طرز تهیه ترشی خیار چنبر خانگی و خوشمزه

منبع: آرگا

112

1400/5/9

18:12


ترشی ها انواع متفاوتی دارند که شما می توانید آن ها را به راحتی در خانه درست کنید. در مطلب امروز طرز تهیه ترشی خیار چنبر را به شما آموزش می دهیم.

یکی از چاشنی هایی که در سفره های ایرانی دیده می شود، ترشی می باشد. مصرف ترشی در کنار غذا هم طعم غذا را لذت بخش تر می کند و هم به هضم بهتر آن کمک می کند. استفاده از ترشی در کنار غذا های گوشتی باعث جلو گیری از بیماری های قلب و عروقی می شود. انواع متنوعی از این چاشنی ها را می توان به صورت خانگی تهیه کرد که یکی از آن ها ترشی خیار چنبر است. طرز تهیه ترشی خیار چنبر بسیار راحت است که در ادامه برای شما بیان می کنیم.

دستور تهیه ترشی خیار چنبر

مواد لازم :

  • سبزی معطر: ۲ قاشق غذا خوری
  • سیاه دانه: ۱ قاشق چای خوری
  • سیر: ۶ حبه
  • خیار چنبر: ۲ کیلو
  • فلفل تند: ۵ عدد
  • سرکه: به میزان لازم
  • نمک: ۱ قاشق چای خوری
  • زردچوبه: ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه ترشی خیار چنبر خوشمزه

برای درست کردن این ترشی فوق العاده خوش طعم در مرحله ی اول باید خیار ها را به خوبی شست و شو دهید. سپس آن ها را به شکل حلقه خرد کنید. قابلمه ای مناسب تهیه کرده و خیار ها را داخل آن بریزید. زردچوبه و نمک را به آن ها اضافه کنید. سرکه را روی خیار ها ریخته به طوری که کاملا روی آن ها را گرفته باشد.

قابلمه را روی شعله گاز قرار داده و اجازه دهید که سرکه بجوشد. در هنگام جوش آمدن سرکه، کف هایی روی سطح آن ایجاد می شود را با قاشق بردارید. نکته قابل به ذکر این است که اگر می خواهید طعم ترشی شما ملایم تر باشد سرکه را با مقدار کمی آب جوشیده ترکیب کنید.

در ادامه پس از اینکه کف ها را از سطح ترشی گرفتید. شعله را خاموش کرده و قابلمه را کنار بگذارید. تابه ای را بردارید و داخل آن سیاه دانه را کمی تفت بدهید تا جایی که بو و عطر سیاه دانه به مشام شما برسد. ساه دانه ها را به ترشی اضافه کنید.

پس از سرد و خنک شدن ترشی و یکسان شدن با دمای محیط، نوبت آن است که سبزی های معطر را به آن ها بیافزایید. فلفل تند و سیر را نیز به مواد اضافه کنید. آن ها را هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

ترشی آماده شده را داخل ظرف های شیشه ای که از قبل آماده کردید بریزید و درب آن ها را ببندید. سپس شیشه ها را  به مدت یک هفته داخل یخچال بگذارید.

طرز تهیه ترشی خیار چنبر خوشمزه

بعد از گذشت این زمان ترشی آماده مصرف کردن است. در کنار غذای خود نوش جان بفرمایید. در لینک های مقابل نیز می توانید با طرز تهیه ترشی لیته، ترشی فلفل دلمه ای و ترشی سیب آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو