بهترین راهکار برای نرم و لطیف کردن حوله های خشک و زبر

بهترین راهکار برای نرم و لطیف کردن حوله های خشک و زبر


منبع: دلگرم

151

1400/5/9

12:42


بهترین راهکار برای نرم و لطیف کردن حوله های خشک و زبر

چگونه حوله ای نرم و خوشبو داشته باشیم؟

به گزارش دلگرم : هیچ کدام از ما دوست نداریم هنگامی که از حمام بیرون آمدیم خود را با حوله زبر و خشن خشک کنیم. شاید تعجب کنید که چگونه حوله به این نرمی و مخملی انقدر زبر و خشن شده است.

دلیلش چیست؟ دلیلش تنها یک چیز می تواند باشد و آن هم باقی مانده های پودر ماشین لباسشویی روی حوله هاست. بزرگ ترین اشتباه هنگام شستشوی لباس ها و به خصوص حوله ها استفاده از پودر زیاد است. اکنون ترفندی برای از بین بردن تمام باقیمانده های پودر روی حوله به شما یاد می دهم.

هنگام شستشو مقداری سرکه سفید روی لباس ها بریزید. با این کار هم آب و انرژی کمتری برای شستشوی لباس ها مصرف می کنید و هم لطافت را به لباس ها برمی گردانید. حتی لباس های دیگری که در کنار حوله ها می شویید دیگر پرز نمی گیریند.

اولین چیزی که بعد از یک روز سخت کاری بدن شما طلب می کند، یک دوش آب گرم و پوشیدن یک حوله ی نرم و خوشبو می باشد. استفاده از حوله های نرم و خوشبو بسیار لذت بخش است و انرژی مضاعفی به شما می دهد. حال تصور کنید اگر حوله ی شما زبر و بوی نا بدهد، چه احساسی به شما دست می دهد.

کاملا طبیعی است که حوله بعد از استفاده مکرر به مرور زبر شده و بوی ناخوشایندی به خود می گیرند. البته با چندین ترفند می توان نرمی را به سطح کرکی فرسوده ترین حوله ها نیز بازگرداند.

راهکارهای داشتن حوله نرم و خوش بو

شستن حوله های زبر و خشک با این ترفندها

ترفندهای موثر برای داشتن حوله هایی نرم و خوشبو

1- عادات لباسشویی خود را تغییر دهید.

از مواد شوینده کمتری استفاده کنید. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود یک حوله کرکی و نرم، زبر و سفت شود. استفاده بیش از حد از مواد شوینده، یکی از دلایل مهم زبری حوله می باشد. با گذشت زمان، مواد شیمیایی موجود در مواد شوینده می توانند در فیبرهای حوله باقی مانده و آنها را سفت و زبر کنند.

برای جلوگیری از این امر کافیست از مواد شوینده کمتر از حد معمول استفاده کنید. این کار باعث می شود تا دستگاه لباسشویی با هر چرخه شستشو باقیمانده مواد شوینده را پاک کند.

بهتر است مواد شوینده را در کمی آب حل کرده و سپس در جایگاه مخصوص لباسشویی بریزید. به این ترتیب مواد شوینده راحتر در بین حوله ها نفوذ کرده و گلوله گلوله نمی شوند.اصلا نگران نباشید. استفاده کم مواد شوینده، علاوه بر صرفه جویی در هزینه، حوله های شما را نیز به خوبی تمیز می کند.

2- فضای داخل لباسشویی را پر نکنید.

سعی کنید فضای لباسشویی را پر نکنید تا آب براحتی در بین لباس ها جریان پیدا کند. اگر می خواهید حوله هایی نرم داشته باشید، بهتر است حوله ها را به تنهایی و تعداد کم برای شستشو به داخل لباسشویی بیندازید تا شستشو و ابکشی به طور صحیح انجام شود.اگر احیانا فضای لباسشویی کاملا پر شد، لازم است تا برای اینکه مواد شوینده در بین الیاف حوله باقی نماند، گزینه ابکشی را تکرار کنید.

حتماً بخوانید:

لیست قیمت حوله کودک

لیست قیمت حوله کودک

در این بخش قیمت انواع حوله کودک (پالتویی، چند تیکه، شنلی، ساده، کلاه دار، ست) شامل برندهای، : ایران حوله تبریز، ماماس و پاپاس، فور لایف، مادرکر، بی…

3- از یک شستشوی گرم (و یک شستشوی سرد) استفاده کنید.

اگر ماشین لباسشویی شما امکان تنظیم دمای شستشو و شستشوی مختلف را به شما می دهد، از یک شستشوی گرم و به دنبال آن یک چرخه شستشوی سرد استفاده کنید. آب گرم فیبرهای حوله را شل می کند و به از بین بردن کثیفی، ذرات پودر لباسشویی و صابون که باعث ایجاد سفتی می شوند، کمک می کند و آب شستشوی سرد باعث می شود که الیاف حوله ها منقبض شوند.

حتما قبل از شستن برچسب مراقبت روی حوله های رنگی را بررسی کنید. بیشتر حوله های سفید در برابر شستشوی گرم ایمن هستند، اما آب گرم می تواند حوله های رنگی را محو کند.

راه های نرم و لطیف کردن حوله ها

4- از نرم کننده ها استفاده کنید.

بهتر است از نرم‌کننده‌ لباس در حین آبکشی حوله‌هایتان استفاده کنید. نرم‌کننده‌ها باعث نرم‌تر شدن الیاف حوله می‌شوند و در نتیجه حوله‌هایی که با نرم‌کننده آبکشی می‌شوند، با پوست‌تان مهربان‌تر خواهند بود. علاوه بر این، نرم‌کننده از پوسیدگی زودهنگام الیاف حوله‌ها هم جلوگیری کرده، عمرشان را افزایش می دهد.

5- از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید.

اگر می خواهید حوله ای نرم و بدون بد داشته باشید، از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین و سرکه گزینه ای مناسب به جای نرم کننده ها می باشد. کمی جوش شیرین را با حوله های خود در داخل لباسشویی بریزید. جوش شیرین باعث شل شدن الیاف موجود در حوله، تمیز کردن هرگونه کثیفی اضافی و نرمی حوله می شود.

همچنین، جوش شیرین یک ماده پاک کننده عالی بو است بنابراین اگر می خواهید یک حوله نرم و بدون بو داشته باشید، جوش شیرین و سرکه راز آن است. سعی کنید حدود یک فنجان سرکه سفید را به حوله های در حال شستشو اضافه کنید. سرکه به دلیل خاصیتش علاوه براینکه به تمیز کردن و در عین حال نرم کردن حوله های شما کمک می کند، میزان جذب آب رد حوله ها را افزایش می دهد.

حتماً بخوانید:

بهترین روش شستشوی حوله چیست ؟

بهترین روش شستشوی حوله چیست ؟

حوله ها از حساس ترین البسه هایی هستند که همه ما روزانه از آن استفاده می کنیم اما این استفاده روزانه نیاز به مراقبت و نگهداری نیز دارد به عنوان مثال…

6- در خشک کن خود از توپ تنیس استفاده کنید.

یکی از راه های نرم کردن حوله های زبر و سفت ، استفاده از یک یا دو توپ تنیس در هنگام خشک کردن حوله ها می باشد. همزمان با چرخش دستگاه برای خشک کردن، توپ ها نیز با حوله ها گردش می کنند و به تدریج حوله های شما را نرم می کنند. بعد از شستشو حوله ها را به خوبی تکان دهید و آنها را روی بند آویزان کنید.

فراموش نکنید حوله های گرم و خوشبو در کنار لوازم جانبی مانند کابینت روشویی، کابین دوردوشی، وان، توالت فرنگی و ... از وسایل ضروری و کاربردی حمام و سرویس بهداشتی محسوب می شود و نمی توان آنها را نادیده گرفت.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو