راهنمای انتخاب سایز انگشتر زنانه و مردانه

راهنمای انتخاب سایز انگشتر زنانه و مردانه


منبع: آرگا

218

1400/5/9

12:10


توجه داشته باشید که انتخاب سایز انگشتر یا حلقه چندان کار سخت و پیچیده ای نیست و شما می توانید با مطالعه این مطلب با روش های مختلف انتخاب سایز و همچنین نکات مربوط به آن آشنا شوید با ما همراه باشید.

به طور کلی انتخاب سایز انگشتر مورد نظر با توجه به زمان روز و همچنین آب و هوا متفاوت خواهد بود و معمولا توصیه می شود که در تایم های خاصی از روز اقدام به خرید غیر حضوری انگشتر نمایید تا بتوانید انتخابی ایده آل داشته باشید.

آشنایی با چگونگی انتخاب سایز انگشتر

بهتر است بدانید که انگشتر ها نیز مانند لباس دارای سایز های مختلفی هستند که دانستن آن باعث راحت تر بودن شما در زمان خرید و انتخاب انگشتر خواهد شد و شما با دانستن روش های انتخاب سایز می توانید خودتان در خانه سایز هر کدام از انگشت های خود را به دست بیاورید. در واقع دانستن سایز انگشتر و حلقه تنها زمانی اهمیت پیدا می کند که بخواهید به صورت اینترنتی حلقه یا انگشتر خریداری نمایید زیرا در خرید حضوری به راحتی با استفاده وسایلی که طلافروشان در اختیار شما قرار می دهند یا حتی با پوشیدن خود انگشتر می توانید سایز دقیق خود را تهیه نمایید اما زمانی که قصد انجام خرید اینترنتی دارید ماجرا متفاوت خواهد بود. پس از اینکه در مورد روش های تعیین سایز انگشتر صحبت کنیم به بیان نکاتی خواهیم پرداخت که رعایت آن ها در زمان اندازه گیری ضروری است و چنانچه از این نکات فارغ شوید احتمال دارد سایزی که انتخاب می کنید اشتباه باشد و مسئولیت اش بر عهده خودتان خواهد بود. حتی اگر فروشگاه حاضر به تعویض انگشتر شود هزینه برگرداندن و ارسال مجدد بر عهده خود شما خواهد بود و از لحاظ زمانی هم حسابی معطب می شوید پس لازم است تا به دقت به این نکات دقت نمایید:

چگونگی انتخاب سایز انگشتر

  • انگشتر انتخابی باید در انگشت شما راحت باشد نه به این معنا که یک انگشتر گشاد بخرید و به راحتی از برآمدگی انگشتتان عبور کند بلکه باید انگشتری را تهیه کنید که هم به انگشت ها فشار نیاورد و هم آنقدر تنگ باشد که از انگشتتان نیافتد.
  • بهتر است سایز انگشت خود را در هوای گرم و سمت عصر یا شب اندازه گیری کنید زیرا در این زمان سایز انگشت به اندازه واقعی آن بسیار نزدیک خواهد بود.
  • وقتی که دستان شما سرد است اندازه گیری سایز انگشتر اشتباه خواهد بود زیرا در این حالت فشار خون کمتر از حالت طبیعی است و سایز انگشت کوچک تر از اندازه اصلی خود می باشد.
  • برای داشتن اطمینان بیشتر از سایز انگشتر و حلقه می توانید اندازه گیری را تا سه مرتبه تکرار نمایید زیرا با انجام این کار ضریب خطا به صفر می رسد و می توانید یک خرید مطمئن داشته باشید. اما اگر باز هم شک داشتید یا سایز های میانی را به دست آوردید بزرگ ترین سایز اندازه گیری شده را سفارش دهید.
  • دقت داشته باشید که باید اندازه گیری سایز را برای انگشتی انجام دهید که می خواهید انتخاب انگشتر را برای آن خریداری نمایید.

راه های مختلف اندازه گیری انگشت

روش های اندازه گیری سایز:

همانطور که متوجه شدید برای اندازه گیری سایز انگشتر یا حلقه روش های متعددی وجود دارد که در ادامه سعی داریم به بیان برخی از آن ها بپردازیم:

استفاده از ابزار تعیین سایز انگشت:

چنانچه تاکنون به صورت حضوری انگشتر طلا خریداری کرده باشید مسلما دیده اید طلافروشان از یک دسته حلقه با سایز های مختلف استفاده می کنند تا سایز انگشت شما را به صورت دقیق اندازه گیری کنند. نام این ابزار میل نمره انگشتر است که دقیق ترین راه برای تشخیص سایز انگشتر و حلقه خواهد بود. همچنین نوع دیگری از ابزار از یک نوار مندرج و یک کمربندی برای تعیین اندازه انگشت استفاده می کنند و به صراحت می توان گفت که این ابزار اندازه گیری به راحتی قابل تهیه است و مطمئن ترین راه برای اندازه گیری سایز انگشت خواهد بود. همچنین مزیت استفاده از این روش این است که شما با استفاده از آن حتی می توانید سایز انگشت کودکان را هم اندازه گیری کنید برای خرید طلای کودک از آن استفاده نمایید. با این وجود اگر به این ابزار دسترسی ندارید می توانید از سایر روش های بیان شده استفاده نمایید.

اصول انتخاب انگشت سایز مناسب

اندازه گیری سایز انگشت:

از دسته روش های ساده می توان به اندازه گیری سایز انگشت اشاره کرد که برای انجام این کار می توانید از یک نوار کاغذی یا یک تکه نخ استفاده کنید. در ابتدا یک نخ غیر کشی یا یک نوار کاغذی با طول حدودی پانزده سانتی متر و عرض یک سانتی متر انتخاب نمایید. همچنین می توانید از پارچه یا متر پلاستیکی نیز استفاده نمایید. توصیه می شود که نوار را در نزدیک برجستگی انگشت خود قرار دهید چرا که ضخیم ترین بخش انگشت شماست و اگر انگشتر از آن عبور نکند دیگر برایتان کارایی نخواهد داشت. از آنجایی که داخل کردن و درآوردن انگشتر نباید یک کار طاقت فرسا و دردناک باشد هنگام اندازه گیری نوار را خیلی محکم به انگشت خود نچسبانید بلکه آن را کامل معمولی بگیرید زیرا انگشتر باید در انگشت شما به گونه ای نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد باشد. توصیه می شود که این کار را حتما بر روی انگشتی انجام دهید که می خواهید برای آن انگشتر خریداری کنید برای مثال اگر قصد دارید یک انگشتر نامزدی برای دست چپ خود تهیه کنید باید دقیقا سایز انگشت حلقه دست چپ را اندازه بگیرید. پس از اینکه نخ یا نوار کاغذی را دور انگشت پیچیدید قسمتی از آن را که دوباره به ابتدا رسید علامت بزنید و چنانچه از متر استفاده می کنید کافی است تنها عدد آن را بخاطر بسپارید و بعد با استفاده از خط کش یا متر سایز آن را اندازه گیری کنید. بهتر است بدانید که برخی طلافروشان از سیستم اندازه گیری دیگری برای سایز انگشت استفاده می کنند که این سیستم سایز منهای عدد ۵ سایز نهایی انگشتر را مشخص خواهد کرد.

استفاده از یک انگشتر دیگر:

توصیه می شود انگشتری را انتخاب نمایید که مناسب همان انگشتی است که می خواهید برای آن انگشتر تهیه کنید. توجه داشته باشید که حتی سایز انگشت یکسان در دست راست و چپ کمی با هم متفاوت است و به همین خاطر ضروری است دقیقا انگشت مورد نظر خود را اندازه بگیرید. توصیه می شود که قطر داخل انگشتر را اندازه گیری کنید و با استفاده از چارت های تعیین سایز انگشت که در اینترنت وجود دارد سایز آن را به دست بیاورید. برای استفاده از این روش بایستی انگشتر را روی دایره های کاغذ قرار دهید تا بتوانید از سایز انگشت خود مطئن شوید.چنانچه سایز انگشتان چیزی بین دو استاندارد است توصیه می شود که حتما سایز بزرگ تر را انتخاب کنید برای مثال اگر سایز انگشتتان چیزی بین ۵.۵ و ۶ است انگشتری با سایز ۶ انتخاب درستی خواهد بود.

نکات مهم در مورد انتخاب انگشتر

نکات مهم در مورد سایز حلقه یا انگشتر:

بهر است بدانید که سایز انگشتر برای زنان معمولا بین ۳ الی ۹ است اما رایج ترین سایز آن ۶ تا ۶.۵ خواهد بود که به همین منظور اگر قصد دارید برای کسی انگشتر هدیه بگیرید اما سایز او را نمی دانید اگر انگشتان ظریفی دارد سایز ۶ و اگر کمی تپل است سایز ۶.۵ احتمالا برایش مناسب خواهد بود.

معمولا انگشتر هایی که دارای پایه حلقه یا اصطلاحا رکاب عریض تر هستند از انگشتر هایی با همان سایز که پایه حلقه ظریفی دارند تنگ تر خواهند بود و به همین منظور اگر قصد دارید سایز انگشتر خود را با استفاده از یک انگشتر دیگر اندازه گیریکنید بهتر است انگشتری را انتخاب نمایید که به مدل مورد نظرتان نزدیک تر باشد.

به طور کلی سایز انگشتر برای مردان معمولا بین ۸ تا ۱۴ است اما رایج ترین سایز آن بین ۹ الی ۱۰ خواهد بود.

چنانچه می خواهید برای فردی انگشتر هدیه بخرید بهترین راه این است که از مادر، خواهر یا دوست صمیمی اش درباره سایز انگشتر او سوال کنید حتی می توانید از آن ها بخواهید یکی از انگشترهایش را به شما قرص بدهند تا اندازه دقیق آن را در بیاورید.

توجه داشته باشید که سایز انگشتر دست اصلی شما که با آن می نویسید معمولا نیم سایز بیشتر از دست دیگر است.

کشور های مختلف استاندارد های مختلفی را برای سایز انگشت در نظر گرفته اند و ممکن است در هر کشوری این استانداردها متفاوت باشد.

همانطور که می دانید سایز انگشت به مرور زمان تغییر می کند و اگر انگشترتان تنگ یا گشاد شد می توانید آن را نزد طلاساز یا نقره ساز ببرید و از ان ها بخواهید تا سایز انگشتر را تغییر دهند.

اصول مهم در مورد انتخاب سایز حلقه

همچنین در ادامه پیشنهاد می شود که با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب مختلف انتخاب مدل انگشتر طلا و همچنین مطلب چگونگی ست کردن زیورآلات نیز آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو