برای ادامه حیات بدن به این اسید چرب نیاز دارید

75

1400/5/9

15:45


مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: امگا 3 عوارض عصبی ناشی از دیابت را کاهش می دهد همچنین طبق بررسی‌ها، مکمل این اسید چرب، پیشرفت ام‌اس را کند می‌کند.

برای ادامه حیات بدن به این اسید چرب نیاز دارید

به گزارش بهداشت نیوز،  نسرین علیزاده افزود: امگا 3 تأثیر مثبتی در روند درمان میگرن، استرس، تنش‌های عصبی و افسردگی دارد، گفت: اگر روزانه 2 گرم امگا 3 خالص به بیماران مبتلا به میگرن داده شود، در برخی موارد میگرن آن ها کنترل می‌شود.

وی عنوان کرد: امگا 3 نه تنها در پیشگیری از برخی سرطان ها و بیماری‌های قلبی بلکه در کاهش عوارض شیمی‌درمانی نیز موثر است بنابراین مصرف امگا 3 در بیماران مبتلا به سرطان پستان به خصوص بیمارانی که تحت شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند و دچار اختلال‌های عصبی هستند و اعصاب دست و پای آن‌ها دچار گزگز و درد شدید می‌شود، مفید است.

علیزاده ادامه داد: امگا 3 عوارض عصبی ناشی از دیابت را کاهش می دهد همچنین طبق بررسی‌ها، مکمل این اسید چرب، پیشرفت ام‌اس را کند می‌کند.

وی با اشاره به اینکه منابع حیوانی و گیاهی متعددی حاوی اسیدهای چرب هستند، گفت: بهترین منابع اسید چرب امگا 3 در انواع ماهی و آبزیان از جمله ماهی آزاد، قزل‌آلا، تن، اسقومری و شاه‌ماهی، تخم کدو، تخم کتان و گردو وجود دارد.

علیزاده خاطرنشان کرد: در گیاهان نیز روغن‌های سویا، زیتون، کانولا، سبوس برنج، فندق و کنجد حاوی امگا 3 هستند همچنین علاوه بر این موارد، مواد غذایی غنی‌شده با امگا 3 مانند برخی از نان‌ها، آب‌میوه‌ها، روغن‌ها و تخم‌مرغ مورد توصیه متخصصان تغذیه است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو