جرارد باتلر

«جرارد باتلر» که در سال ۲۰۱۳ در «المپس سقوط کرده است» (Olympus Has Fallen) بازی کرده، از تهیه‌کنندگان این فیلم اکشن از جمله «ان‌یو ایمج» و «میلنیوم فیلم» شکایت می‌کند و خواهان دریافت درصد بیشتری از فروش فیلم است. باتلر و نمایندگان حقوقی او جمعه گذشته در دادگاه عالی لس‌آنجلس ادعا کرده‌اند که بیش از ۱۰ میلیون از تهیه‌کنندگان فیلم طلبکار است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «المپس سقوط کرده است» به کارگردانی «آنتوان فوکوا» در مورد یک مأمور مخفی به نام «مایک بنن» با بازی باتلر بود که پس از حمله تروریست‌ها در کاخ سفید گرفتار می‌شد برای نجات رئیس جمهور از آدم‌ربایان تلاش می‌کرد. این فیلم ۱۷۰.۳ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرد. باتلر تهیه‌کنندگان را به کلاه‌برداری، نقض قرارداد، و خلف وعده متهم کرده و به دنبال برگزاری دادگاه است.

در بخشی از این دادخوست آمده است: «تهیه‌کنندگان ده‌ها میلیون دلار از این فیلم کسب کردند، اما از پرداخت یک پنی به باتلر از آن سودهای وعده‌داده‌شده در قرارداد خودداری کرده‌اند. تهیه‌کنندگان دسیسه‌ای را آغاز کرده‌اند تا آمار فروش به غلط به باتلر ارائه شود و او به این باور برسد که قرار نیست مبلغی به او پرداخت شود.»

نمایندگان باتلر تهیه‌کنندگان را متهم می‌کنند که سود فیلم را به «صنف کارگردانان» و «برنامه سلامت» گزارش نکرده‌اند. در بخش دیگر دادخواست اضافه می‌شود: «به نظر می‌رسد که طرز عمل تهیه‌کنندگان این است که سود فیلم را پنهان کنند تا همه آن را برای خودشان نگه دارند.»

باتلر پس از آن فیلم در سال ۲۰۱۶ همین نقش را در «لندن سقوط کرده است» (London Has Fallen) و «انجل سقوط کرده است» (Angel Has Fallen) تکرار کرد و قرار است در قسمت چهارم فیلم تحت عنوان «شب سقوط کرده است» (Night Has Fallen) نیز ظاهر شود.

پنجشنبه هفته گذشته «اسکارلت جوهانسن» آغازگر شکایت بازیگران هالیوود از استودیوها بود و به دلیل انتشار فیلم «بیوه سیاه» (Black Widow) از دیزنی+ و در پی آن کاهش درصد دستمزدش از دیزنی شکایت کرد. «ورایتی» گزارش داده است که بازیگران دیگری از جمله «اما استون» ستاره «کروئلا» (Cruella) در حال بررسی گزینه‌های خود برای شکایت از دیزنی‌اند.