نقد فیلم گشت و گذار در جنگل - Jungle Cruise

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

دواین جانسون که هم اکنون پول‌سازترین بازیگر هالیوود به شمار می‌رود، بازیگر نقش اصلی فیلم است. امیلی بلانت هم که اخیراً «یک مکان ثابت 2» با بازی او به اکران درآمده، دیگر ستاره فیلم است. برخی از بازیگران شناخته شده از جمله پُل جیاماتی هم حضور بسیار کوتاهی در فیلم دارند.

داستان فیلم درباره چیست؟

لیلی (امیلی بلانت) در پی یافتن حقیقت درباره افسانه‌ای قدیمی به نام اشک‌های شفابخش است که توانایی درمان دارد. او در این راه، سر از آمازون درمی‌آورد و با یک ناخدا به نام فرانک (دواین جانسون) مواجه می‌شود که باید او را در مسیر رودخانه به مقصد برساند اما ...

کارگردان کیست؟

جائوم کولت سرا که نیمی از فیلم‌هایی که کارگردانی کرده با بازی لیام نیسن ساخته شده است. از جمله فیلم‌های وی «Non-Stop» ، «Run All Night» و «Unknown» هستند.

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

«گشت‌وگذار در جنگل» صحنه‌های جنسی ندارد و کمدی - اکشن است. عشقی هم که در فیلم بیان می‌شود کلاسیک است و خطری ندارد!

نقد فیلم گشت و گذار در جنگل - Jungle Cruise

نکات مثبت فیلم؟

ترکیب امیلی بلانت و دواین جانسون تا حد زیادی جواب داده است. شیمی مناسبی بین این دو برقرار است و شوخی‌های کلامی میانشان هم تا حد زیادی مخاطب را می‌خنداند.

حدود 3 دهه از انتشار قطعه موسیقی Nothing else Matters از گروه متالیکا می‌گذرد و استفاده از آن به‌عنوان بخشی از موسیقی متن فیلم، روح ویژه‌ای به داستان بخشیده است.

جلوه‌های ویژه «گشت‌وگذار در جنگل» راضی‌کننده است.

نکات منفی فیلم؟

فیلمنامه نمی‌تواند بر موضوع اصلی که روایت می‌کند متمرکز باشد. قصه گاهی درباره یافتن اشک شفابخش است، گاهی درباره عشق و گاهی درباره احترام به طبیعت.

شخصیت‌های منفی داستان کاملاً نادان هستند و همین مسئله باعث می‌شود تا مخاطب آن ها را جدی نگیرد. حضور آلمان‌ها با آن شکل و شمایل کمیک، خیلی ایده جالبی نبوده است.

متأسفانه شخصیت‌های نفرین شده فیلم هم وضعیت بهتری از آلمانی‌ها ندارند. آن ها سرگردان و گیج هستند و فیلم هم برای افزودن هیجان به قصه به‌صورت مقطعی از آن ها استفاده می‌کند.

استفاده اجباری و قراردادی از موضوع همجنس‌گرایی در فیلم «Jungle Cruise» عجیب و غیرقابل‌قبول است.

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

سابقه درخشان دیزنی در ساخت فیلم‌های ماجراجویی و البته حضور دواین جانسون و امیلی بلانت در نقش‌های اصلی.

نقد فیلم گشت و گذار در جنگل - Jungle Cruise

حرف آخر:          

«Jungle Cruise» چیزی مابین «ایندیانا جونز» و دزدان دریایی کارائیب است با این تفاوت که هیچ ویژگی اورجینالی که بتواند اثر را متمایز کند در خود ندارد. بامزگی دواین جانسون و شیمی نسبتاً خوبی که میان او و امیلی بلانت برقرار شده، مهم‌ترین عامل موفقیت «گشت‌وگذار در جنگل» محسوب می‌شود اما به جز آن، تماشای فیلم فقط به‌یک‌بار دیدنش می‌ارزد نه بیشتر.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید