سگ‌های رباتیک به پلیس هاوایی پیوستند

منبع: برترین ها

64

1400/5/9

16:57


اداره پلیس هاوایی قصد دارد تعدادی سگ رباتیک را به عنوان نیروی کمکی به کار بگیرد. این سگ‌ها با اسکن کردن چشمان افراد ابتلای آنها به تب را بررسی می‌کنند.

مهر به نقل از ان بی سی نیوز: این سگ رباتیک که اسپات نام دارد می‌تواند برای شناسایی و همراهی افراد بی خانمان تا پناهگاه‌های موقت نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

سگ رباتیک یادشده بر روی چهارپای خود راه می‌رود و توسط شرکت بوستون دینامیک ساخته شده است. پلیس هاوایی ۱۵۰ هزار دلار بودجه برای خرید سگ‌های رباتیک اختصاص داده است. با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا در آمریکا و هاوایی استفاده از این سگ‌ها برای مدیریت افراد بی خانمان که احتمال ابتلای آنها به کرونا بالاست به حفظ سلامت نیروهای پلیس کمک می‌کند.

سگ‌های رباتیک به پلیس هاوایی پیوستند

با بررسی دمای بدن این افراد از طریق سگ‌های رباتیک مشخص می‌شود چه کسانی باید قرنطینه شده یا برای تست ابتلاء به کرونا اعزام شوند. از این سگ‌ها می‌توان برای گفتگو از راه دور با افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده نیز استفاده کرد. پیش از این پلیس نیویورک هم به استفاده از این ربات‌ها تمایل نشان داده بود، اما عدم اطلاع رسانی عمومی در این زمینه که به واکنش منفی مردم منجر شد باعث شد تا استفاده از ربات‌های یادشده لغو شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو