هشدار برای استفاده طولانی مدت از صابون روی پوست

هشدار برای استفاده طولانی مدت از صابون روی پوست


منبع: دلگرم

129

1400/5/9

16:43


هشدار برای استفاده طولانی مدت از صابون روی پوست

عوارض شستشوی زیاد بدن با صابون

به گزارش دلگرم : افراد برای شستشوی صورت از روش های مختلفی استفاده می نمایند اما از قدیم استفاده از صابون برای شستن صورت مرسوم می باشد اما بد نیست بدانید آیا صابون برای پوست مضر است . در ادامه همراه با دلگرم شوید تا با عوارض صابون بر پوست بیشتر آشنا شوید.

بسیاری افراد هنگام بیدار شدن از خواب در صبح عادت دارند صورتشان را با صابون بشویند. اگر شما نیز جزء این دسته افراد هستید به شما توصیه می‌کنیم که این کار را ترک کنید. صابون و سایر شوینده‌ها دارای موادی هستند که می‌تواند به پوست آسیب برساند و استفاده طولانی مدت از آن پوست صورت را خشک، زبر و کدر می‌کند.

مضرات صابون برای پوست صورت

1- عوض کردن pH طبیعی پوست

pH طبیعی پوست بین 5 تا 6.5 می باشد. این یعنی اینکه pH طبیعی پوست باید در بازه ی قدری اسیدی تا خنثی نگه داشته شود. با توجه به اینکه صابون های معمولی بسیار قلیایی هستند، برای صورت از لحاظ pH مناسب نیستند و در نتیجه پوست را خشک و کدر می کنند. پوست صورت به شکل طبیعی به واسطه ی روغن های موجود در خودش آبرسانی می شود.

صابون این روغن های طبیعی را از بین می برد. در نتیجه دیگر واسطه ای برای آبرسانی پوست وجود ندارد و پوست خشک می شود. این خشکی باعث می شود که پوست برای جبران ان چربی بیشتری تولید کند. در نتیجه پوست چرب خواهد شد. بنابراین با شستن بیش از حد صورت و از بین بردن چربی ها صورتتان را چرب تر خواهید کرد!بنابراین افراد دارای پوست چرب نیز نباید به بهانه چرب بودن پوست از صابون ها استفاده کنند.

عوارض صابون بر پوست

2- به وجود آمدن چین و چروک در صورت

اگر برای پاک کردن صورت خود از صابون استفاده کنید، حالت اسیدی پوست و متعاقبا رطوبت آن را از بین برده اید. حالت اسیدی پوست برای آن فواید بسیاری دارد. از جمله اینکه موجب از بین رفتن باکتری های مضر و جلوگیری از تکثیر آنها می شود. اگر از صابون استفاده کنید پوستتان این ویژگی اش را از بین می برد.

همچنین استفاده از صابون موجب خشک شدن و دهیدراته شدن پوست می شود. اگر پوست خشک شود نهایتا در آن خط و خطوط و چین و چروک ها ظاهر می شوند. چین و چروک ها پوست را نازیبا کرده و سن افراد را بیشتر نشان می دهند. همچنین برای برطرف کردن آنها باید دردسر زیادی را متحمل شوید.

3- کم کردن رطوبت طبیعی پوست

مواد فعال سطحی موجود در صابون ها به پروتئین های لایه بالایی پوست می چسبند و موجب آبرسانی بیش از حد و تورم آنها می شوند. بنابراین می توانند از سد آنها عبور کرده و به لایه های زیرین پوست برسند. وقتی این مواد شیمیایی قوی به سطوح زیرین پوست می رسند، التهاب و خارش پوست را به وجود می آورند. همچنین زمانی که این مواد حضور ندارند تورم پروتئین ها به دلیل تبخیر آب آنها از بین می رود و بنابراین خشک تراز قبل می شوند. این خشکی غیر طبیعی موجب دهیدراته شدن پوست می شود.

4- حساسیت زایی

صابون ها را از مواد شیمیایی قوی می سازند. پوست بسیاری از افراد در مقابل این مواد شیمیایی قدرت مقابله ندارد و دچار صدمه می شود. پوست بسیاری از افراد در بسیاری از موارد در برابر مواد شیمیایی قوی موجود در صابون ها واکنش های آلرژیک نشان می دهد. این واکنش ها در برخی موارد پیامد های شدید تری دارند. پوست صورت از حساسترین پوست های موجود در بدن است. بنابراین قدرت تحمل این مواد شیمایی قوی را ندارد. در نتیجه حواستان باشد که برای شستشوی صورتتان از مواد شیمایی خیلی قوی یعنی صابون ها استفاده نکنید.

چرا نباید هر روز صورتمان را با صابون بشوییم ؟

صورتتان را با صابون نشویید!

5- بر جای ماندن بخشی از مواد صابونی بر پوست

استفاده کردن از صابون برای پاک کردن صابون ضرر دارد. به دلیل اینکه پس از شستشو با صابون بخشی از آن بر روی پوست بر جای می ماند و در حالت عادی پاک نمی شود. همین امر موجب خشک شدن بیشتر پوست می شود. از عواقب خشکس بیش از حد پوست التهاب و خارش پوست نیز می باشد.

برای اطمینان از نتایج استفاده نکردن از صابون برای شست‌وشوی صورت، دسته‌ای از افراد با پوست‌های مختلف به مدت یک هفته از صابون و مواد شوینده استفاده نکردند و تنها صورت خود را با آب ولرم شستند. نتایج این کار حیرت‌آور بود. بعد از یک هفته صورتشان می‌درخشید و شفاف و لطیف شده بود.

برای بر طرف کردن چربی و آلودگی پوست خود به جای استفاده از صابون و شوینده‌ها می‌توانید به سادگی آن را با آب ولرم بشویید و سپس چربی و آلودگی آن را با کمک دستمالی لطیف تمیز کنید. یادتان باشد با آب داغ صورتتان را نشویید. آب باید ولرم یا کمی خنک باشد.

حتماً بخوانید:

۱۸ مزیت صابون نارگیل برای زیبایی پوست و مو

۱۸ مزیت صابون نارگیل برای زیبایی پوست و مو

فواید استفاده از صابون نارگیل صابون نارگیل یک معجزه بهداشتی برای پوست و مو به شمار می رود , نارگیل یک عنصر باورنکردنی موجود در طبیعت است. نارگیل قرن…

در موضوع عوارض صابون بر پوست بد نیست بدانید بهترین صابون کدام است؟

صابون بهترین و بدترین ندارد، مهم سازگاری با پوست است. ممکن است فردی صابون بادام و فرد دیگری صابون آلوورا برایش مناسب باشد. البته تمام این صابون ها باید استاندارد بوده و از لحاظ بهداشتی تایید شده باشند. تفاوتی ندارد که صابون از کدام کشور وارد شود تنها مهم این است که باید توسط وزارت بهداشت بررسی شده باشد. البته لازم به ذکر است که صابون های ساخت کشور ایران از لحاظ کیفیت در سطح بالایی قرار دارند و نیازی نیست که حتما از صابون های خارجی استفاده کرد.

صابون های جامد از یک جهت بهتر از مایع ها هستند

جدا از صابون هایی که با عصاره جانوران تهیه می شوند صابون های ویتامینه نیز از طرفداران بسیاری برخوردار هستند. در واقع مصرف این صابون ها مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند اما نباید از آنها انتظار معجزه داشت.

برای مثال اگر قرار بود با استفاده از صابون کوسه یا خرچنگ تمام لک های صورت از بین برود پس تمام افراد از این صابون ها استفاده می کردند و دیگر حتی یک فرد با پوست لک دار هم در جامعه پیدا نمی شد! باید منطقی فکر کرد. اگر این صابون ها تمام مشکلات پوستی را از بین می برند پس چرا بسیاری از افراد هنوز دنبال راه حل برای از بین بردن مشکلات پوستی شان هستند؟

در خریـــد صابون مهم این است که با پوست مطابقت و سازگاری داشته باشد در غیر این صورت ممکن است فرد دچار مشکل شود.

صابون بچه نیز همیشه طرفداران خود را داشته است. این صابون خنثی است یعنی نه خشک می کند و نه چرب، بنابراین برای پوست های حساس مناسب است. درمورد شامپوی بدن نیز باید به انطباق آن با پوست توجه کرد. اگر محصولی باعث خارش یا خشکی پوست می شود نشانه این است که با پوست تان سازگاری ندارد.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو