مدیر پردیس آزادی: مستندها از ۶۰ درصد فیلم‌های سینمایی جذاب‌ترند | پلتفرم‌ها هرگز نمی‌توانند جای سینما را بگیرند

92

1400/5/9

15:16


مدیر پردیس سینمایی آزادی می‌گوید: اغلب بدنه سینماداران نگاهی کهنه به مقوله اکران و جذب مخاطب دارند و امروز اکران آثار مستند در سینمای جهان با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه می‌شود.

مدیر پردیس آزادی: مستندها از ۶۰ درصد فیلم‌های سینمایی جذاب‌ترند | پلتفرم‌ها هرگز نمی‌توانند جای سینما را بگیرند

گروه سینمایی هنرآنلاین:  سجاد نوروزی مدیر پردیس سینمایی آزادی گفت: بسیاری از مستندهایی که تولید می‌شود از ۶۰ درصد فیلم های سینمایی که در سینماها اکران می‌شوند جذاب‌تر و باکیفیت‌ترند اما اغلب بدنه سینماداری و فعالان بخش توزیع و اکران، نگاهی کهنه و از مد افتاده به مقوله اکران و جذب مخاطب دارند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: برای اکران مستندها در سینما نیاز به شناخت بازار، اطلاع‌رسانی و تبلیغات است. نمی‌شود با مناسبات و تجربه‌های دهه ۶۰ و ۷۰ سینمای امروز را اداره و مخاطب جذب کرد. مستندهایی از جنس «بزم رزم» فیلم‌هایی باکیفیت و جذاب هستند که می‌توانند روی پرده بروند و مخاطب بالا داشته باشند. البته منظور از مخاطب بالا، آن ارقام و اعدادی نیست که در سینمای تجاری و عامه‌پسند وجود دارد.

مدیر پردیس سینمایی آزادی افزود: در جهان مستندهایی که برای مخاطب جذاب هستند، جنجالی و پرفروش شده و از آنها استقبال می‌شود. مستندهای مایکل مور معمولا پرمخاطب هستند، مستند «بولینگ برای کلمباین» از پرفروش‌های گیشه سینماهای آمریکا بود. در ایران هم ما نمونه‌هایی داریم که در صورت اکران مناسب و اطلاع رسانی درست و تبلیغات، می‌توانند پرفروش باشند.

نوروزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نمایش آنلاین مستندها در کنار اکران آنها در سینما، یک راهکار برای جذب مخاطب و معرفی سینمای مستند به مردم است. معتقدم، هرگز پلتفرم‌ها جای سینما و فیلم دیدن در سالن را نمی‌گیرند. در شرایط فعلی و در فضایی که شیوع ویروس کرونا ادامه دارد، سالن‌ها خالی هستند اما فیلم دیدن در سینما کهنه نخواهد شد و پس از بازگشت به شرایط عادی، فیلم دیدن در سینما اولویت اول خواهد بود.

این فعال رسانه‌ای در پایان بیان کرد: سینمای مستند در ذات خود، واجد ارزش است. توجه به اکران و نمایش آثار مستند رواج سینمایی است که پیوند با اندیشه، فرهنگ و هنر دارد و ارزشمند است. این سینما برخلاف اظهارنظرهای اشتباه، مخاطب دارد اما معمولا اطلاع رسانی و تبلیغات درست برای جذب این گروه از مخاطبان در زمان اکران فیلم‌ها کمرنگ است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو