتری دارد اما باز هم این نوع روش درمان نیز همراه با عوارضی است که عبارتند از :

  • حساسیت پوستی و آلرژی به روغن های ماساژ
  • درد های موقتی
  • کبودی
  • ورم
  • احساس ناراحتی و کوفتگی

بررسی عوارض ماساژ

نکاتی که در مورد ماساژ باید بدانید

۱. افرادی که از اختلالات انعقاد خون رنج می برند تعداد پلاکت های خون آن ها کم می باشد و آن دسته از افرادی که دارو های رقیق کننده خون مانند وارفارین استفاده می کنند باید از انجام ماساژ های شدید اجتناب نمایید.

۲. از ماساژ دادن قسمت هایی از بدن که دچار شکستگی، زخم باز، عفونت های پوستی و یا استخوان ضعیف هستند و با عمل جراحی انجام داده اید خودداری نمایید.

۳. افرادی که از داشتن سرطان رنج می برند پیش از اقدام به ماساژ باید در رابطه با این موضوع با پزشک مشورت نمایند زیرا، هر نوع فشار مستقیم بر روی تومور ها معمولا با عوارضی همراه خواهد بود.

۴. خانم هایی که در دوران بارداری به سر می برند پیش از انجام ماساژ باید با پزشک خود مشورت نمایند.

نکات ایمنی در حین ماساژ

امیدواریم از مطالب گفته شده در مورد ماساژ درمانی لذت برده باشید جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه سلامت می توانید با مجله اینترنتی آرگا همراه باشید، جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو