همه چیز درباره شیشه بالکن و درب شیشه ای ریلی بالکن

منبع: میهن فال

395

1400/5/9

18:49


در حال حاظر درب های شیشه ای مورد استفاده در بالکن منازل از محبوبیت و کارایی بهتری برخوردارند. به شکلی که دیگر شاهد استفاده کمتری از نرده های فلزی و استیل و چوبی برای فضای بالکن ها هستیم. درب های شیشه ای ریلی بالکن امکان دسترسی آسان به فضای کل …

همه چیز درباره شیشه بالکن و درب شیشه ای ریلی بالکن

در حال حاظر درب های شیشه ای مورد استفاده در بالکن منازل از محبوبیت و کارایی بهتری برخوردارند. به شکلی که دیگر شاهد استفاده کمتری از نرده های فلزی و استیل و چوبی برای فضای بالکن ها هستیم. درب های شیشه ای ریلی بالکن امکان دسترسی آسان به فضای کل بالکن و پاسیو را برای کاربران خود به وجود آورده است. شیشه بالکن منظره و دید منحصر به فردی را برای افراد ایجاد می کند. با نصب بالکن شیشه ای از تماشای محیط بیرون لذت خواهید برد. با گسترش درب های شیشه ای بالکنی افراد زیادی اقدام به تعویض بالکن های قدیمی با شیشه بالکن می کنند. در ادامه این مقاله از شیشه بالکن جهان نما همراه ما باشید.
اغلب درب های قدیمی به شکل لولایی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند ولی درب های شیشه ای ریلی بدون این که نیازی به موتور داشته باشند در مسیر ریلی باز و بسته می گردند. درب های شیشه بالکن ریلی در فریم های مختلفی ساخته و به بازار عرضه می گردند.

از جمله فریم های مورد استفاده در ساخت درب های شیشه بالکنی عبارتند از:
۱_فریم فایبر گلس
فایبر گلس در برابر آب و هوای مختلف مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد.
۲_فریم آلومینیومی
این نوع فریم ظریف و در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است. لازم به ذکر است این نوع فریم از مواد قابل بازیافت ساخته شده و به محیط زیست آسیب نمی رساند.
۳_فریم فولادی
این فریم از بقیه فریم ها سنگین تر است . هم چنین فولاد به کاربرده شده در این فریم ضد زنگ بوده و استحکام بیشتری را دارا است.فولاد استفاده شده نیز قابل بازیافت و مقاوم در برابر هوا و رطوبت است . بهره گیری از چنین فریم هایی در ساخت درب شیشه ای ریلی نیاز به مراقبت کمتری دارد. برای انتخاب گزینه بهتر و کارا باید هدف و دلایل خود را مشخص کنید . با طرز استفاده درب شیشه ای بالکنی آشنا شده و از آن به خوبی بهره ببرید.

 

معرفی شیشه های بالکن شیشه ای

نخست بهتر است در خصوص شیشه بالکن، نوع طراحی آن، انواع طراحی آن و همچنین مزیت ها و معایب آن با یکدیگر صحبت کنیم تا بهتر بتوانید این خلاقیت مدرن و امروزی را درک کنید. بالکن شیشه ای در واقع تلفیقی از شیشه و سنگ است. این نوع از کار در خانه ها، اداره ها و…که دارای تراس یا همان بالکن هستند، استفاده می شود. فضای بازی که در تراس قرار می گیرد را با شیشه مخصوص پوشانده و آن فضا را کاملا عایق می کنند، در واقع شکل این بالکن به نحوی است که گویا یک پنجره را در آنجا قرار داده اید

 

مزیت های بالکن شیشه ای

در اینجا شاید خیلی از افراد بگویند که خب چه کاری است که از بالکن شیشه ای و شیشه بالکن استفاده کنیم؟ می توانیم همان پنجره را آنجا قرار دهیم و حتی امکان باز و بسته کردن پنجره را نیز داریم. درست است که بالکن شیشه ای و پنجره کاربرد مشابهی دارند، اما برخی از موارد هستند که باعث می شوند تا استفاده از بالکن شیشه ای نسبت به پنجره در این مواقع الویت پیدا کند. این موارد در ادامه مطلب آورده شده اند.

 

  • سرتاسری بودن

پنجره ها همیشه دارای قاب و حفاظ هستند و ظاهر مشخصی دارند، اما بالکن شیشه ای نهایتا یک حفاظ ساده و سرتاسری دارد که نمای بهتری را می تواند برای شما رقم بزند.

  • مناسب برای انواع بالکن

پنجره را نمی توانید برای بالکن های نیم دایره، خمیده و دارای اشکال متنوع به کار ببرید، اما شیشه بالکن به کار رفته در بالکن شیشه ای به این شکل نیست و به راحتی توانایی آن را دارید که تما فضای بالکن را به هر شکل خمیده و زاویه داری که دوست دارید، پوشش دهید.

شرکت رامادر توانسته است تا با نهایت دقت، ظرافت و همچنین کیفیت، بالکن های شیشه ای را ساخته و پیاده سازی کند که هم عایق بسیار خوبی هستند و هم آن که به راحتی می توانند زیبایی ساختمان شما را چندین برابر کنند.

  • برگ برنده بالکن شیشه ای

این مورد می تواند برگ برنده بالکن شیشه ای باشد که در رقابت با پنجره رو می شود، در موارد قبل گفتیم که احتمالا بسیاری از افراد به دلیل آن که می توانند پنجره را باز کنند، تمایل و رغبت بیشتری را به استفاده از پنجره در برابر بالکن شیشه ای از خود نشان می دهند. یک پنجره ۳ لنگه را در نظر بگیرید، در این پنجره نهایتا یک لنگه از آن، یعنی یک سوم فضا قابل باز شدن است؛ اما در بالکن شیشه ای متحرک و یا ریلی می توانید از تمام فضا استفاده کنید.

 

بیشتر: معرفی شیشه بالکن تاشو

در بالکن شیشه ای ریلی که معمولا در هتل ها، خانه های لوکس، تالارها و رستوران ها استفاده می شود، می توان شیشه های این قسمت را همچون پرده ریلی به کنار زد. تصور کنید دارای یک رستوران و یا کافی شاپ هستید و قسمتی از کافی شاپ را که رو به مناظر طبیعی و یا حتی مناظر شهری است، بالکن ساخته اید.

اگر بتوانید از یک بالکن شیشه ای ریلی در این قسمت استفاده کنید، به راحتی و حتی در زمانی که هوا برفی، بارانی، طوفانی و به طور عمده نامساعد است، می توانید بالکن را بسته و فضای امن و راحتی را در اختیار مشتریانتان قرار دهید. حتی اگر از بالکن شیشه ای ثابت و ساده هم استفاده کنید، باز هم چشم انداز سرتاسری که به دلیل استفاده از آن دارید، قابل مقایسه با پنجره نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو